کاربرد تایمر آبیاری چیست؟

دسته‌ها

جاروبرقی صنعتی چه ویژگی‌هایی دارد؟
جاروبرقی صنعتی چه ویژگی‌هایی دارد؟
دسامبر 4, 2022
بهترین تایمر آبیاری ؟ .... تایمر آبیاری اوربیت
بهترین تایمر آبیاری ؟ …. تایمر آبیاری اوربیت
ژانویه 30, 2023
کاربرد تایمر آبیاری چیست؟

کاربرد تایمر آبیاری چیست؟

کاربرد تایمر آبیاری

همه شما حتما تا به حال برای خروج از خانه و آبیاری گل و گیاه خانه به این موضوع فکر کرده آید که « وقتی میرم مسافرت کی گلدون ها رو آب بده؟» همه خانم هایی که در خانه خود از گیاهان زیادی نگهداری می کنند قطعا به یک تایمر آبیاری نیاز دارند. در ادامه به کاربرد تایمر آبیاری و مزیت های استفاده از این وسیله اشاره می کنیم. تایمر آبیاری وسیله ای است که بر روی شیر آب نصب شده و به طور خودکار گیاهان را آبدهی می کند.

با توجه به مشاهدات این دستگاه، انرژی مورد نیاز تایمر آبیاری توسط یک عدد باتری کتابی و یا دو عدد باتری قلمی تامین می شود. ابعاد و اندازه این تایمر می ‌توان گفت تقریباً اندازه یک کف دست است. افراد برای هوشمند سازی باغ باغچه و گلخانه خود میتوانند از تایمر آبیاری که جز راحت ترین روش هاست استفاده کنند.

ساختار تایمر آبیاری

ساختار تایمر آبیاری متشکل از باتری بدنه دکمه شیر سولنوئیدی و قسمت الکترونیکی آن است. این دستگاه را می توان به راحتی و بدون هیچگونه تخصصی نصب کرد. در واقع تایمر آبیاری وسیله ای بسیار کاربردی و موثر است. زیرا آب دادن به گلها در تایم مناسب دغدغه بسیاری از افرادی است که برای مسافرت های طولانی از خانه خارج می شوند و می خواهند که گیاهان به طور منظم آبیاری شوند.

از طرف دیگر بسیاری از گیاهانی که حساس هستند نیاز به آبیاری به موقع دارند. بنابراین این وسیله برای این دسته از افراد می تواند بسیار کاربردی و تاثیر گذارباشد و به آنها کمک کند.

هوشمند سازی گلخانه و باغچه به لوازمی مانند تایمر آبیاری، باتری، رابط برای اتصال تایمر به شیر آب و شلنگ نیاز دارد. تهیه ابزار آلات این وسیله، اولین قدم برای هوشمند سازی گلخانه و یا باغ است. تمامی تایمر های آبیاری برخورداری از ورودی و خروجی سه چهارم اینچ هستند.

ساختار تایمر آبیاری

بنابراین تنها کسب اطلاعات جزئی برای نحوه نصب این دستگاه به شیر و شلنگ از فروشنده کافی است. نصب دستگاه تایمر آبیاری در سه مرحله نصب ورودی دستگاه به شیر آب، اتصال خروجی دستگاه به لوله یا شلنگ و قرار دادن باتری های قلمی در جای مشخص دستگاه انجام می شود. در مرحله آخر می توانید زمان آبیاری بر روی تایمر را به طور دلخواه تنظیم کنید. تایمر آبیاری تنظیم زمان مختلفی دارد که هر کدام به طریقه متفاوتی تنظیم میشود.

امروزه با توجه به اینکه منابع آب در جهان کاهش یافته و فضای سبز و بسیاری از گیاهان به آبیاری مداوم نیاز دارند وجود این سیستم آبیاری که به طور اتوماتیک به آبیاری گیاهان بپردازد بسیار ضروری است. از مزیت استفاده از تایمر آبیاری می توان به صرفه جویی در مصرف آب و سهولت آبیاری به گیاهان اشاره کرد.

دستگاه آبیاری گیاهان

سیستم های آبیاری اتوماتیک گیاهان

به طور کلی سیستم های آبیاری اتوماتیک گیاهان شامل بخش لوله ها، تجهیزات آبیاری و تایمرآبیاری می شود. با استفاده از این دستگاه اتوماتیک می توان مقدار آب مورد نیاز گیاهان را مدیریت کرد و در نتیجه گیاهان را با کیفیت بالایی پرورش داد. این استراتژی در کشاورزی و باغبانی بسیار پرکاربرد و با اهمیت است. استفاده از روش های سنتی برای آبیاری گیاهان یک روش غیر اصولی محسوب می شود.

در روش سنتی آبیاری گیاه میزان آبدهی آن مقدار مشخصی ندارد و باعث می شود بر روی گیاه و رشد آن تاثیرات مخربی به جا بگذارد. در واقع این دستگاه یک دستگاه پیشرفته برای آبیاری گیاهان و صرفه جویی در مصرف آب است. می توان بر روی این دستگاه برنامه قابل تنظیم با مقدار مشخص آبدهی را در اختیار گیاه قرار داد.

مزیت استفاده از دستگاه هوشمندی آبیاری گیاه

آبیاری نامنظم برای گل و گیاه در نتیجه باعث مختل شدن باروری گیاه شما می شود. استفاده از این روش آبیاری برای گیاهان علاوه بر تأثیرات چشمگیری که برای گیاه دارد در کاهش مصرف آب نیز بسیار موثر خواهد بود. با پایان فصل زمستان و آغاز فصل بهار آبیاری گیاهان نیز آغاز می شود.

همچنین بسیاری از شرایط و موقعیت ها مانند مسافرت های چند روزه باعث بروز اختلال در زمان آبیاری گیاهان شما خواهد شد که در نتیجه به آنها آسیب خواهد رساند. در این گونه مواقع تایمر آبیاری بهترین گزینه برای رفع اختلالات آبیاری به گیاهان است. تایمر آبیاری در انواع مختلف برقی، خورشیدی، باتری خور و مکانیکی تولید می شود.

هوشمند سازی باغچهدیگر مزیت های این دستگاه هوشمند

از دیگر مزیت های استفاده از این دستگاه هوشمند می توان به این موارد اشاره کرد. با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به حضور در محل حضور گیاه برای آبیاری نیست. بسیاری از افراد برای خروج از خانه به مدت طولانی می توانند برای آبیاری گیاهان خود از این دستگاه استفاده کنند. آبیاری منظم و به موقع باعث رشد گیاه و باروری آن می شود. عدم استفاده از برق برای این دستگاه یکی دیگر از مزیت های آن است. در محدوده هایی که دسترسی به برق ممکن نیست می توان از این دستگاه استفاده کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =