اجزای تشکیل دهنده کارواش صنعتی

دسته‌ها

آیا تاسیس کارواش صنعتی به صرفه است؟
آیا تاسیس کارواش صنعتی به صرفه است؟
آوریل 25, 2023
نحوه آبیاری روف گاردن و فضای سبز
نحوه آبیاری روف گاردن و فضای سبز
می 5, 2023
اجزای تشکیل دهنده کارواش صنعتی

اجزای تشکیل دهنده کارواش صنعتی

انواع کارواش به چند دسته تقسیم می شوند؟

برای آشنایی با اجزای تشکیل دهنده کارواش صنعتی ، ابتدا لازم است توضیح کاملی از مفهوم آن داشته باشید. هیچ کس دوست ندارد ماشین کثیف داشته باشد، زیرا خودرو و ماشین های کثیف تصویر درستی از افراد ارائه نمی دهند. پس برای حفظ ظاهر اجتماعی، چاره ای جز شستن آن ها نیست.

اینجاست که تجهیزات کارواش وارد عمل می شوند. آن ها کامیون ها، ماشین ها، اتوبوس ها و حتی قطارها را تمیز می کنند. به عنوان یک قاعده کلی، بین کارواش، کارواش سلف سرویس و کارواش صنعتی تفاوت های زیادی وجود دارد. در این قسمت مایل به بررسی کلی هر یک از نمونه ها هستیم و سعی داریم اطلاعات شما را افزایش دهیم. برای کسب اطلاعات بیش تر در این رابطه، می توانید ما را تا پایان این بخش همراهی کنید.

سیستم شستشوی خودرو به روش صنعتی

در سیستم شستشوی خودرو به روش صنعتی، برخلاف شست و شوی کارواش سلف سرویس، نظافت خودرو به صورت مکانیک انجام می شود. استفاده از پاک کننده های فشار قوی و برس های فوم، یکی از روش های شست و شوی حرفه ای در بخش صنعتی است.

به این ترتیب، دیگر نیازی نیست که افراد برای پاکسازی موثر انواع ماشین آلات از خودروی خود پیاده شوند. برس ها و پاک کننده های فشار قوی، ماشین را کاملا خودکار تمیز می کنند. به منظور پاسخگویی به نیازهای روزافزون سیستم های شستشوی مدرن، اجزای مختلفی برای کارواش های صنعتی طراحی و تولید شده اند. هر یک از این اجزا در راستای شست و شوی بهتر ماشین فعالیت می کنند.

در بخش بعدی مقاله، اجزای کارواش صنعتی را به صورت دقیق به شما معرفی می کنیم. می توانید برای آشنایی بیش تر با این اجزا، ادامه مقاله ما را مورد مطالعه قرار دهید.

سیستم شستشوی خودرو

اجزای شست و شوی کارواش صنعتی

سیستم شستشوی خودرو امروزه شامل فرآیندی پیچیده تر از مصرف یک سطل آب و مقداری صابون است. سیستم صنعتی کارواش، امروزه شامل مراقبت از ماشین برای جلوگیری از خراشیدگی رنگ، لکه دار شدن روکش‎ها و شستشوی حرفه ای آن است. علاوه بر این در بسیاری از موارد، سیستم هایی را نیز برای خوشبو کردن فضای داخلی ماشین در نظر می گیرند. در ادامه مهم ترین اجزایی که در روند پاکسازی فضای بیرونی و داخلی خودرو نقش دارند را با شما عزیزان بررسی می کنیم.

• تجهیزات دستی کارواش

از جمله مهم ترین تجهیزات دستی کارواش، می توان به اسپری های ضد خش و تمیز کننده اشاره کرد. این محصولات علاوه بر اینکه طول عمر سیستم های شما را افزایش می دهد، موجب کاهش هزینه های نهایی می شود. در صورت استفاده از این اسپری های شست و شو می توانید استفاده از سیستم های برقی و فوق صنعتی را کاهش دهید.

• واشر فشاری

در بخش کارواش صنعتی، ابزاری به نام واشر فشاری وجود دارد که وظیفه اصلی شست و شوی پرفشار ماشین را به عهده دارد. واشر فشاری محصولی است که با پمپاژ فشار بالای آب، به حذف بیشترین میزان گرد و غبار و پسماند از سطح ماشین می کند. همچنین این دستگاه با مصرف بهینه آب، باعث صرفه جویی در هزینه های نهایی می شود.

• جاروبرقی مخصوس

بیش ترین نیاز در بخش کارواش صنعتی، به جاروبرقی های بزرگ صنعتی اختصاص دارد. این محصولات دارای تنوع گسترده ای بوده و شامل تجهیزات دستی تا نمونه هایی با ظرفیت صنعتی هستند. برخی از نمونه های جاروبرقی صنعتی ظرفیت پایینی داشته و تنها برای تمیز کردن فضایی داخلی خودروها استفاده می شوند.

تجهیزات دستی کارواش

انتخاب مناسب ترین سیستم شستشوی خودرو صنعتی

پس از آشنایی با اجزای کارواش صنعتی، حالا نوبت به آشنایی با سیستم شست و شوی مناسب رسیده است. وسایل نقلیه بسته به برند، نوع کثیفی و ابعادی که دارند، دارای الزامات تکنولوژی شستشوی متفاوتی هستند. سیستمی که برای نوع خاصی از ماشین با برند سایپا مناسب است، ممکن است برای شستشوی ماشین دیگری با برند ایران خودرو مناسب نباشد. به این ترتیب لازم است در این رابطه نظر کارکنان کارواش را جویا شوید. آن ها اطلاعات گسترده ای در رابطه با سرویس مناسب شستشو به شما ارائه می کنند.

• سیستم شستشوی خودرو به صورت مستقیم

سیستم‌های شستشوی مستقیم، سیستم‌های ثابتی هستند که در محل مشخصی استقرار یافته اند. انواع ماشین های صنعتی و خودرو ها به آرامی داخل مسیر این سیستم حرکت می کنند. تجهیزات حضور وسیله نقلیه را تشخیص داده و با نزدیک شدن خودرو، برس های مکانیکی شروع به پاکسازی می کنند. روش پاکسازی مستقیم، رایج ترین روش مورد استفاده در کارواش های صنعتی است.

• سیستم شستشوی صنعتی

از این سیستم برای شستشوی ماشین های صنعتی بزرگ، مانند ماشین های معدن استفاده می شود. این سیستم با جدیدترین روش ها و ابزارهایی منحصر به فرد، فرآیند پاکسازی خودروهای صنعتی را انجام می دهد. مهم ترین مشخصه بارز سیستم شستشوی صنعتی این است که همه اجزای فرآیند دارای فشار و مقاومت بالا هستند. بدین ترتیب با قرارگیری ماشین های سنگین صنعتی در واحدهای مختلف، دچار استهلاک و فرسودگی نخواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + دو =