مه پاش خانگی و نیمه صنعتی

دسته‌ها

شرح تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی
شرح تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی
مارس 10, 2024
توضیحی درباره مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری
توضیحی درباره مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری
مارس 29, 2024
مه پاش خانگی و نیمه صنعتی

مه پاش خانگی و نیمه صنعتی

مه پاش ها یکی از ابزار های بسیار کاربردی و تقریبا محبوب مناطق گرم و خشک هستند که وظیفه ی خنک کردن هوا را بر عهده دارند. در این مقاله تصمیم گرفتیم به طور جامع و خلاصه در مورد مه پاش خانگی و نیمه صنعتی مطلبی ارائه دهیم. از این رو اگر قصد خرید مه پاش خانگی را دارید با داشتن اطلاعات لازم بهترین خرید را رقم بزنید.

با سوال مه پاش خانگی چیست مبحث را آغاز می کنیم.

مه پاش خانگی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

حتما در فضاهای باز و بسته ی مختلفی دیده اید که آب به صورت قطرات خیلی ریزی توسط لوله هایی ظریف در حال پخش شدن است. پخش قطرات آب به طوری که اثر خیسی آب بر محیط نماند توسط مه پاش ها انجام می شود. این وسیله به دلیل طرز ساخت مخصوص آن قطرات آب را به ذرات خیلی ریزی تقسیم می کند و سپس در محیط اطراف پخش می کند.

مه پاش ها در مدل های متفاوت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تولید می شوند که بنا بر موقعیت مورد نیاز از مدل مناسب استفاده می شود. مه پاش خانگی نسبت به مه پاش نیمه صنعتی و صنعتی اندازه و حجم کوچک تری دارد. به این دلیل که کارایی آن نسبت به مدل های دیگر کمتر است.

مه پاش خانگی به عنوان یک ابزار خنک کننده ویژگی های بخصوصی دارد. این ویژگی ها در بخش زیر برای شما لیست شده اند.

مه پاش خانگی بدون استفاده از هیچ گونه انرژی الکتریکی و برقی فرایند مه پاشی را انجام می دهد. به این صورت که جریان آب در لوله ها با گذشت از نازل ها به صورت پودری پاشیده می شود.

مه پاشی بدون ایجاد اثر خیسی بر محیط انجام می شود. نازل هایی که به لوله ی مه پاش خانگی وصل هستند دارای منافذ در اندازه های میکرونی می باشند. به این گونه که آب هنگام عبور از این منافذ به بخش های بسیار ریزی تقسیم می شود. ذرات ریز آب در محیط پخش می شوند و فضای خنک و ملایمی ایجاد می کنند.

مصرف بسیار پایین آب یکی از ویژگی های بارز مه پاش خانگی می باشد. بسیاری فکر می کنند استفاده از مه پاش ممکن است میزان استفاده از آب را افزایش دهد. این مسئله صحیح نیست مه پاش های خانگی آب خیلی کمی را مصرف می کنند.

امکان استفاده از مه پاش در فضاهای بسته و باز وجود دارد. باز و یا بسته بودن فضا برای مه پاش خانگی تفاوتی ندارد. این وسیله در هر محیطی که نیاز به خنک شدن دارد استفاده می شود.

نمونه یک مه پاش خانگی در فضای باز

نمونه یک مه پاش خانگی در فضای باز

مزایای استفاده از مه پاش خانگی

یکی از مهم ترین مزایای خرید مه پاش خانگی کم کردن دمای محیط است. در روز های گرم و خشک تابستان مه پاش ها فضای دلپذیری را برای محیط مورد نظرتان بوجود می آورند. مه پاش خانگی می تواند ده تا پانزده درجه سانتی گراد از گرمای محیط کم کند. همچنین با بوجود آوردن رطوبت متعادل فضا را دلچسب می کنند.

از مه پاش های خانگی در محیط های متفاوتی می توان استفاده کرد. برای مثال در فضاهای رستورانی، ویلاها، گلخانه ها بخصوص، از مه پاش خانگی استفاده می کنند. کاربرد مه ساز ها برای گلخانه ها بسیار زیاد است. بسیاری از گل و گیاه ها به فضای مرطوبی جهت رشد خود نیاز دارند. مه ساز یا همان مه پاش برای گیاهان فایده ی بسیار زیادی دارد زیرا فضای مرطوب و محیط لازم را جهت رشد مناسب گیاهان فراهم می کند.

برای محیط های شلوغ و پر تردد نیز از مه پاش ها استفاده می کنند. زیرا علاوه بر کم کردن درجه ی دما آلودگی ها و گرد و غبار فضا را نیز می گیرند.

خوب است بدانید که لوله های مه پاش از نظر ظاهری بد ترکیب نیستند. اگر قصد دارید مه پاش را در فضای خاصی نصب کنید نگران از بین رفتن خوش ترکیبی دکوراسیون نباشید.

مسئله ای که لازم است بدانید لزوم وجود پمپ آب جهت سرعت بخشیدن به روند مه پاشی است. هر چقدر که جریان آب شدت داشته باشد کیفیت مه پاشی افزایش پیدا می کند. شدت جریان آب در اندازه ی ذرات آب پاشیده شده نقش بسزایی دارد. اگر آب شدت جریان کمی داشته باشد ذرات آبی که از نازل خارج می شوند بزرگ تر خواهند شد و به مراتب اثر خیسی بر محیط خواهند گذاشت.

نکات تکمیلی

حتما جهت نصب مه پاش خانگی از فرد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. بر حسب اندازه ی محیط و متناسب با آن نازل های مه پاش را نصب کنید. کم بودن تعداد نازل ها موجب کاهش عملکرد مه پاش خانگی می شود. در حالی که استفاده از تعداد بالای نازل نیز موجب درشت شدن ذرات آب و پایین آمدن کیفیت مه پاشی خواهد شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نه =