رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست ، به روزترین روش زنگ زدایی

دسته‌ها

همه چیز در خصوص شستشوی کف پارکینگ با کارواش صنعتی
همه چیز در خصوص شستشوی کف پارکینگ با کارواش صنعتی
نوامبر 24, 2022
جاروبرقی صنعتی چه ویژگی‌هایی دارد؟
جاروبرقی صنعتی چه ویژگی‌هایی دارد؟
دسامبر 4, 2022
رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست، به روزترین روش زنگ زدایی

رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست، به روزترین روش زنگ زدایی

رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست، به روزترین روش زنگ زدایی

رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست یکی از روش های نوین و کاربردی به منظور از بین بردن زنگ آهن است به طور کلی زنگ زدگی یکی از پدیده های رایج در فلزات است. عموما فلزات به خصوص آهن معمولی در برابر رطوبت و خوردگی از خود مقاومت نشان نمی دهند. به این ترتیب در صورتی که فلزات در معرض رطوبت قرار گیرند، دچار زنگ زدگی و حتی خوردگی می شوند. عمدتا زنگ زدگی سبب می شود تا استحکام فلز کاهش پیدا کند. به همین دلیل این نیاز وجود دارد که برای استفاده مجدد از این فلزات حتما آثار زنگ زدگی از روی سطوح آن ها پاک شود. یکی از روش های زنگ زدگی، استفاده از روش واتر سند بلاست است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

انواع روش های زنگ زدگی 

پیش از آنکه به توضیح روش رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست بپردازیم، بهتر است در وهله اول با انواع روش های رفع زنگ زدگی بیشتر آشنا شویم. به طور کلی روش های متعددی برای رفع زنگ زدگی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جدید ترین روش زنگ زدایی با واتر سند بلاست

التراسونیک 

از جمله روش های رفع زنگ زدگی می توان به التراسونیک اشاره کرد. به طور کلی در این روش می توان با استفاده از تکنولوژی التراسونیک، آلاینده های سطحی فلز ها را از بین برد.

مواد شیمیایی 

از دیگر روش های رفع زنگ زدگی می توان به استفاده از محلول های شیمیایی اشاره کرد. اگر چه این روش به عنوان یک روش موثر در رفع زنگ زدگی آهن شناخته می شود. اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که استفاده از مواد شیمیایی می تواند برای سلامتی پرسنل خطراتی را ایجاد کند.

منظور از رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست چیست؟ 

 به طور کلی رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست امروزه به عنوان یکی از روش های نوین برای رفع زنگ زدگی آهن شناخته می شود. به طور کلی در این روش برای رفع زنگ زدگی فلزات، علاوه بر استفاده از آب با سرعت بالا، از مواد ساینده نیز استفاده می شود. عموما در این دسته از تجهیزات، آب از طریق پمپ فشرده می شود و به سمت نازل ها حرکت می کند. نازل ها وظیفه دارند تا فشار آب را کاهش داده و در عوض سرعت آن را زیاد کنند. این کار سبب می شود تا مومنتوم ذرات آب افزایش پیدا کند.

 عموما نازل هایی که در این دسته از تجهیزات استفاده شده است، قابلیت اتصال به محفظه سند بلاست را دارا هستند‌. به این ترتیب به محض خروج آب با سرعت زیاد، مواد ساینده با آن ترکیب می شوند. به این ترتیب مواد به همراه آب با سرعت بسیار بالا به سطح فلز مورد نظر برخورد کرده و در نتیجه لایه زنگ زده شده از روی سطح برداشته می شود.

مزایای رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست

مزایای استفاده از واتر سند بلاست

به طور کلی رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرعت بسیار بالا 

یکی از مزایای رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست، سرعت بسیار بالای آن در رفع زنگ زدگی است. به طور کلی این دستگاه به علت استفاده از مواد سایند با سرعت بالا می تواند سطح وسیعی را در کوتاه ترین زمان ممکن از هر گونه زنگ زدگی و آلودگی پاک کند.

قابلیت رنگ زدن بعد از واتر سند بلاست

 از دیگر مزایای رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست می توان به قابلیت رنگ زدن فلز اشاره کرد. همانطور که می دانید، رنگ کاری نیازمند سطحی صاف و یکدست است. مضاف بر آن هیچ گونه آلودگی نباید در سطح قطعه کار وجود داشته باشد. استفاده از واتر سند بلاست سبب می شود تا علاوه بر رفع زنگ زدی، سطح فلز مورد نظر از هرگونه آلودگی پاک شود. به این ترتیب سطح قطعه کار آماده رنگ زدن خواهد بود.

کاربرد وسیع 

از جمله مزایای رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست، می توان به کاربری وسیع این محصول اشاره کرد. به طور کلی از این دستگاه می توان در کشتی ها، ساختمان ها، کارگاه های ساخت و ورق کاری، شهربازی ها و کارخانجات صنعتی استفاده کرد.

قابلیت استفاده از نازل های گوناگون 

از دیگر مزایای رفع زنگ زدگی با واتر سند بلاست می توان به قابلیت نصب انواع مختلف نازل ها اشاره کرد. عموما نازل های متعددی را می توان بر روی این تجهیزات نصب کرد. برخی از این نازل ها جریان دو فازی را به صورت متمرکز و برخی دیگر این جریان را به صورت وسیع پخش می کنند. در صورتی که میزان زنگ زدگی از عمق زیادی برخوردار باشد، باید نازل های متمرکز و در صورتی که عمق زیادی نداشته باشد، می توان از نازل های پخش کننده استفاده کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 3 =