بررسی کنترلر آبیاری هانتر

دسته‌ها

نحوه آبیاری روف گاردن و فضای سبز
نحوه آبیاری روف گاردن و فضای سبز
می 5, 2023
اهمیت سامانه های نوین آبیاری
اهمیت سامانه های نوین آبیاری
می 15, 2023
بررسی کنترلر آبیاری هانتر

بررسی کنترلر آبیاری هانتر

کنترلر آبیاری هانتر

کنترلر آبیاری هانتر Hunter وسیله ای برای صرفه جویی در زمان و مصرف آب است که توسط شرکت آمریکایی معتبر هانتر ارائه می گردد. استفاده از این کنترلرها سبب صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سالانه آب خواهد شد. در واقع هانتر به مجموعه ‌ای از کنترلرهای آبیاری هوشمند گفته می ‌شود که هم متناسب با هر سیستم آبیاری به راحتی برنامه ریزی می شوند و هم قابل اعتماد هستند.

این کنترلر ضد آب بوده و با باتری کار می کند. از این کنترلر می توان در مکان هایی که برق نیست استفاده نمود. به عبارتی در اماکنی که محدودیت برق وجود دارد، از توان Node 100 می توان استفاده کرد.

مشخصات فنی کنترلر هانتر

کنترلر آبیاری هانتر یا تایمر آبیاری هانتر در دو نوع فضای بسته و فضای باز تولید و عرضه می گردد. در نوع فضای بسته تایمر با دریافت بازخورد سنسورهای تعبیه شده در خویش و نیز آنالیز نمودن اطلاعات رسیده برای آبیاری دستور لازم را ارسال می کند. در صورتی که در مدل فضای باز، سیستم برای آبیاری قسمت های مختلف از پیش تعیین شده می باشد. بنابراین نیازی به نصب سنسورهایی مثل تابش خورشید، دما و رطوبت ندارد.

کنترلر آبیاری هانتر مدل فضای باز ارزان تر بوده و در برابر مدل بسته انعطاف پذیری بیشتری دارد. به طور کلی کنترلر هانتر دارای ویژگی هایی است از قبیل: سازگار بودن با سنسورهای تولید هانتر، در زمان قطع برق قابلیت استفاده از باتری قابل تعویض را دارد. برای حفظ برنامه کنترل از سنسور استاندارد استفاده می کند. داشتن وزن استاندارد دستگاه، صرفه جویی در مقدار مصرف آب.

کنترلر هانتر

موارد استفاده از کنترلر هانتر

کنترلر هانتر به راحتی می تواند تمامی زوایا و نواحی مجزا و کاملا مستقل را با داشتن برنامه اتوماسیون خود آبیاری کند. باید گفت مدت زمانی که این دستگاه به آبیاری می ‌پردازد نهایتا ۴ ساعت است. جنس بدنه خارجی و داخلی آن کاملا پلاستیکی می باشد. از جمله ویژگی ‌های بارز این محصول می ‌توان به: کارایی بالا، نصب آسان، نگهداری و تعمیر با هزینه خیلی کم و قابلیت اطمینان بالا اشاره نمود. از این کنترلر در آبیاری های خانگی، آبیاری فصلی، آبیاری زمین کشاورزی و مزارع استفاده می شود.

امروزه جهان به سمت هوشمند سازی در تمامی بخش های تولیدی و صنعتی حرکت کرده است. از این ابزارها و تجهیزات در صنعت هوشمند سازی برای سهولت در انجام کارها و صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می شود. در باغداری و کشاورزی نیز این فناوری اثرات قابل توجهی دارد. کنترلر آبیاری هانتر یکی از این تولیدات در صنعت هوشمند سازی به شمار می رود.

ویژگی های کنترلر آبیاری هانتر

همانطور که گفتیم امروزه انواع کنترلر آبیاری هانتر در بازار موجود است. در ادامه به بررسی ویژگی‌ های این کنترلر خواهیم پرداخت.

تنظیم برنامه

شاخص ترین و پر اهمیت ترین ویژگی این کنترلرها توانایی تعریف برنامه آبیاری به شکل هفتگی، ماهانه و سالانه می باشد. با تعریف برنامه های متفاوت شما می توانید زمان دقیق آبیاری درختان و گیاهان خویش را تنظیم نموده و از بابت آبیاری منظم آن ها نگرانی نداشته باشید.

هانتر

صرفه جویی در مصرف آب و انرژی

استفاده از این محصول نقش چشمگیری در صرفه جویی آب دارد. زیرا میزان مصرف آب و مدت زمان آبیاری به وسیله این دستگاه کاملا دقیق محاسبه می شود. تنظیمات این دستگاه به صورت ماهانه و نیز سالانه تعریف می ‌گردد. این مسئله سبب بهینه سازی مصرف آب و انرژی می شود.

نصب در فضا های متفاوت

همانطور که گفتیم این کنترلرها در فضای باز و بسته قابل نصب می باشند. بنابراین شما بدون محدودیت و متناسب با نیاز خود می توانید این محصول کاربردی را تهیه نمایید.

نصب سنسور

قابلیت نصب سنسور از دیگر ویژگی ‌های کنترلر آبیاری هانتر می باشد. بعضی از مدل های این دستگاه قابلیت نصب انواع سنسور را دارند. بنابراین با دریافت داده برای آبیاری اصولی و منظم المان های متفاوت را در اختیار کاربر قرار می‌ دهند. معمولا از انواع کنترل های مجهز به سنسور می توان در فضای بسته بهره برد.

مجهز به تایمر

این کنترلر به تایمر مجهز بوده و کاربران زمان مورد نظر خویش را بر اساس مدل کنترلر و نیز ویژگی های آن از یک تا چند ساعت می توانند تنظیم کنند. از مهم ‌ترین فاکتورها برای بهینه سازی کردن و مصرف انرژی و آب قابلیت تنظیم زمان می باشد.

تغییر حجم آب

گیاهان و درختان در هر فصلی از سال نیاز های آبی متفاوتی دارند. نحوه آبیاری و میزان آن توسط دستگاه کنترلر هالتر کاملا قابل برنامه ریزی می باشد.

قطع اتوماتیک

داخل کنترلر هانتر سنسور رطوبت وجود دارد که در تنظیم زمان آبیاری نقش مهمی دارد. بنابراین هر زمان مقدار رطوبت در موقعیت های متفاوت آب و هوایی افزایش یابد، خیلی سریع زمان قطع آبیاری از طرف سنسور به کنترلر ارسال شده و به شکل اتوماتیک خاموش می گردد.

کنترلر

تاخیر در زمان آبیاری

محصولات هانتر معمولا به صورت چند ایستگاهه طراحی می گردند. بنابراین با یک کنترلر می توان روی چند فضای متفاوت نظارت داشت. تاخیر در زمان آبیاری از ویژگی های مهم کنترلر هانتر می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شش =