روش نصب شیر برقی هانتر یا نحوه عملکرد شیر برقی Hunter

دسته‌ها

آشنایی با بهترین قیمت پمپ کارواش صنعتی سال 1402
آشنایی با بهترین قیمت پمپ کارواش صنعتی سال ۱۴۰۲
آوریل 28, 2024
نحوه عملکرد و مشخصات آبپاش مخفی شونده
نحوه عملکرد و مشخصات آبپاش مخفی شونده
می 18, 2024
روش نصب شیر برقی هانتر یا نحوه عملکرد شیر برقی Hunter

روش نصب شیر برقی هانتر یا نحوه عملکرد شیر برقی Hunter

ویژگی های شیر برقی هانتر

سایز اصلی معمولا برای شیر برقی هانتر در نظر می گیرند. اندازه اصلی ۱ تا ۴ اینچ در شیر برقی، کاملا عادی است. قطر یکسان شیر برقی با دمای ۶۶ درجه سانتی گراد و فشار ۱۵ بار، از ویژگی های مهم شیر هانتر خواهد بود. مقاومت بسیار بالا در برابر فشارهای داخلی و خارجی، از فاکتورهای مهم یک شیر برقی استاندارد است. دیافراگم مقاوم با درصد عمر بالا، کمک زیادی به تنظیم دستی جریان می کند. کارایی شیرهای برقی در دبی های کم، افزایش چشمگیری پیدا می کند. آبیاری بارانی و قطره ای دو نمونه از سبک های آبیاری حرفه ای با این دستگاه است. نحوه عملکرد شیر برقی بر اساس ویژگی های تخصصی آن مشخص می شود. در ادامه اشاره ای به عملکرد صحیح این دستگاه حرفه ای خواهیم داشت.

مقاومت بسیار بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش، از سری ویژگی های منحصر به فرد شیر برقی هانتر است. با وجود مقاومت بسیار بالای آن در برابر اشعه ماوراء بنفش، در برابر شکستگی حساس است. در صورت استفاده طولانی مدت، احتمال شکستگی در این وسیله بالاتر می رود. بر اثر همین عوامل، باید از شیر برقی به درستی استفاده شود. لازم است تمامی احتیاط ها و دستورالعمل های لازم در زمان استفاده رعایت شود. در زمان نصب، باید به این نکات توجه ویژه ای شود. در صورت یک نصب صحیح و اصولی، احتمال شکستگی در آینده بسیار پایین خواهد بود.

اجزای شیر برقی

شیر برقی امروزی دارای چند جزء تعیین کننده و اصلی است. تنظیم کننده های فشار و رگلاتور، از سری بخش های مهم و کاربردی شیر برقی حرفه ای است. آب خروجی از این بخش به صورت طبیعی و تصفیه شده، خارج می شود. دیافگرام، از دیگر ستون های اصلی دستگاه شیر برقی است. استحکام این بخش می تواند به عملکرد صحیح دستگاه کمک زیادی کند. شاید بتوان این جزء دستگاه را نوعی ستون فقرات شیر برقی دانست.

برای تنظیم نحوه عملکرد شیر برقی، باید با تمام بخش های اصلی و فرعی آن آشنایی داشته باشید. در دفترچه راهنما، معمولا اطلاعات بسیار کاملی در این مورد ذکر می شود. حتما قبل از استفاده کردن از این وسیله، دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

در ناحیه سیم پیچ، جریان الکترومغناطیسی به صورت پایدار وارد شیر برقی خواهد شد. یک نیروی آهن ربایی و رباینده در اثر این جریان در دستگاه ایجاد می شود. دریچه آب در حالت مذکور باز شده و جریان آب به صورت سیال آزاد خواهد شد. در زمان قطعی برق موقت، این جریان حالت رباینده ای نخواهد داشت. در این صورت، جریان آب سیال در شیر برقی قطع می شود.

اجزای شیر برقی

اجزای شیر برقی

انواع شیر برقی

در این مطلب، هدف ما معرفی انواع شیر برقی آبیاری است. شیرهای آبیاری برقی معمولا به دو صورت قطره ای و بارانی در بازار وجود دارند. آبیاری قطره ای در بخش کشاورزی، از نظر صرفه اقتصادی بسیار برتر است. در بخش آبیاری بارانی نیز، مزایای ویژه ای با توجه به عملکرد دستگاه وجود دارد.

نحوه عملکرد شیر برقی قطره ای متفاوت با نوع آبیاری است. در ادامه اشاره ای به عملکرد این دستگاه خواهیم داشت.

  • به صورت کلی، شیر برقی در اماکن و موقعیت های زیر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پروژه های کاملا مکانیزه و بارانی به صورت وسیع
  • سیستم های حرفه ای آبیاری قطره ای
  • سیستم های فوق حرفه ای آبیاری بارانی
  • سیستم های آبیاری بخش کشاورزی یا باغبانی.
نصب شیر برقی هانتر

نصب شیر برقی هانتر

نحوه نصب شیر برقی هانتر

شیر برقی هانتر، برای یک نصب موفق به رعایت موارد زیر نیاز دارد:

  • از فشار شبکه در بخش اول باید مطمئن شوید.
  • از تراس یا کنترل می توان برای تبدیل برق به سیستم ۲۴ ولت استفاده کرد.
  • شیرهای برقی باید حتما به صورت افقی بسته شوند.
  • جهت نصب صحیح به صورت یک فلش بر روی دستگاه کاملا مشخص می باشند.

نحوه عملکرد شیر برقی به صورت صحیح، بعد از نصب موفق مشخص می شود. به همین جهت باید در قدم اول به نکات بالا، دقیقا عمل شود.

شیرها معمولا در زیر خاک نصب می شوند. به همین جهت انجام هر نوع تعمیر و اصلاح شیر، هزینه بر و بسیار زمان بر خواهد بود. صرف زمان لازم و کافی برای نصب یک شیر، تضمین کننده سلامت آن در آینده خواهد بود.

دو نوع مهارت کلی برای نصب موفق یک شیر

دو نوع مهارت کلی برای نصب موفق یک شیر لازم است. با استفاده از برق، جریان ثابت آب را کنترل می کنند. در این صورت دو مهارت نصب شبکه لوله ها و مهارت اتصال شیرها برای یک نصب موفق لازم است. به این صورت نحوه عملکرد شیر برقی را می توانید با انجام چند مرحله ساده به صورت کامل پشت سر بگذارید.

در صورتی که این اتصالات دارای مشکل خاصی نباشند، می توان از آن ها به صورت طبیعی و طولانی مدت استفاده کرد. بر همین اساس، باید قبل از نصب کامل، از صحت اتصالات دستگاه اطمینان حاصل کرد.

با فشار دادن کامل لوله در زمان اتصال، می توان به صورت کامل آن را آغشته به گریس نمود. سیم ها باید در قسمت شیارهای بالای هر لوله گریس قرار بگیرند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 16 =