معرفی الکتروموتور موتوژن تبریز

دسته‌ها

چرا باید از تایمر آبیاری استفاده کرد
چرا باید از تایمر آبیاری استفاده کرد
مارس 30, 2023
مزایای تجهیزات آبیاری قطره‌ ای
مزایای تجهیزات آبیاری قطره‌ ای
آوریل 9, 2023
معرفی الکتروموتور موتوژن تبریز

معرفی الکتروموتور موتوژن تبریز

شرکت موتوژن تبریز

موتوژن تبریز از جمله پرآوازه ترین شرکت ها در خاورمیانه است که به طراحی و تولید الکتروموتور می پردازد. این شرکت حدود ۴۵ سال پیش شروع به فعالیت نمود. شرکت موتوژن در ابتدا تحت عنوان گلد الکتریک شروع به کار کرد، اما در سال ۱۳۵۴ تغییر نام داد و موتوژن نامیده شد. الکتروموتور موتوژن تبریز با پرسنل با تجربه و با پشتوانه ۴۰ ساله می تواند به تولید انواع الکتروموتورها بپردازد.

انواع الکتروموتور موتوژن

الکتروموتور موتوژن تبریز دارای انواع متفاوتی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

الکتروموتور موتوژن آلومینیومی سه فاز

این الکتروموتورها در دو مدل یک دور و نیز دو دور تولید می گردند.

الکتروموتور موتوژن تک دور

این الکتروموتورها معمولا با پوسته آلومینیومی که شامل استانداردهای IEC 34 می ‌شوند، ارائه می گردند. ویژگی های اصلی آن ها که به صورت سه فاز طراحی گشته اند، این است که روتور آن ها به شکل قفس سنجابی می باشد.

هم چنین دارای فن خنک کننده بوده و به شکل دائم می توان از آن ها استفاده نمود. الکتروموتور موتوژن تک دور نیز ویژگی هایی شبیه به مدل دینام دو دور دارد. اما با این تفاوت که بسته به نوع کاربری خود تعداد دور آن نیز تغییر می ‌کند.

الکتروموتور موتوژن چدنی سه فاز

این کمپانی ها معمولا الکتروموتورهای موتوژن سه فاز را در توان هایی بین ۱۸:۳۰ تا ۹۰ کیلو وات و در صورت سفارش تا حدود ۴۰۰ کیلو وات نیز تهیه می کنند. هم چنین این کمپانی الکتروموتورها را با توجه به استاندارد IEC 34 و نیز با درجه حفاظت IP 54 جهت انجام کار به صورت دائم تولید می ‌نماید. روتور قفس سنجابی، کلاس حرارتی F و نیز فرکانس کار ۵۰ هرتز و ولتاژ اسمی ۳۸۰ از دیگر ویژگی های الکتروموتورهای این کمپانی می باشد.

الکتروموتور

الکتروموتورهای موتوژن تک فاز

الکتروموتورهای موتوژن تک فاز در دو مدل دو خازن و خازن دائم تولید می گردند.

مدل دو خازنه: این مدل از الکتروموتورها مطابق با استانداردهای IEC 34 و درجه حفاظت IP 54 و دارای روتور قفس سنجابی و جهت انجام کار دائم تولید می شوند. کلاس حرارتی F، ولتاژ اسمی ۲۲۰ و فرکانس ۵۰ هرتز نیز از ویژگی های این مدل می باشد.

خازن دائم: ویژگی ‌های این الکتروموتورها نیز همانند الکتروموتورهای دو خازنه می باشد.

الکتروموتور موتوژن کولری

تولید این نوع الکتروموتور از سال ۱۳۵۵ در موتوژن آغاز گردید. الکتروموتور کولری موتوژن با گشتاور راه اندازی زیاد و با کاربرد تسمه ای دو دور می باشد. البته به صورت تک دور نیز ارائه می گردد. فریم این نوع الکتروموتور از جنس فولاد و با لایه ای از پلی استر می باشد. این لایه برای ممانعت از سایش و نیز خوردگی داخل کولر در محیط مرطوب می باشد.

الکتروموتورهای مشعل گازوئیلی و گازی

این الکتروموتور با نام های دیگری چون دینام گازی، الکتروموتور مشعل گازی و نیز دینام مشعل گازی معروف می باشد.

الکترو پمپ صنعتی نیز یکی دیگر از انواع الکتروموتورها به شمار می رود.

اجزای الکتروموتورهای موتوژن

الکتروموتور موتوژن تبریز همانند سایر الکتروموتورهای موجود در بازار از اجزای مختلفی تشکیل شده است.

استاتور

به بخش ثابت الکتروموتور استاتور گفته می شود و وظیفه آن به وجود آوردن میدان مغناطیسی است. از همین رو استاتورها به شکل ورقه ای تولید می گردند تا سبب کاهش تلفات حاصل از جریان های گردابی شوند. زیرا جریان های گردابی سبب تولید گرما و نهایتا داغ شدن استاتور می ‌شوند. این داغ شدن سبب اتلاف انرژی می گردد.

موتوژن

روتور

روتور به بخش متحرک یک الکتروموتور گفته می ‌شود. روتورها از جنس فولاد بوده و از قطعاتی باریک و جدا از هم تشکیل می شوند. در بین آن ها میله هایی از جنس آلومینیوم و مس قرار دارند.

شافت

شافت ها در الکتروموتورها سبب انتقال انرژی مکانیکی تولید شده به وسیله الکتروموتور به سیستم صنعتی می شوند.

فن خنک کننده

فن ها در صنعت سبب خنک شدن قطعات صنعتی می ‌شوند. زیرا گرما سبب اتلاف انرژی می گردد. به همین علت هر الکتروموتوری یک یا چند فن خنک کننده دارد.

بدنه

هر الکتروموتوری از قطعات متفاوتی تشکیل می شود. بدنه در کنار این مورد که مانع از ورود گرد و غبار به درون الکتروموتور می شود، سبب می گردد تا قطعات آن پراکنده نشده و به کار خود در سیستم ادامه دهند. بدنه الکتروموتورها از جنس های چدن و آلومینیوم تولید می شوند.

ویژگی های الکترو موتورهای موتوژن تبریز

کیفیت ساخت بالا، راه اندازی راحت، دارا بودن انواع گوناگون الکتروموتور.

تولید داخلی بوده و نسبت به دیگر الکتروموتورهای خارجی موجود در بازار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد. راندمان بالا، کار به صورت دائم، داشتن استانداردهای بین المللی.

قیمت الکتروموتور موتوژن تبریز

به طور کلی قیمت مناسب محصولات موتوژن به ویژه الکتروموتور موتوژن تبریز در کنار کیفیت بالا سبب محبوبیت زیاد آن ها شده است. امروزه این الکتروموتورها به صورت اینترنتی نیز به فروش می رسند. در سایت های فروش این محصولات می توانید در کنار مشخصات فنی آن ها، در مورد قیمت آن ها نیز اطلاعاتی را مشاهده نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =