دسته‌ها

اطلاعاتی درباره پمپ آب و انواع آن
پمپ آب و اطلاعاتی درباره ی انواع آن
اکتبر 20, 2018
پمپ آب
پمپ های آب
نوامبر 6, 2018
پمپ های شناور الکتریکی

پمپ های شناور الکتریکی

پمپ های شناور الکتریکی

پمپ های شناور الکتریکی در واقع یک موتور پلمپ و بسته شده به بدنه ی پمپ دارد که تمامی مزیت اصلی این پمپ آن است که از کاویتاسیون پمپ جلوگیری میکند مشکلی که با افزایش ارتفاع بین پمپ و سطح مایع ظهور و بروز میکند.

پمپ های شناور سیال را به سمت سطح مایع فشار می دهند دقیقا مخالف جت پمپ ها و پمپ های خود پمپاژ که نیاز به کشیدن سیال دارند. پمپ های شناور بسیار کاربردی هستند.پمپ های تک مرحله ای عمدتا برای تخلیه،پمپاژ فاضلاب،پمپاژ عمومی صنعتی و پمپاژ دوغاب استفاده میشوند.پمپ های چند مرحله ای شناور اغلب پایین تر از گمانه ها هستند و برای انتزاع آب، چاه های آب و چاه های نفت استفاده میشوند.

پمپ های شناور برای قرار گرفتن در زیر آب طراحی شده اند.دو نوع پمپ شناور  وجود دارد:آنهایی که مناسب برای آب های تمیز هستند و دسته دیگری که برای آب های کثیف استفاده می شوند پمپ های مناسب برای آب های تمیز برای استفاده در منابع آب های نسبتا زلال مانند استخر ها،آب انبار ها و یا نشتی های لوله مناسب هستند.

سیالاتی که به طور معمولا از پمپ های شناور پمپاژ می شوند نمی توانند ذراتی بیشتر از ۱ میلی متر داشته باشند.پمپ های مناسب برای آب های کثیف نیز میتوانند برای پمپاژ آب های زلال استفاده شوند اما دارای مزیتی دیگر هستند که میتوانند آبی را که شامل ذرات و آلودگی مانند گل و نمک باشند را پمپاژ کنند.

پمپ های شناور می توانند برای طیف وسیعی از برنامه ها استفاده شوند. پمپ های تک مرحله ای (یک پروانه) هنگام کار با پمپاژ فاضلاب، پمپاژ صنعتی، زهکشی، فیلترهای آبگیر و پمپاژ پساب استفاده می شود. پمپ های چند مرحله ای (پروانه های چندگانه) معمولا در یک گمانه قرار می گیرند و به طور کلی برای تصفیه آب خانگی، تجاری و صنعتی، چاه های آب و چاه های نفت (برای ایجاد “بالابر مصنوعی”) استفاده می شود. آنها همچنین می توانند در استفاده از آب دریا، آتش نشانی، حفاری، حفاری های نفتی دریایی، تاسیسات تصفیه فاضلاب و سیستم های آبیاری مورد استفاده قرار گیرند.

برخی از پمپ های شناور قادر به حمل مایعات قابل احتراق هستند. در این موارد  ضروری است تا موارد ایمنی لازم رعایت شوند. عملیات نادرست و یا استفاده از پمپ هایی که برای این کار طراحی نشده اند می توانند باعث بوجود آمدن آتش سوزی های حاصل از بخارات مایع قابل احتراق شوند.

منبع:http://www.pumpsalesdirect.co.uk/shop/submersible-pumps.html

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =