بهترین تایمر آبیاری ؟ …. تایمر آبیاری اوربیت

دسته‌ها

کاربرد تایمر آبیاری چیست؟
کاربرد تایمر آبیاری چیست؟
ژانویه 9, 2023
تایمر آبیاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟
تایمر آبیاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟
فوریه 4, 2023
بهترین تایمر آبیاری ؟ .... تایمر آبیاری اوربیت

بهترین تایمر آبیاری ؟ .... تایمر آبیاری اوربیت

بهترین تایمر آبیاری دنیا

آبیاری اتوماتیک برای زمان هایی که به مسافرت میروید و یا باغ و گلخانه ای بسیار دورتر از محل زندگیتان دارید بسیار کاربردی است. تایمر آبیاری با برنامه ریزی دقیق و سر تایم تنظیم شده گیاهان و درختان را آبیاری می کند. سیستم های آبیاری در مدل های مختلفی تولید شده اند و ما در این مقاله به معرفی بهترین تایمر آبیاری می پردازیم.

معرفی تایمر آبیاری اوربیت

شرکت اوربیت یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده محصولات آبیاری است. این شرکت در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و محصولات آبیاری بازارهای مسکونی و تجاری بسیاری از کشورها را تامین می کند. این شرکت انواع تجهیزات آبیاری مانند، انواع آبپاش ها، تایمرها، مه پاش، ابزار مخصوص آبیاری، لوازم مربوط به آبیاری قطره ای، کنترلرها و نازل ها را تولید می کند. تنوع محصولات تولید شده این برند بسیار متنوع بوده و در ۴۰ کشور محصولات خود را به فروش می رساند. در ادامه درباره ویژگی های تایمر آبیاری اوربیت بیشتر صحبت می کنیم.

معرفی بهترین تایمر آبیاری.

بررسی ویژگی های تایمر آبیاری اوربیت

بدنه تایمر اوربیت در برابر بارش باران و برق مقاوم است

بدنه این تایمر از متریال بسیار با کیفیتی تولید شده است به همین دلیل در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم است. شرکت سازنده درباره نصب سایبان برای تایمر آبیاری هیچ توصیه ای نکرده اما تجربه ثابت کرده که قرار گرفتن طولانی مدت تایمر در برابر نور مستقیم خورشید و برف و باران باعث کاهش طول عمر مفید آن می شود. وجود سایبان زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که تایمر آبیاری در مناطق گرمسیری نصب شود و ساعت های طولانی در برابر آفتاب سوزان قرار گیرد. نور مستقیم خورشید آسیب زیادی به بدنه تایمر وارد می کند.

تایمر آبیاری اوربیت فیلتر آب فلزی با کیفیت و مرغوب دارد

در دهانه ورودی این تایمر یک فیلتر فلزی قرار دارد و لازم است تا بسته به کیفیت آب منطقه هر چند وقت یکبار تمیز شود. در بعضی مناطق املاح موجود در آب بسیار زیاد بوده و به همین دلیل لازم است هر سال فیلتر ورودی تایمر بررسی و تمیز گردد. برای تمیز کردن فیلتر کافی است آن را از قسمت ورودی تایمر جدا کنید و با آب خوب شستشو دهید و مجدد سر جایش بگذارید.

تنظیم آبیاری دستی

تایمر آبیاری اوربیت این قابلیت را دارد که حتی با وجود تنظیم برنامه ریزی آبیاری در زمانی که لازم است آبیاری دستی انجام شود. برای انجام آبیاری دستی در زمان هایی که سیستم آبیاری از قبل برنامه ریزی شده باید ابتدا عقربه دستگاه را چک کنید که بر روی اتومات باشد. بعد از بررسی جایگاه عقربه باید دکمه MANUAL را فشار دهید و بعد زمان آبیاری را با فشردن دکمه مثبت و منفی تنظیم کنید.

زمان هایی که تنظیم دستی آبیاری را انجام دادید و بعد از گذشت مدتی قصد متوقف کردن آبیاری را دارید کافی است عقربه دستگاه را بر روی OFF قرار دهید. بعد از متوقف کردن آبیاری و تنظیم مجدد دستگاه برای آبیاری برنامه ریزی شده عقربه را بر روی کلمه اتومات قرار دهید.

ویژگی تایمرهای آبیاری اوربیتوجود قابلیت Rain Delay برنامه آبیاری در هنگام بارش باران را متوقف می کند

زمان هایی که باران می بارد نیازی به آبیاری نیست و بهتر است در این زمان ها تایمر آبیاری غیر فعال شود. زمان هایی که بارا می بارد گیاهان را سیر آب می کند و نیازی به آبیاری مجدد نیست. برای غیرفعال کردن برنامه آبیاری به صورت موقت لازم است زمانی که عقربه بر روی اتومات قرار دارد دکمه مثبت را فشار دهید.

با فشار دادن دکمه مثبت عدد ۱۲ بر روی صفحه نمایش داده می شود و اگر مجدد فشار دهید عدد ۱۴ ظاهر می شود و نشان دهنده این است که سیستم آبیاری دستگاه تا ۲۴ ساعت غیرفعال می باشد. اگر در بازه زمانی که دستگاه را غیرفعال کرید نیاز به آبیاری داشتید کافی است عقربه را بر روی خاموش قرار دهید و مجدد بر روی سیستم اتومات تنظیم کنید.

رنگ بندی متنوع

تایمر آبیاری اوربیت در رنگ های متنوعی تولید می شود اما تفاوت رنگ ها هیچ ارتباطی در رابطه با کیفیت و عملکرد آنها ندارد. این محصول تولید شده از یک برند آمریکایی است اما اکثر شرکت های آمریکایی به دلیل اینکه تولید محصول در کشور چین بسیار اقتصادی تر است محصولات خود را در این کشور تولید می کنند. افراد بازاری و آگاه با این مسائل آشنایی دارند و حساسیتی برای خرید این محصولات به خرج نمی دهند.

آیا امکان اتصال تایمر آبیاری اوربیت به تانکر آب هم وجود دارد؟

یکی از اجزای تایمرهای آبیاری، شیر سلونوئیدی است که این قطعه با فرمانی که قطعه الکترونیکی صادر می کند باز و بسته می شود. شیر سلونوئیدی برای اینکه کار کردن درست نیاز به فشار آب مشخصی دارد. آب های شهری فشار آب خوبی دارند و اگر تانکر مستقیم به شیر آب شهری متصل باشد مشکلی برای اتصال این سیستم بر روی آن وجود ندارد. به طور کلی تایمر آبیاری اوربیت میتواند در فشار آب ۱٫۷ بار فعال شده و فرآیند آبرسانی به گیاهان را انجام دهد.

بهترین تایمر آبیاری کدام است؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 6 =