آشنایی با آبیاری اتوماتیک با تایمر آبیاری

دسته‌ها

کف کش راد، محصولی کاملا ایرانی
کف کش راد، محصولی کاملا ایرانی
مارس 16, 2023
چرا باید از تایمر آبیاری استفاده کرد
چرا باید از تایمر آبیاری استفاده کرد
مارس 30, 2023
آشنایی با آبیاری اتوماتیک با تایمر آبیاری

آشنایی با آبیاری اتوماتیک با تایمر آبیاری

معرفی آبیاری اتوماتیک با تایمر آبیاری

با گذشت زمان و با توجه به کاهش منابع آب و رشد جمعیت اقدامات مختلفی به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه آب و اسراف آن صورت گرفت. یکی از حوزه های مهمی که مصرف آب در آن در میزان بالایی قرار دارد، حوزه کشاورزی می باشد. بنابراین این وضعیت نیازمند اقدامات بیشتر و موثر تر جهت صرفه جویی بیشتر در مصرف آب در صنعت کشاورزی گردید. حاصل تلاش محققان و مهندسان کشاورزی جایگزین آبیاری اتوماتیک با تایمر آبیاری به جای روش های قدیمی شده است.

این تایمر ها از دو بخش اصلی تشکیل شده اند. اولین بخش آن ها لوله آبیاری و سایر اتصالات و نازل می باشد. بخش دوم و مهم تر تایمر آبیاری است. نقش اصلی تایمر آبیاری، آبیاری اتوماتیک مزارع و باغات می باشد. کشاورزان با شناسایی زمین و گیاه مورد نظر نیاز آن را به آب تشخیص می دهند. پس از این مرحله نوبت به تنظیم تایمر می رسد. تایمر می تواند در بازه های زمانی مشخص شده اقدام به آبیاری زمین در حجم مشخص کند. این روند مزایای بسیاری را برای صاحبان باغ ها و کشاورزان به همراه داشته است که در ادامه برخی از آن ها را عنوان می کنیم.

آبیاری قطره ای با استفاده از تایمر های هوشمندمزایای آبیاری اتوماتیک

جایگزین کردن روش آبیاری اتوماتیک با تایمر آبیاری به جای روش های قدیمی از چندین جهت دارای مزایا می باشد. اولین مزیت این سیستم عدم نیاز به نیروی انسانی و کارگر به منظور آبیاری زمین می باشد. در این شرایط در هزینه های کشاورزی زمین صرفه جویی فراوانی می شود و تمامی مراحل آبیاری کاملا استاندارد و سیستمی پیش می روند.

دومین و مهم ترین برتری آبیاری اتوماتیک نسبت به آبیاری به روش های قدیمی، صرفه جویی در مصرف آب است. در این سیستم بازه های زمانی که زمین و گیاه به آب نیاز دارند مشخص می شود. علاوه بر این حجم آبرسانی و مدت زمان آن نیز قابل تنظیم هستند. در نتیجه آب مورد نیاز با فشار مطلوب و در مقدار کافی در زمان مناسب به گیاه می رسد. حتی اگر کشاورز آبیاری را فراموش کند باز هم تایمر فعال بوده و گیاه از خشک شدن در امان می ماند.

طی استفاده از تایمر های آبیاری برای آبیاری اتوماتیک با تایمر آبیاری، آب دقیقا به اندازه و متناسب با نیاز گیاه به آن می رسد. در نتیجه این امر ما می توانیم علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و بی نیازی از نیروی انسانی، گیاهان و محصولاتی شاداب و با طراوت داشته باشیم.

انواع تایمر آبیاری

تولیدکنندگان با توجه به استفاده گسترده از تایمر های آبیاری برای آبیاری اتوماتیک مزارع، اقدام به طراحی و تولید این محصول در چندین نوع و مدل مختلف کردند. مثلا یکی از تفاوت های تایمر های مختلف در انواع گوناگون تعداد خروجی های آن ها می باشد. برخی از این تایمر ها یک خروجی و برخی دیگر دارای دو خروجی هستند. مشتریان با توجه به نوع نیاز خود می توانند تایمر دلخواه را انتخاب و خریداری کنند.

همچنین تایمر های اتوماتیک دارای دو مدل برقی و باطری خور هستند. هر دو تایمر دارای مزایا و معایب مشخصی هستند و نمی توان هیچ یک را به عنوان مدل برتر معرفی کرد. مشتریانی که در زمین های خود به برق دسترسی ندارند بهتر است تایمر های باطری خور را انتخاب کنند. این تایمر ها مکانیکی و دیجیتالی نیز هستند. این ویژگی به قابلیت تنظیم آن ها بر می گردد. وجود تنوع در مدل های مختلف تایمر منجر شده تا این محصول متناسب با نیاز های مختلف انتخاب شود و طی هر استفاده بیشترین بازدهی را داشته باشد.

آبیاری باغ ها و مزارع در حد استانداردقیمت تایمر آبیاری های اتوماتیک

قیمت تایمر های آبیاری متغیر بوده و با توجه به معیار های مختلفی مشخص می شود. قیمت این محصول به گونه ای است که دسترسی به آن آسان باشد و مشتریان بتوانند به راحتی مدل و نوع دلخواه آن را انتخاب و خریداری کنند. به طور کلی بازه قیمت این محصول از ۱۰۰ هزار تومان شروع شده و تا چند میلیون ادامه دارد. عوامل مختلفی روی قیمت آن تاثیر می گذارند که از جمله آن ها درجه بندی کیفی محصول می باشد.

انتخاب روش آبیاری اتوماتیک با تایمر آبیاری اگر چه در ابتدا نیازمند صرف هزینه باشد اما در بلند مدت سود اقتصادی فراوانی برای مشتریان به همراه خواهد داشت. آن ها می توانند بدون نیاز به کارگر فرایند آبیاری زمین های کشاورزی را پیش ببرند و علاوه بر این آب را در مقدار استاندارد در اختیار گیاه قرار دهند. تولید کنندگان با توجه به استقبال ویژه مشتریان از این محصول اقدام به تولید آن در مقادیر انبوه کرده اند. این محصول امروزه به کشور های زیادی صادر شده و در بازار های خارجی خرید و فروش می شود. این امر سود اقتصادی فراوانی را برای کشور به همراه داشته است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هشت =