راهنمای انتخاب بهترین جارو برقی آب و خاک

دسته‌ها

ضرورت استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها
ضرورت استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها
نوامبر 9, 2022
واترجت
انواع واترجت صنعتی کدامند؟
نوامبر 19, 2022
راهنمای انتخاب بهترین جارو برقی آب و خاک

راهنمای انتخاب بهترین جارو برقی آب و خاک

 راهنمای انتخاب بهترین جارو برقی آب و خاک

جارو برقی آب و خاک از جمله پرکاربرد ترین تجهیزات موجود در بازار است. به طور کلی این وسیله وظیفه دارد تا محیط را از هرگونه آلودگی چه جامد و چه مایع پاکسازی کند. عمدتا اکثر جاروبرقی‌ های معمولی قادر نیستند سیالات را از روی سطوح پاک کنند و فقط می توانند ذرات جامد را جدا کنند. این در حالی است که جارو برقی های آب و خاک می توانند علاوه بر جامدات سیالات را نیز از روی سطوح پاکسازی کنند. اما بهترین جارو برقی‌های آب و خاک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

نحوه عملکرد

پیش از آنکه بخواهیم به بررسی ویژگی های بهترین جارو برقی آب و خاک بپردازیم، بهتر است در وهله اول با نحوه عملکرد این تجهیزات بیشتر آشنا شویم. به طور کلی جاروبرقی‌های آب و خاک از چهار بخش اصلی تشکیل شده اند. عمدتا این جارو برقی ها از موتور، مخزن، خرطومی و فیلتر تشکیل شده اند. به طور کلی موتور های الکتریکی تعبیه شده در این دستگاه ها وظیفه دارند تا مکش لازم برای پاکسازی سطوح ایجاد کنند. مواد در اثر مکش ایجاد شده توسط موتور، از طریق خرطومی به سمت مخزن ها حرکت می کنند. در طول مسیر حرکت ذرات جامد با فیلتر برخورد کرده و در نتیجه از ورودی آلودگی به مخزن جلوگیری می شود. ذرات سیال نیز بدون برخورد با فیلتر وارد مخزن می شوند.

جارو برقی آب و خاک

انواع جارو برقی آب و خاک

به طور کلی جاروبرقی کاربرد گسترده ای دارد. همین امر موجب شده تا مدل های مختلفی از این دستگاه ها تولید شوند. عمدتا این تجهیزات در چهار نوع تجاری، خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تولید می شوند. به طور کلی در مدل های صنعتی این دسته از جارو برقی ها، عمدتا ابعاد و اندازه بزرگتر در نظر گرفته شده است. به طور کلی جاروهایی که در مقیاس صنعتی تولید می شوند، عموما از مکش و ظرفیت بیشتری در مقایسه با جارو های خانگی برخوردار هستند.

نحوه بهترین انتخاب

به طور کلی جاروبرقی آب و خاک دارای تنوع بسیار زیادی است. همین امر موجب شده تا انتخاب جارو برقی مناسب برای آب و خاک تا حد قابل توجهی دشوار شود. عمدتا برای انتخاب بهترین جارو برقی با ویژگی های مختلفی متناسب با نوع کاربرد در نظر گرفته شود. از جمله ویژگی های یک جارو برقی مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قدرت مکش مناسب

از جمله عواملی که پیش از انتخاب بهترین جارو برقی باید در نظر گرفته شود، قدرت مکش این محصول است. همانطور که گفته شد، اساس کار این جارو برقی ها عمدتا بر مبنای مکش است. بنابراین در صورتی که مکش این جارو ها در مقایسه با آلودگی های موجود در محیط پایین باشد، عملا پاکسازی محیط به راحتی صورت نخواهد پذیرفت. بنابراین تعیین توان موتور و مکش از جمله مهمترین عواملی است که پیش از خرید جارو برقی باید به آن توجه کرد.

بدنه مقاوم به خوردگی و ضربه

از دیگر عواملی که پیش از انتخاب بهترین جاروبرقی باید در نظر گرفت جنس بدنه این محصول است. همانطور که گفته شد، این دسته از تجهیزات وظیفه دارند تا آب و خاک را از سطح زمین پاک کنند. بنابراین به منظور افزایش طول عمر این تجهیزات باید متریالی که در ساختار آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، در برابر رطوبت و خوردگی از خود مقاومت نشان دهد. علاوه بر آن بدنه این تجهیزات باید در برابر ضربات خارجی از خود مقاومت نشان داده و به راحتی دچار شکستگی نشود.

حجم مخزن

از دیگر عواملی که در انتخاب بهترین جاروبرقی موثر است، می توان به ظرفیت مخزن آن ها اشاره کرد. به طور کلی ظرفیت مخزن بسته به نوع جارو برقی، متفاوت است. در صورتی که حجم آلودگی ها از حد معینی بیشتر باشد، باید از مخزن هایی با ظرفیت بالاتر استفاده شود. انتخاب مخزنی با ظرفیت مناسب سبب می شود تا تعداد دفعاتی که باید مخزن خالی شود، کمتر خواهد شد.

انواع جارو برقی آب و خاک

نوع فیلتر مورد نظر

از جمله عواملی که می تواند افراد را در انتخاب تجهیزات کارواش صنعتی یاری کند، می توان به نوع فیلتر اشاره کرد. به طور کلی فیلتر هایی که در این دسته از تجهیزات قرار می گیرند، باید متناسب با نوع آلودگی محیطی انتخاب شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 4 =