ضرورت استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها

دسته‌ها

جارو برقی کارواش چیست و از چه کاربردی برخوردار است؟
جارو برقی کارواش چیست و از چه کاربردی برخوردار است؟
نوامبر 4, 2022
راهنمای انتخاب بهترین جارو برقی آب و خاک
راهنمای انتخاب بهترین جارو برقی آب و خاک
نوامبر 14, 2022
ضرورت استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها

ضرورت استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها

استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها از مهمترین عواملی است که به نظافت و رعایت بهداشت مکان کشتارگاه کمک زیادی می‌کند. تمام مکان‌هایی که برای تولید مواد غذایی استفاده می‌شوند باید از بهداشت فوق‌العاده زیادی برخوردار باشند. زیرا هرگونه آلودگی در مکان اولیه تولید محصولات و یا فرآورده‌های غذایی باعث پایین آمدن کیفیت و یا به خطر افتادن سلامت افرادی می‌شود که این مواد غذایی را مصرف می‌کنند. از مهمترین مکان‌هایی که به شدت میزان آلودگی آن بالا است می‌توان به کشتارگاه اشاره کرد. ذبح حیواناتی مانند گاو، گوسفند و… باعث تولید خون و بسیاری از آلودگی‌های دیگر مانند روده‌های حیوانات، مدفوع، ادرار و… می‌شود.

تمیز کردن محیط کشتارگاه

معمولاً خون در هنگام ذبح حیوانات جاری می‌شود و سایر آلودگی‌ها مانند مدفوع و ادرار و یا مواد زائد حیوانات هنگام کندن پوست و تخلیه داخل شکم آنها ایجاد می‌شوند. همه این آلودگی‌ها باعث جذب انواع حشرات موذی و میکروب به داخل مکان کشتارگاه می‌شود. گوشت از مهمترین مواد غذایی است که به سرعت آلوده می‌شود به همین دلیل پیشگیری از هرگونه آلودگی آن بسیار مهم است. تمیز کردن محیط کشتارگاه از اهمیت فوق‌العاده زیادی به دلیل موارد بالا برخوردار است. در ادامه همراه ما باشید تا با همه چیز درباره استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها آشنا شوید.

استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها

در گذشته از فشار شلنگ آب برای تمیز کردن سطوح و محیط اطراف ذبح حیوانات در کشتارگاه استفاده می‌شده است. درست است که با این روش محیط تمیز می‌شد اما هنوز در بعضی از سطوح جانبی و بعضی از خلل و فرج کمی آلودگی باقی می‌ماند. همین میزان آلودگی باعث جذب بسیاری از حشرات موذی مانند مگس، پشه و… می‌شد. همه ما به خوبی می‌دانیم تمام این حشرات منشا بسیاری از آلودگی‌ها و میکروب‌ها هستند به همین دلیل نباید هیچ نوع آلودگی مانند خون و یا ذرات باقی مانده بدن حیوانات روی حتی یک نقطه باقی بمانند.

 این روزها برای تمیز کردن کشتارگاه‌ها و رعایت بهداشت به صورت کامل از تجهیزات جدیدی استفاده می‌شود. این تجهیزات عمیقاً تمام آلودگی‌ها را از روی سطوح پاک می‌کند. از مهمترین این تجهیزات می‌توان به استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها اشاره کرد. استفاده از پمپ‌کارواش در کشتارگاه‌ها باعث ایجاد فشار زیاد آب می‌شود. این فشار زیاد آب منجر به پاک شدن تمام آلودگی‌ها و مواد زائد از روی سطوح و حتی دورافتاده‌ترین نقاط می‌شود. استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها همچنین باعث سرعت بالای تمیز شدن سطوح مختلف و صرفه‌جویی در زمان پرسنل نیز خواهد شد.

کشتارگاه

چرا نظافت کشتارگاه‌ها و مکان‌های تهیه مواد غذایی اهمیت زیادی دارد؟

در زیر مهمترین دلایل نظافت کشتارگاه‌ها را بیان می‌کنیم:

·       پیشگیری از انتقال هرگونه آلودگی و میکروب به گوشت‌های ذبح شده

·       افزایش سلامتی کارکنان با کار در محیطی بهداشتی و به دور از هرگونه آلودگی

·       افزایش طول عمر انواع گوشت‌های ذبح شده و پیشگیری از فساد آنها

·       بالا بردن بهره‌وری کار ذبح به دلیل پاکسازی محیط از هرگونه آلودگی

·       رعایت کلیه استانداردهای بهداشتی با استفاده از پمپ‌کارواش در کشتارگاه‌ها

·       کمک به افزایش سلامت افراد مصرف‌کننده با رعایت بهداشت بیشتر

·       بالا بردن اعتبار کشتارگاه با رعایت بهداشت بیشتر

·       عدم وقوع هرگونه مشکلات بهداشتی ناشی از ذبح حیوانات با استفاده از پمپ‌کارواش در کشتارگاه‌ها

ضرورت نیاز به استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها

بسیاری از کارها بعد از مدتی تبدیل به عادت می‌شوند. به عنوان مثال پرسنلی که مسئولیت تمیز کردن محیط کشتارگاه را برعهده دارند. بعد از مدتی این کار برای آنها تبدیل به عادت می‌شود و به صورت روتین به تمیز کردن محیط کشتارگاه می‌پردازند. همین عادت ممکن است باعث شود فقط همان سطوح همیشگی را تمیز نمایند. اما ممکن است مقدار خون یا مواد آلوده در داخل بعضی از مناطق باقی بماند که با چشم قابل رویت نباشند.

استفاده از پمپ کارواش در کشتارگاه‌ها باعث می‌شود تا تمام نقاطی که با چشم قابل رویت نیستند با استفاده از فشار آب تمیز شوند. علاوه بر این مورد از آنجا که محیط‌هایی مانند کشتارگاه به طور منظم و در بازه‌های زمانی کوتاه توسط بازرسان بهداشت بررسی می‌شوند. نظافت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا این بازرسان با دقت کامل همه سطوح را از نظر آلودگی بررسی می‌کنند.

کلام آخر

استفاده از پمپ‌کارواش در کشتارگاه‌ها با افزایش فشار آب باعث تمیز شدن تمام سطوح به طور کامل می‌شود. افزایش بهداشت کشتارگاه منجر به افزایش بهداشت افراد مصرف‌کننده و همچنین اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =