آشنایی با خرید دستگاه مه پاش (خانگی،فضای باز،صنعتی)

دسته‌ها

توضیحی درباره مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری
توضیحی درباره مه پاش صنعتی و مه پاش مرغداری
مارس 29, 2024
خرید و قیمت پمپ کارواش صنعتی با مشاوره رایگان
خرید و قیمت پمپ کارواش صنعتی با مشاوره رایگان
آوریل 18, 2024

آشنایی با دستگاه مه پاش

تا به حال شده در فصل تابستان در فضای باز احساس گرمای شدید داشته باشید؟ آیا در محیط گلخانه خود رطوبت کافی ندارید؟ توصیه ما به شما استفاده از دستگاه مه پاش است. این دستگاه با کنترل رطوبت هوا در گلخانه به بازدهی بهتر گیاهان کمک می کند. همچنین اگر از دستگاه مه پاش در فضای نگهداری از دام استفاده کنید، به مرطوب ماندن اتمسفر آن مکان کمک شایانی خواهید کرد. به طور کلی استفاده از دستگاه مه پاش به تلطیف هوای فضا و خنک شدن آن و تهویه هوا کمک بسیار زیادی می کند.

عملکرد دستگاه مه پاش

دستگاه مه پاش از یک الکتروموتور تشکیل شده است، این الکتروموتور به یک پمپ فشار بالا متصل شده است که این پمپ، قطرات آب را فشرده می نماید، سپس آبی که به وسیله پمپ فشرده شده است، را وارد نازل کرده و در نهایت با فشار حدوداً ۷۰ بار از نازل ها خارج می کند. نکته مهم در رابطه با آبی که از دستگاه مه پاش خارج می گردد این است که قطرات آب تا ۲۰ الی ۳۰ میکرون، ریز می شود و همین نکته است که به تلطیف هوای فضای اطراف کمک می کند.

لازم به ذکر است که هر چه اندازه ذرات خروجی از نازل دستگاه مه پاش کوچکتر باشد، دمای هوای آن منطقه خنک تر خواهد شد. معمولا از این دستگاه در فضای ورودی باغ ها و کافی شاپ ها بهره می برند، زیرا در فصل گرما این دستگاه می تواند به خنک شدن فضای اطراف آن مکان کمک کند.

نازل مه پاش

نازل مه پاش

انواع مختلف مه پاش

دستگاه مه پاش را با توجه به مکانی که از آن می توان استفاده کرد و همچنین با توجه به مقدار آبی که از نازل خارج می شود به انواع مختلفی تقسیم می کنند. این دسته بندی شامل دستگاه مه پاش خانگی، سیستم مه پاش برای فضای باز و مه پاش صنعتی می باشد، در این مقاله انواع آن و کاربرد های هر یک از آن ها را مشخص خواهیم نمود.

دستگاه مه پاش خانگی

سیستم مه پاش خانگی به دلیل وارد شدن آب با فشار کمتر نسبت به دو مورد دیگر، به سیستم کم فشار نیز معروف است. فشار مورد نیاز برای این سیستم چیزی در حدود ۴۰ الی ۶۰ پوند بر هر اینچ مربع می باشد. برای این مدل دستگاه نیازی به خرید پمپ آب یا خرید پمپ برای مه پاش نیست، تنها با استفاده از تعدادی نازل به عنوان مثال ۷ الی ۱۰ عدد نازل می توان از این دستگاه بیشترین بهره را برد.

دستگاه مه پاش خانگی قطرات آب را با اندازه کاملا درشت از نازل خارج می کنند، به همین دلیل محیط اطراف خود را کاملا خیس و مرطوب می نماید.

مه پاش فضای باز و مه پاش صنعتی

دستگاه مه پاش فضای باز به یک پمپ با فشار نسبتاً متوسط نیاز دارد. فشار آبی که باید وارد این دستگاه شود، حدوداً ۱۶۰ تا ۲۵۰ PSI است. به دلیل استفاده از فشار نسبی و متوسط، این دستگاه عملکرد رطوبت رسانی را به صورت ماندگار انجام نمی دهد.

مه پاش صنعتی نسبت به دو مورد قبل فشار پمپ بالاتری دارد. در نتیجه ذرات ریزتری را تولید نموده و پخش می کند. به همین دلیل است که استفاده از دستگاه مه پاش صنعتی باعث خنک تر شدن فضا و همچنین بالاتر رفتن رطوبت هوای محیط پیرامون می شود. استفاده از این دستگاه مه پاش دما را تا ۳۵ درجه فارنهایت پایین می آورد. لازم به ذکر است که فشار آب وارد شده به این دستگاه باید حدود ۷۵۰ الی ۱۵۰۰ PSI باشد.

پمپ مه پاش خانگی

پمپ مه پاش خانگی

خرید دستگاه مه پاش (خانگی،فضای باز،صنعتی)

برای خرید دستگاه مه پاش ]خانگی، فضای باز، صنعتی[ لازم است با مشخصات فنی آن ها آشنا شویم. برای راه اندازی و نصب دستگاه مه پاش به نازل، پمپ آب، شیلنگ با ظرفیت فشار بالا، خطوط رطوبت ساز نیاز دارید. البته لازم به ذکر است که نصب و راه اندازی آن آسان است، اما بهتر است که از افراد متخصص در نصب مه پاش کمک بگیرید.

نگهداری از مه پاش

برای بالا بردن طول عمر این دستگاه باید قطعات آن را در زمان های مشخص سرویس و چک نمایید. همچنین شیلنگ ها را باید گاهاً چک کرد تا رسوب نگرفته و مسدود نگردند. همچنین باید نازل ها را به طور مرتب و دوره ای چک نمایید، تا دچار گرفتگی نشده باشند. اگر نازل ها گرفته باشند در این صورت آب به پمپ نرسیده و دستگاه مه پاش عمل نخواهد کرد.

مزایای استفاده از دستگاه مه پاش

باید این نکته را یادآور شویم این دستگاه کاربردی به از بین بردن بوی نامطبوع محیط اطراف و همچنین دفع حشرات موذی که در اثر گرما تکثیر می شوند کمک می کند. همچنین تهویه هوا و از بین بردن آلاینده های موجود در هوای پیرامون ما و افزایش رطوبت محیط اطراف، از دیگر مزیت های استفاده از این دستگاه می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 12 =