چرا باید از تایمر آبیاری استفاده کرد

دسته‌ها

آشنایی با آبیاری اتوماتیک با تایمر آبیاری
آشنایی با آبیاری اتوماتیک با تایمر آبیاری
مارس 20, 2023
معرفی الکتروموتور موتوژن تبریز
معرفی الکتروموتور موتوژن تبریز
آوریل 4, 2023
چرا باید از تایمر آبیاری استفاده کرد

چرا باید از تایمر آبیاری استفاده کرد

با پیشرفت علم و تکنولوژی و اختراع دستگاه های متنوع و هوشمند برای انجام کارها، دخالت نیروی انسانی برای انجام امور کم شده و اکثر کارها توسط دستگاه های مختلف به صورت اتوماتیک انجام می شود. تایمر آبیاری به دلیل طراحی مدرن و کارایی که دارد یکی از دستگاه های هوشمند برای آبیاری باغ و باغچه است. این دستگاه به رشد بهتر گیاهان کمک می کند. در ادامه درباره دلایل اصلی استفاده از تایمر بیشتر صحبت می کنیم.

آبیاری گیاهان در تایم مشخص به صورت منظم

آبیاری یکی از عوامل مهم برای پرورش گل و گیاه است. میزان و زمان آبیاری از نکات مهمی هستند که باید به درستی اجرا شوند. آبیاری زیاد باعث آسیب به ریشه گیاه شده و آن را از بین می برد و آبیاری کم خاک گیاه را خشک می کند و گشاه شادابی خود را از دست می دهد. تایم آبیاری بعضی از گیاهان در طول شب بوده و بعضی ها نیاز به آبیاری در روز دارند. آبیاری گل های موجود در گلخانه ها نیاز به زمان دقیق و یک تایم منظم دارند و این کار با کمک تایمر آبیاری به راحتی انجام می شود.

هر چه آبیاری زمین های زراعی و گل ها دقیق تر انجام شود رشد و کیفیت آنها افزایش پیدا می کند. تایمر آبیاری هوشمند طراحی ساده ای دارد و همه افراد می توانند از آن برای فضای سبز خود استفاده کنند. برای آبیاری دقیق کافی است زمان مدنظر را بر روی دستگاه تنظیم کنید تایمر به طور خودکار فعال شده و آبیاری انجام می شود.

فواید استفاده از تایمرهای آبیاری

با نصب تایمر آبیاری بر روی شیر آب دیگر نیاز نیست هر روز به باغ بروید

بعضی از افراد باغ هایی در خارج از شهر یا محل زندگی خود دارند و رفت و آمد هر روز برای آبیاری و سرکشی به آن برای آنها کار دشواری بوده و باعث اتلاف زمان و هزینه زیادی می شود. نصب تایمرهای آبیاری بر روی شیر آب باعث می شود تا گیاهان در تایم مشخصی آبیاری شوند. نصب این دستگاه از رفت و آمد هر روزه و اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می کند. با یک بار تنظیم این دستگاه تا مدت ها باغ شما به صورت منظم آبیاری می شود و تمامی گیاهان و درختان شاداب می مانند و رشد آنها افزایش می یابد.

تایمر آبیاری مصرف آب را تا حد زیادی کاهش می دهد

یکی از معضلات جهان مواجه با بحران کم آبی است و هر کسی وظیفه دارد تا در مصرف آن دقت لازم را به خرج دهد و از هدر رفتن بی رویه آب خودداری کند. آبیاری باغ، گلخانه و هر فضای سبزی به صورت دستی نیاز به مصرف آب زیادی دارد اما تایمرهای آبیاری از هدر رفتن آب جلوگیری می کنند. این دستگاه با آبیاری دقیق در مدت زمان تعیین شده هم از هدر رفتن آب جلوگیری می کند و هم گیاهان را سیرآب می کند. با نصب یک تایمر آبیاری بر روی شیر آب می توانید از هزینه های بالای قبض آب هم جلوگیری کنید.

با حذف نیروی کار میزان هزینه نیروهای انسانی را کاهش می دهد

عموما افراد برای آبیاری باغ و باغچه، گلخانه و دیگر فضای سبز خود نیاز به استخدام یک یا چند نفر دارند. برای استخدام نیروی کار باید حقوق ماهانه در نظر گرفته شود اما نصب دستگاه تایمر هزینه نیروی انسانی را حذف می کند و اینکار باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. این دستگاه علاوه بر کاهش هزینه از اشتباهات احتمالی نیروی کار هم جلوگیری می کند. اگر در زمانبندی یا میزان آبیاری گیاهان اشتباهی رخ دهد خسارت زیادی به بار می آید. این سیستم با طراحی ساده ای که دارد درست در زمان تنظیم شده آبیاری گیاهان را انجام می دهد و باعث رشد و تقویت بیشتر آنها می شود.

آبیاری منظم گیاه در زمان هایی که به مسافرت می روید

با پیشرفت تکنولوژی و اختراع دستگاه آبیاری خودکار دیگر نگران گیاهان خود هنگام مسافرت نباشید. دستگاه تایمر آبیاری با آبیاری منظم در نبود افراد از خشک شدن خاک گیاهان جلوگیری می کند و باعث حفظ شادابی و سلامت آنها می شود. با پرداخت کمترین هزینه سیستم آبرسانی به گل و گیاه را نظم دهید و با خیال راحت به مسافرت بروید.

ویژگی تایمرهای آبیاری

در مناطقی که برق شهری ندارند هم امکان استفاده از تایمر آبیاری وجود دارد

تایمرهای آبیاری با دو عدد باتری کار می کنند و نیاز به برق شهری ندارند. به همین دلیل این سیستم برای باغ ها یا مزارعی که خارج از شهر قرار دارند هم کاربردی می باشد.

اجرای برنامه ریزی آبیاری برای بیشتر از یک منطقه

تایمرهای آبیاری قابلیت برنامه ریزی برای آبرسانی به چند منطقه مختلف از یک باغ را دارند. این قابلیت باعث می شود تا همه گیاهان و درختان موجود در یک باغ آبیاری شوند و مشکلی برای رشد آنها ایجاد نشود.

خرید تایمرهای آبیاری با هر میزان بودجه ای که دارید

تایمرهای آبیاری در مدل ها و قابلیت های مختلفی طراحی و تولید می شوند به همین دلیل قیمت های متفاوتی دارند. افراد با توجه به نیاز خود و همچنین میزان بودجه ای که دارند میتوانند یکی از مدل های آن را خریداری کنند. هر چه تایمر سیستم پیشرفته تری داشته باشد قیمت آن هم بیشتر است و در کل کیفیت و عملکرد بهتری دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =