توضیحی درباره مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری

دسته‌ها

مه پاش خانگی و نیمه صنعتی
مه پاش خانگی و نیمه صنعتی
مارس 19, 2024
آشنایی با خرید دستگاه مه پاش (خانگی،فضای باز،صنعتی)
آوریل 8, 2024
توضیحی درباره مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری

توضیحی درباره مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری

کاربرد انواع مه پاش برای مرغداری

مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری: مه پاش یک ابزار کاربردی در قسمت فضای سبز مرغداری ها، رستوران‌ها و گلخانه‌ها است. نیاز به ایجاد یک رطوبت دائمی در مرغداری‌ها، سبب می‌شود خرید این دستگاه منحصر به فرد شود. انواع مه پاش باعث کاهش دما، بالا رفتن میزان رطوبت محیط، کاهش خشکی هوا می‌شود. رطوبت موجود در اطراف مرغ‌ها، توسط این دستگاه تامین می‌شود. گرد و خاکی که در اطراف ایجاد شده، توسط دستگاه مخصوص تعدیل خواهد شد.

ارگان‌های تولید کننده مرغ و تخم مرغ، جهت تامین نیاز برودتی هوا معمولاً از این دستگاه استفاده می‌کنند. نصب کردن این دستگاه به جهت صرفه اقتصادی ایده آل است. معمولا تجهیزات ورودی برای نصب دستگاه قیمت بالاتری دارند و استفاده کردن از این دستگاه می‌تواند توجیه اقتصادی بالایی داشته باشد.

مزایای بهره‌وری از سیستم مه پاش

تامین رطوبت مورد نیاز برای دوره رشد مرغ‌ها،

کاهش سطح آلودگی و ویروس‌های موجود در محیط،

کاهش دما.

در سیستم مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری، می‌توان از مواد ضدعفونی هم استفاده کرد. به این صورت ضدعفونی کردن هوا بسیار ساده‌تر از قبل خواهد شد. برای شستشوی محیط و ضدعفونی کردن آن، این سیستم بسیار کاربردی است. انواع مه پاش مخصوص مرغداری سبب افزایش میزان تعداد مرغ‌ها و وزن گرفتن آنها خواهد شد. کارشناسان تغذیه اعلام می‌کنند که استفاده از این دستگاه باعث کاهش مرگ و میر مرغ‌ها می‌شود.

مه پاش مرغداری

مه پاش مرغداری

عوامل موثر در تعیین قیمت مه پاش

قیمت پیشنهادی برای مه پاش مرغداری، معمولاً به پارامترهای زیر مربوط است.

کیفیت مهپاش

کارایی و ظرفیت آن

استانداردهای موجود در آن.

این موارد می تواند از اصلی‌ترین پارامترهای موجود در یک مه پاش استاندارد باشد. با بهره‌وری از یک دستگاه با کیفیت می‌توان تا حد زیادی در صنعت مرغداری موفق بود.

نکته مهم در خرید مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری، رعایت استانداردهای لازم در تهیه آن است. بهداشت در محیط مرغداری باید به خوبی رعایت شود. اگر این دستگاه سبب بالا رفتن میزان بهداشت شود، مرغ‌ها چند برابر گذشته تولید مثل موفق خواهند داشت. در زمان خرید این دستگاه باید به منبع آب آن توجه ویژه‌ای شود. نباید دارای گرفتگی خاص یا ایرادات ظاهری باشد.

کاربردهای سیستم مه پاش صنعتی

امروزه از سیستم مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال در یک گلخانه، استفاده کردن از این ابزار سبب کاهش دمای محیط و افزایش رطوبت آن خواهد شد. هر گل یا گیاه در گلخانه نیاز به دمای خاصی دارد. با مهپاش می‌توان این دمای لازم را برای آن ایجاد کرد.

سالن‌های ویژه پرورش قارچ، یکی دیگر از موارد کاربرد یک مه پاش صنعتی است. قارچ باید در یک محیط کاملاً مرطوب رشد کند. استفاده کردن از این وسیله می‌تواند این رطوبت لازم را برای قارچ ایجاد کند. کولر و تجهیزات خاص برودتی قیمت بالایی دارند. معمولاً بهره‌وری از این دستگاه‌ها توجیه اقتصادی خاصی ندارد. به همین جهت، یک نمونه صنعتی می‌تواند در این مواقع کارایی بیشتری داشته باشد.

اجزای سیستم مه پاش صنعتی

مه پاش ویژه صنعتی، دارای اجزای خاصی است. برای مثال می‌توان به پروانه موجود در این سیستم اشاره کرد. وظیفه این پروانه، انتقال آب از سیستم به هوای اطراف است. فشار شکن بخش دیگری از سیستم است که همانند سیستم قطره‌گیر عمل می‌کند. مکان اصلی این بخش، در پشت دستگاه واقع شده است. قطره‌گیر هم قطرات خارج شده بزرگ را از محیط خارج می‌کند. جلوگیری کردن از انتشار این قطرات و اطراف از وظیفه‌های مهم این جز سیستم مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری است. کارایی یک سیستم با پروانه آن مشخص خواهد شد.

مه پاش صنعتی

مه پاش صنعتی

ویژگی‌های سیستم مه پاش صنعتی

مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری، دارای طول عمر بسیار زیادی است. استفاده کردن از مواد گالوانیزه در ساخت این دستگاه، سبب ضد آب بودن و ضد زنگ بودن آن می‌شود. جهت بالاتر رفتن کیفیت آن، معمولاً از یک لایه رنگ در این در این دستگاه استفاده می‌شود. رنگ ذکر شده در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد در کوره قرار گرفته و امکان هر نوع زنگ زدگی در آن وجود نخواهد داشت. در این صورت استحکام قطعات بسیار بالاتر رفته و امکان تخریب پایین‌تر می‌آید.

قدرت بسیار بالای سیستم در مدیریت مصرف برق باعث راندمان بهتر در سالن‌های بزرگ و صنعت می‌شود. جالب است بدانید هزینه نگهداری کردن از این دستگاه بسیار پایین است. معمولاً نیازی به تعویض قطعات آن وجود ندارد. نصب و راه‌اندازی این دستگاه بسیار ساده خواهد بود.

تمام موارد لازم برای نصب و راه‌اندازی این دستگاه، دسترسی بالایی دارند. سیستم از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. آب و املاح موجود در سیستم اصلی، هیچ گونه تغییری ایجاد نمی‌کند. وجود تنوع بسیار بالا در اندازه و ظرفیت انواع مه پاش، از دیگر مزایای مهم این نمونه صنعتی است. بر اساس نیاز کاربران نمونه ه‌های مختلفی از این دستگاه‌ها تولید خواهد شد. از این جهت می‌توان مهپاش‌های صنعتی و مهپاش مخصوص مرغداری را از مهمترین نمونه‌های انواع مه پاش در نظر گرفت. این دستگاه‌ها در نمونه‌های مختلف و بر اساس نیاز مشتری‌ها تولید خواهند شد.

چند نمونه از مه پاش صنعتی

در ادامه با چند نمونه و مدل از مه پاش صنعتی آشنا خواهید شد.

مهپاش هشتاد نازل با پمپ ۱۱۰ بار

نمونه صنعتی ۱۶۰ نازل با پمپ مخصوص ۲۰۰ بار.

این نمونه‌ها دو مدل ساده، از انواع مه پاش‌های مخصوص موجود در بازار می‌باشند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 3 =