راهنمای خرید شیر برقی هانتر

دسته‌ها

معرفی پمپ فشار قوی کارواش
آوریل 29, 2022
پمپ کارواش صنعتی
بهترین قیمت پمپ کارواش صنعتی
می 11, 2022
شیر برقی هانتر

شیر برقی هانتر

شیر برقی هانتر یکی از مدل های پرکاربرد شیرهای برقی است. سلونوئید ولو هانتر توسط شرکت آمریکایی Hunter Valves تولید می شود. این مدل از شیر برقی در دو مدل PGV و ICV تولید می شود و کار آن ها قطع و وصل کردن جریان آب و دیگر سیالات است. این شیرها را معمولا در بین لوله اصلی و فرعی متصل می کنند. شیر برقی هانتر معمولا توسط تایمر های دیجیتالی کنترل می شوند.

مشخصات فنی شیر برقی هانتر

مشخصات فنی شیر برقی هانتر
جریان سیالات در شیر برقی ها توسط یک پیچ که در بالای کلاهک قرار دارد، کنترل می شود و همچنین می توان آن ها را روی خط، نگهداری و تعمیر کرد. سایز شیر برقی هانتر معمولا به قطر لوله هایی بستگی دارد که قرار است به آن متصل گردد. قطر لوله باید با سایز شیر برقی یکسان باشد البته می توان سایز شیر برقی را یک سایز کوچکتر انتخاب کرد.
همانطور که گفته شد دو مدل از این شیر برقی وجود دارند که در این مقاله به بررسی هر دو نوع می پردازیم:

۱- شیر برقی Hunter PGV

این نوع شیر برقی در آمریکا ساخته می شود و در آبیاری کشاورزی از آن استفاده می کنند و همچنین یکی از ویژگی های همه ی آن ها، یکسان بودن مدل آن هاست. مدل شیر برقی PGV در سایز های ۱ اینچ، ۱.۵ اینچ و ۲ اینچ وجود دارد.

۲- شیر برقی Hunter ICV

شیر برقی هانتر در سایز های ۱ اینچ، ۱.۵ اینچ، ۲ اینچ و ۳ اینچ وجود دارد. این مدل ICV دارای سیستم خودشوینده و دیافراگم است.

سلونوئید شیر برقی هانتر

یکی از اجزای اصلی شیرهای برقی، سلونوئید است. سلونوئید قطعه ای سیم پیچی شده است که دو سیم فاز و نول دارد. با وصل شدن برق، آب جریان پیدا می کند. این قطعه با مرور زمان فرسوده می شود. فاصله بین ولو کنترلر با شیر برقی حداکثر ۳۰ متر باید باشد.
ولو کنترلر الکترومغناطیسی به شیر برقی معروف است؛ یعنی هنگام استفاده از آن، به صورت اتوماتیک باز و بسته خواهد شد.
چند مورد از مزیت های سلونوئید ولو عبارتند از:
● هزینه نگهداری و تعمیر ندارد.
● سرعت و کیفیت زیادی دارد و قابل اطمینان است.
● جریان مصرفی کمی دارد و سرعت آن در قطع و وصل زیاد است.

ویژگی های شیر برقی

یکی از ویژگی های خاص شیر برقی هانتر این است که در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است و با گذشت زمان دچار فرسودگی و شکستگی نمی شود؛ اما هنگام نصب حتما نکات لازم را رعایت کنید.
دیافراگم دو طرفه طراحی شده در آن از نشتی سیالات جلوگیری می کند. این شیر برقی یک سیم پیچ ضامن و پوشش سوپاپ دارد.

عملکرد شیر برقی هانتر

عملکرد شیر برقی هانتر
شیر برقی هانتر همانطور که از نامش پیداست با برق کار می کند. این شیر برقی با وصل شدن جریان برق، عبور سیالات را قطع و وصل می کند. زمانی که جریان وارد سیم پیچ شیر برقی می شود، میدان مغناطیسی در سیم پیچ جریان پیدا می کند. این امر باعث کشش آهنربا می شود و میله به طرف بالا حرکت می کند و دریچه آب و سیالات باز می شود. این فرایند با قطع شدن برق هم به طور عکس عمل می کند، کشش سیم پیچ و آهنربا قطع می شود و میله به طرف پایین حرکت می کند و جریان سیالات قطع می شود.

تفاوت شیر برقی هانتر PGV و ICV

● شیر برقی PGV فشار کمتری را نسبت به شیر برقی ICV متحمل می شود.
● چون شیر برقی ICV خودشوینده است بنابراین نیاز به نگهداری و تعمیر کمتری دارد.
● مدل PGV در ۲ اینچ تولید می شود در حالی که مدل ICV در ۳ اینچ تولید می گردد.

کاربرد شیر برقی آبیاری

ایمنی شیر برقی هانتر معمولا بالا است به همین دلیل افراد استفاده ی بیشتری از آن می کنند که در پایین به چند مورد اشاره شده است:
• پروژه های آبیاری قطره ای و بارانی
• کاربرد در شبکه های انتقال آب و سیالات
• استفاده در پروژه های ایجاد فضای سبز
• استفاده در آبپاش های زمین فوتبال
• پروژه های مه پاشی در گلخانه
هنگام نصب شیر برقی هانتر حتما از فشار شبکه برق رسانی مطمئن شوید که اگر شبکه شما ۲۴ ولت نباشد از تبدیل برق های ۲۴ ولت حتما استفاده کنید. هنگام نصب آن ها حتما از افقی بودن شیر برقی مطمئن شوید. جهت فلش روی شیر ها مشخص شده است و هم چنین نصب آن ها حتما توسط افراد مجرب و متخصص انجام شود.

دیدگاه ها بسته شده است