آشنایی با ویژگی های شیر برقی هانتر ۱ اینچ مدل PGV-101G

دسته‌ها

3 دیدگاه برای شیر برقی هانتر۱ اینچ
۳ دیدگاه برای شیر برقی هانتر۱ اینچ
فوریه 19, 2024
شرح تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی
شرح تفاوت بین کارواش صنعتی و کارواش خانگی
مارس 10, 2024
آشنایی با ویژگی های شیر برقی هانتر 1 اینچ مدل PGV-101G

آشنایی با ویژگی های شیر برقی هانتر 1 اینچ مدل PGV-101G

آشنایی با شیر برقی

امروزه با توجه به افزایش جمعیت کره زمین و گسترده تر شدن فعالیت های صنعتی و کشاورزی مختلف، صاحبان مشاغل و صنایع بهتر است که جهت بهره وری بهتر و بازدهی بالای فعالیت خود، از سیستم های مکانیزه و اتوماتیک مانند شیر برقی استفاده نمایند. از مهم ترین دلایل استفاده از سیستم های مکانیزه در عصر تکنولوژی، بالا رفتن سرعت و دقت و کیفیت امور می باشد. تا کنون فناوری های نوین و جدیدی در زمینه های مختلف به صاحبان صنایع، جهت سهولت در انجام امور معرفی شده است که در این مقاله ما به یک نمونه از آن می پردازیم.

شیربرقی یکی از سیستم های مکانیزه و نوین در صنعت کشاورزی است. البته لازم به ذکر است که از شیر برقی در تمام صنایع نیز استفاده می کنند. مکانیسم عملکرد شیربرقی به این صورت است که به مصرف کننده امکان آن را می دهد تا بتواند هر زمان که محصول نیاز به آبیاری دارد، از این دستگاه استفاده کند.

عملکرد شیر برقی هانتر ۱ اینچ مدل PGV-101G

همانطور که گفته شد، امکان قطع و وصل کردن جریان آب را به ما می دهد. به این صورت که با استفاده از سیستم مکانیزه در زمان مشخص می توان آبیاری را شروع، و زمان اتمام آبیاری را نیز مشخص کرد. البته نکته ای که باید به آن دقت کرد، این است که شیرهای برقی جهت عملکرد صحیح، به لوله کشی و کنترل کننده نیاز دارند.

ساختار شیر برقی هانتر

در قسمت بالایی این شیر روی سطح کلاهک، پیچی تعبیه شده است. وظیفه اصلی این پیچ تنظیم مقدار خروج آب از شیر برقی می باشد. لازم به ذکر است که این دستگاه در سایز های مختلفی تولید شده است. برای تعیین سایز مورد نیاز، لازم است سایز لوله ای که شیر باید روی آن نصب شود را دانست. نکته مهمی که باید برای انتخاب شیر به آن دقت کرد، این است که حتما سایز شیر باید با لوله برابر باشد، یا یک سایز کوچکتر باشد.

بدنه و جنس این محصول عموماً از پلاستیک فشرده است، دلیل انتخاب پلاستیک فشرده مقاومت در برابر فشار و ضربات وارده احتمالی به شیر برقی می باشد. یکی از مزیت های این شیر با جنس پلاستیک فشرده، استفاده در مناطق با آفتاب تند می باشد.

شیر برقی هانتر ۱ اینچی در برابر فشار بالای آب مقاومت بسیار خوبی دارد. همچنین مهمترین مزیت این محصول سهولت در تعمیر آن است. به این دلیل که اصطلاحا این شیر را به صورت روکار نصب می کنند. در نتیجه به راحتی می توان کلاهک آن را باز کرد و قطعات داخلی را تعمیر نمود.

شیربرقی آبیاری

شیربرقی آبیاری

انواع شیر برقی

به طور کلی شیر برقی دارای دو مدل PGV با سایز های ۱ و ۱٫۵ و ۲ اینچ، و مدل ICV در سایز ۱ و ۱٫۵ و ۲ و ۳ اینچ می باشد. هر یک از این مدل ها دارای مزیت جداگانه ای می باشد. به عنوان مثال مدل PGV دارای سلونوئید می باشد، لذا ایجاد تغییر در این مدل بسیار راحت تر می باشد. در مدل ICV امکان شستشوی خودکار وجود دارد، به این معنی که گاها به دلیل وجود املاح در آب شیر خود را بعد از استفاده در زمان مشخصی می شوید. بین این دو مدل شیر تفاوت های وجود دارد که در این مقاله به توضیح تعدادی از آن ها می پردازیم.

ویژگی های شیر برقی هانتر ۱ اینچ مدل PGV-101G

شیر برقی PGV در برابر فشار آب، تحمل و مقاومت خوبی دارد. همچنین شیر برقی هانتر ۱ اینچ مدل PG-101G بر روی لوله تا سایز ۲ اینچ به راحتی قابل نصب می باشد. همچنین این شیربرقی دارای پیچ کنترل جریان می باشد.

این شیر ها عموماً با جریان مستقیم برق کار می کنند. عملکرد برقی شیر به این صورت است که درون آن یک سیم پیچ تعبیه شده است. این سیم پیچ با ایجاد یک جریان مغناطیسی مانند آهن ربا عمل کرده و دریچه دیافراگمی شیر را باز و بسته می کند.

کاربرد شیرهای برقی

یکی از مهمترین کاربردهای شیر برقی استفاده در صنعت کشاورزی است. همچنین از این سیستم می توان برای آبیاری قطره ای کمک گرفت. به دلیل دارا بودن سیستم قطع و وصلی در آبیاری این شیر ها در مصرف آب صرفه جویی نیز می کنند. همچنین شیر برقی هانتر ۱ اینچ یکی از بهترین برند های موجود در بازار می باشد. این مدل شیر مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد.

نتیجه گیری

باید بدانیم که با توجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده از تجهیزات روز دنیا، به بالا بردن راندمان کاری بسیار کمک می کند. همچنین در بحث کنترل هزینه و در زمینه صرفه جویی در مصرف آب و صرفه جویی در زمان این محصولات بیشترین نقش را در بازدهی بهتر ایفا می کنند. شیر برقی هانتر ۱ اینچ در دسته پرفروش ترین مدل های شیر در صنایع مختلف مخصوصا کشاورزی قرار می گیرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − دو =