انواع واترجت صنعتی کدامند؟

دسته‌ها

راهنمای انتخاب بهترین جارو برقی آب و خاک
راهنمای انتخاب بهترین جارو برقی آب و خاک
نوامبر 14, 2022
همه چیز در خصوص شستشوی کف پارکینگ با کارواش صنعتی
همه چیز در خصوص شستشوی کف پارکینگ با کارواش صنعتی
نوامبر 24, 2022
واترجت

آشنایی با انواع واترجت صنعتی

واترجت صنعتی به عنوان یکی از دستگاه‌های نظافتی جهت شستشوی قطعات، تجهیزات، سطح زمین و… شناخته شده است. فشار آب خروجی دستگاه واترجت بسیار بالا می‌باشد. به طوری‌که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی آلودگی‌ها را از بین ببرد. تولید واترجت‌های صنعتی فشار قوی بین صد تا سه هزار بار صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است واترجت‌های فوق فشار قوی که از آن‌ها در صنعت استفاده می‌شود، دارای فشار سه هزار بار هستند.  دستگاه واترجت دارای انواع گوناگونی می‌باشد. افراد زیادی دستگاه‌های واترجت را به نام کارواش می‌شناسند و آن را مورد استفاده قرار می‌دهند.

انواع واترجت صنعتی و کاربرد آن‌ها

با توجه به این‌که شستشو و تمیز شدن هر نوع دستگاهی نیاز به واترجت مخصوص خود دارد، تولید این دستگاه با کاربردهای مختلفی صورت می‌گیرد. واترجت‌های صنعتی به سه دسته تقسیم می‌شوند، از جمله واترجت‌های صنعتی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

کارواش صنعتی ( واترجت ) بر اساس دمای آب خروجی

این دستگاه بر اساس دمای آب خروجی به دو دسته کارواش آب گرم و کارواش آب سرد تقسیم می‌گردد. قیمت کارواش صنعتی آب گرم بیشتر از کارواش صنعتی آب سرد می‌باشد. زیرا در تولید و ساخت دستگاه واترجت آب گرم علاوه بر سایر قطعات از سیستم گرم‌کن آب نیز استفاده شده است.

دمای آب خروجی این دستگاه بین چهل الی صد و چهل درجه سلسیوس می‌باشد. همین امر سبب می‌شود این دستگاه بتواند انواع آلودگی‌ها را از بین ببرد. سوخت گرم‌کن آب واترجت صنعتی می‌تواند به دو صورت المنتی یا دیزلی باشد.

شستشو با واترجت

کاربرد کارواش با خروجی آب سرد

برای نظافت صنعتی، خراب کردن بتن، برش دادن، رنگ زدایی و… می‌توانید از کارواشی با فشار فوق قوی استفاده کنید. کارواش آب سرد با فشار قوی به عنوان گزینه مناسبی جهت شستشوی اتومبیل، حیاط، سطوح و… محسوب می‌شود.

کاربرد کارواش با خروجی آب گرم

کارواش‌هایی که دارای خروجی آب گرم هستند، نقش مهمی در از بین بردن آلودگی‌های روغنی، چربی‌ها، لک‌ها و… ایفا می‌کنند. ( کارواش‌هایی با فشار قوی از عهده موارد ذکر شده برمی‌آیند. )

کارواش صنعتی ( واترجت ) بر اساس منبع تغذیه

منبع تغذیه واترجت صنعتی دارای سه مدل گوناگون همچون منبع بنزینی، منبع دیزلی و منبع برقی می‌باشد. نوع الکتریکی این محصول شامل دو نوع کارواش صنعتی تک فاز و کارواش سه فاز می‌باشد. کارواش صنعتی تک فاز نسبت به سایر محصولات مشابه از قیمت کمتری برخوردار می‌باشد.

این نوع کارواش به عنوان یک واترجت برقی و کارواش سیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. واترجت صنعتی تک فاز قابلیت آن را دارد که به طور مستقیم به برق شهری وصل گردد. لازم به ذکر است جهت استفاده از کارواش‌های صنعتی سه فاز به برق قدرتمند صنعتی و تجهیزات نیاز می‌باشد. مولد انرژی مدل بنزینی واترجت‌های صنعتی از بنزین است و مولد انرژی نوع دیزلی این نوع کارواش، گازوئیل می‌باشد.

واترجت

واترجت صنعتی بر اساس فشار تولید شده

بررسی‌ها حاکی از آن است که جهت شستشوی محوطه‌ها، شستشوی خودروها  و مصارف غیر صنعتی نیاز به فشار آب بین صد و پنجاه تا دویست بار می‌باشد. فشار تولیدی بیشتر از دویست بار در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر فشار آب، نوع نازل نیز تاثیر مستقیمی بر خروجی آب دارد.

بنابراین لازم است هنگام انتخاب و خرید دستگاه واترجت صنعتی توجه به فشار خروجی آب از اهمیت زیادی برخوردار است. چنان‌چه فشار آب دستگاه مورد نظر پایین‌تر از حد مورد نیاز باشد، آلودگی‌ها بر جای خود باقی می‌مانند. چنان‌چه فشار خروجی بیشتر از حد مورد نیاز باشد، امکان صدمه و آسیب به سطوح وجود دارد.

مزایای استفاده از انواع کارواش صنعتی

  • استفاده از کارواش صنعتی سبب کیفیت شستشو می‌گردد.
  • بکارگیری کارواش در افزایش سرعت کار نقش زیادی ایفا می‌کند. به طوری‌که شستشو با این دستگاه در مدت زمان کوتاهی سبب اتمام کار می‌شود.
  • دستگاه واترجت صنعتی سبب کاهش انرژی مصرفی از طرف استفاده کننده می‌شود.
  • استفاده از این دستگاه به طور قابل توجهی باعث کاهش مواد شوینده می‌گردد.
  • شما می‌توانید هنگام استفاده از کارواش صنعتی، فشار آب را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.
  • بکارگیری این نوع کارواش سبب راندمان بالا می‌شود.
  • جهت کارایی بیشتر و رسیدن به نتیجه دلخواه، استفاده از کارواش با خروجی آب گرم را در برنامه خود قرار دهید.
  • لایه برداری، چربی زدایی، رسوب‌ زدایی و… از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه می‌باشد.
  • جهت حذف ضد عفونی کننده‌ها و ناخالصی‌های عمیق بهتر است از کارواش صنعتی آب گرم استفاده کنید.

رنگ‌زدایی با کارواش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =