شرح تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی

دسته‌ها

آشنایی با ویژگی های شیر برقی هانتر 1 اینچ مدل PGV-101G
آشنایی با ویژگی های شیر برقی هانتر ۱ اینچ مدل PGV-101G
فوریه 29, 2024
مه پاش خانگی و نیمه صنعتی
مه پاش خانگی و نیمه صنعتی
مارس 19, 2024
شرح تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی

شرح تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی

انواع کارواش

در سیستم کلی تولیدی پمپ های صنعتی، سه نوع کارواش تولید می شود. کارواش صنعتی و کارواش خانگی، کارواش نیمه خانگی از سه مدل اصلی این پمپ صنعتی می باشد. میتوان وجود تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی را به صورت زیر توصیف کرد.

نوع صنعتی کارواش، به صورت کلی دارای قدرت و فشار بیشتری نسبت به سایر نمونه ها است. آلودگی های سطحی و غیر سطحی توسط این دستگاه بیشتر پاکسازی می شود. به همین دلیل پاکسازی ماشین های بزرگ با این دستگاه راحت تر است.

تنظیم حجم آب ورودی و دبی دستگاه، امری مشکل خواهد بود. همه افراد توان حفظ کنترل این حجم ورودی را ندارند. تخصصی تر بودن این دستگاه، می تواند یکی از موارد تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی باشد.

تفاوت های مهم کارواش صنعتی و خانگی

تفاوت زیادی در نوع شیلنگ های صنعتی و خانگی دیده می شود. شلنگ بزرگ تر با فشار قوی و استحکام بسیار بالا، از ویژگی های اصلی تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی است. جنس برخی از این کارواش ها، از فولاد بوده و فشار بسیار بالایی از آن ها رد می شود. شرایط سخت محیطی، نیاز به بافت های بسیار مستحکم و جنس عالی دارد. این شرایط در نمونه تولیدی صنعتی رعایت می گردد. حتی عبور وسایل بسیار سنگینی مثل تریلی از روی این شلنگ ها، به سطح آن آسیبی نمی رساند. این ویژگی فوق العاده، سبب محبوبیت و کاربرد بالای این نوع دستگاه می شود.

وزن نوع صنعتی، بیشتر خواهد بود. قدرت بالا در تحمل فشار با وجود وزن بیشتر، از ویژگی های خارق العاده این کارواش است. وزن کلی دستگاه در نمونه خانگی، از ۵ کیلو آغاز می شود. وزن مدل خانگی در حالت کلی کمتر بوده و هیچگاه به ۲۰ کیلو نمی رسد. یک کارواش صنعتی معمولی، در حدود ۲۰ کیلو وزن دارد. برای تحمل سختی و ایجاد فشار بیشتر، این مدل باید وزن بیشتری داشته باشد.

کارواش صنعتی

کارواش صنعتی

میزان دبی و قدرت موتور در کارواش صنعتی و خانگی

کارواش مدل خانگی، از میزان دبی ۵ تا ۷ لیتر برخوردار است. به این جهت از آب کمتری برای شستشو استفاده می شود. از نظر میزان صرفه اقتصادی و صرفه جویی در مصرف آب، این نمونه برتر است. نمونه صنعتی دارای ۱۰ تا ۱۲ لیتر دبی در حالت کلی خواهد بود.

قدرت موتور در سبک صنعتی بیشتر بوده و دور آن حدود ۱۴۰۰ دور است. نسبت به نوع خانگی، تعداد دور کمتری دارد. با وجود این ویژگی، معمولا قدرت موتور اصلی یک دستگاه صنعتی بسیار بالاتر خواهد بود. نکته اصلی در ساخت یک دستگاه صنعتی همین است. باید قدرت موتور آن از همه نمونه ها بیشتر باشد. برای خرید کارواش صنعتی، باید به این مسئله بسیار توجه شود.

تفاوت شاسی‌ها در کارواش خانگی و صنعتی

شاسی‌ها در کارواش خانگی از جنس پلاستیکی است و سطح ضعیف‌تری دارد. در نوع صنعتی مدل شاسی‌ها به صورت فلزی است. فلز به کار رفته در این شاسی سبب بالا رفتن میزان استحکام این کارواش می‌شود. نوع صنعتی در محیط‌های تحت فشار کاربرد بیشتری دارد. فلز استفاده شده در این نوع می‌تواند استحکام آن را چندین برابر افزایش دهد.

نوع تنظیم فشار در کارواش خانگی و صنعتی

در یک نمونه خانگی، فشار آب واقعی وجود ندارد. نازل‌های چرخشی برای ایجاد فشار نقشی ندارند. بهترین حد فشار معمولاً برای این نوع در نظر گرفته می‌شود. تنظیم میزان قدرت فشار با کمک ابزار گیچ فشار از ویژگی‌های بسیار کاربردی کارواش صنعتی است.

قدرت نظافتی بسیار بالا در کارواش صنعتی

بالاترین میزان قدرت نظافتی در یک دستگاه نظافتی را می‌توان برای نمونه صنعتی در نظر گرفت. معمولا عملکرد یکسانی برای این دستگاه ‌ها از نظر میزان نظافت در نظر نمی‌گیرند. دبی خروجی آب در آنها متفاوت است. بهره‌وری از قدرت فشار در سر نازل‌های دستگاه واترجت، از ویژگی‌های اصلی ایجاد تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی است. میزان این قدرت فشار ذکر شده در مدل صنعتی بیشتر است.

کارواش نیمه صنعتی

کارواش نیمه صنعتی

مزایای عالی دستگاه واترجت صنعتی و خانگی

قدرت شستشو در کوتاه‌ترین زمان از مهمترین دلایل خرید کارواش صنعتی است. در خط تولید کارخانه‌ها، برای شستشوی تاسیسات و تجهیزات نیاز به عملکرد بالا و زمان کم است. شستشوی دستگاه‌ها در زمان بالا می‌تواند به خط تولید آسیب بزند. به همین جهت باید با کیفیت بالا در زمانی بسیار کم تاسیسات و تجهیزات را شستشو نمود. قدرت شستشوی بالا در زمان کم، در نمونه‌های نیمه صنعتی و خانگی از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه‌ها است.

سازگاری بسیار زیاد با محیط زیست

از جذاب‌ترین وجوه تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی، وجود ترکیبات شیمیایی سازگار با محیط زیست در آن است. استفاده از یک ابزار سازگار با محیط زیست سبب می‌شود این نوع دستگاه‌ها، استاندارد مرتبط با سازگار و محیط زیست را داشته باشند. با وجود استفاده کردن از این مواد شیمیایی سازگار، هزینه‌های تولید و توزیع این دستگاه بسیار به صرفه خواهد بود. کاهش مصرف انرژی و آب در نهایت سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

به کمک انواع کارواش، می‌توان با میزان کمتری از آب و انرژی هر نوع دستگاهی را شستشو نمود. در این حالت میزان کیفیت تمیزی دستگاه هم بالاتر خواهد رفت. شیوه‌های سنتی معمولاً به صورت فیزیکی به شستشوی دستگاه اقدام می‌کنند. دراین حالت، آلاینده‌ها و رسوبات موجود به صورت عمقی برطرف نمی‌شود. از ویژگی‌های منحصر به فرد انواع دستگاه‌های واترجت صنعتی و خانگی، برطرف کردن انواع آلودگی‌ها به صورت عمقی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 16 =