دسته‌ها

کف کش راد ، تولید کننده برتر کف کش ایرانی
کف کش راد ، تولید کننده برتر کف کش ایرانی
فوریه 25, 2023
معرفی کف کش راد تولید ایران و کاربرد های آن
معرفی کف کش راد تولید ایران و کاربرد های آن
مارس 6, 2023
چرا تایمر آبیاری اهمیت دارد؟

چرا تایمر آبیاری اهمیت دارد؟

چرا باید از تایمر آبیاری استفاده کنیم؟

امروزه روش آبیاری های اتوماتیک برای راحت تر شدن آبیاری گیاهان و باغچه ها بسیار رایج شده است. تصور کنید اگر شما یک باغچه و گلخانه داشته باشید لازم است این باغچه را به طور مداوم و منظم آبیاری کنید. اما گاهی ممکن است که نتوانید به طور منظم به آبیاری گیاهان خود بپردازید. لذا برای این گونه مواقع سیستم آبیاری هوشمند و یا همان تایمر آبیاری در نظر گرفته شده که کار شما را راحت تر می کند. دو بخش تایمر آبیاری شامل؛

  • تجهیزات مربوط به آبیاری مانند لوله و نازل
  • تایمر آبیاری

مهمترین بخش سیستم هوشمند آبیاری

مهمترین بخش سیستم هوشمند آبیاری تایمر آن است. سیستم تایمر آبیاری به شما می گوید که چه تایمی باید آبیاری گیاهان را انجام دهید و هر تایم شامل چند دقیقه آبیاری می شود. گیاهان نیز همانند انسان موجودات زنده هستند. بنابراین آب برای آنها از عوامل حیاتی و مهم برای زنده ماندن است و روند رشد آن ها را افزایش میدهد. گیاهان بسیار به مقدار آبی که در اطراف شان است حساس هستند.

این عبارت به این معناست که به میزان قابل توجهی به آب نیاز دارند. در صورت کم و زیاد شدن میزان آب مصرفی آنها منجر به خشک شدن و یا پژمرده شدن آنها می شود. هرچقدر که شما به آبیاری دقیق و منظم گیاه خود بیشتر اهمیت بدهید گل و گیاه شاداب تری خواهید داشت. این موضوع بسیار برای خانم هایی که در خانه خود از گل و گیاه نگهداری می‌کنند حائز اهمیت است.

ضرورت استفاده از تایمر آبیاریضرورت استفاده از تایمر آبیاری

تصور کنید اگر به دو گیاه مختلف یکی در زمان تعیین شده به مقدار مشخص و به دیگری در زمان های مختلف آبدهی کنید، گیاه اول با آبدهی تعیین شده و مشخص بسیار شاداب تر و سرحال تر است. این فرض به این معناست که گیاهان با توجه به برنامه ریزی ما برای آب دهی آن ها خود را عادت می دهند و با آن برنامه تطبیق پیدا می کنند. در صورت درست پیش نرفتن این برنامه‌ریزی برای گیاهان، رشد آنها متوقف شده و ممکن است از بین بروند.

هنگامی که در برنامه ریزی آبدهی گیاهان تغییر ایجاد می‌شود تنشی به آنها وارد خواهد شد که ممکن است با روش های سنتی و دستی این تنش بیشتر شود. از این رو می‌توان به اهمیت تایمر آبیاری در هر خانه پی برد. این سیستم آبیاری علاوه بر زمان هایی که مسافرت هستید و قادر نیستید که آبدهی گل و گیاهان خود را انجام دهید، در زمان هایی که آبیاری را فراموش میکنید مناسب است.

تایمر دیجیتال آبیاریچرا استفاده از تایمرهای آبیاری اهمیت دارد؟

بنابراین پی میبریم که وجود این سیستم در گلخانه و یا حتی در باغچه ها از آن جهت که آبیاری گیاهان مسئله مهمی است نیز اهمیت دارد. به طور کلی دلایل استفاده از تایمر آبیاری به این شکل می باشد؛

– کاهش رفت و آمد ها و جلوگیری از این رفت و آمد برای آبیاری گیاهان از مهمترین دلایلی است که باید از این دستگاه استفاده کنید

– یک تایم مشخص برای آبیاری منظم گیاهان باعث افزایش رشد آن ها می شود. در گذشته بیشتر تلفاتی که گیاهان داشتن به دلیل استفاده از روش های سنتی برای آبیاری بود.

– صرفه جویی در مصرف آب نکته بسیار حائز اهمیت درباره این مسئله است. حدود ۲۶ درصد مصرف آب را می توان با استفاده از این دستگاه کاهش داد و این مقدار آب برای مشاغلی مانند کشاورزی مقدار بسیار قابل توجهی است.

– می توان روتین آبیاری گیاهان را با استفاده از تکنولوژی های روز اصولی درست مدیریت کرد.

– کاهش نیروی انسانی جهت آبیاری گیاهان. با نصب این دستگاه آبیاری دیگر نیازی به استخدام نیروی انسانی جهت آب دادن به گیاهان و یا باغچه نیست. این امر علاوه بر جلوگیری از خطای انسانی که ممکن است منجر به از بین رفتن گیاه شود، هزینه های اضافی را کاهش می دهد. زیرا استخدام نیروی انسانی ممکن است هزینه های اضافی را به شما تحمیل کند‌. بنابراین این دستگاه علاوه بر سهولت آبیاری گیاهان، در هزینه، وقت و مصرف آب صرفه جویی می کند.

آبیاری گیاهاناهمیت استفاده از سیستم آبیاری

با تنظیم کردن این دستگاه برای آبیاری حتی اگر شما یادتان برود دستگاه به طور خودکار گیاه را آبیاری می کند. یک نوع این سیستم هوشمند آبیاری، دستگاهی است که شما تنظیم میکنید و در مدت زمانی که شما مشخص میکنید گیاه را آبیاری می کند. این دستگاه با توجه به نوبتی که انتخاب می کنید چند بار گیاه را آب دهی می کند. این زمانبندی در رشد گیاه و بهبود آن بسیار موثر است.

هزینه کردن برای گیاه مقیاس های گوناگونی دارد. منظور این است که برای آبیاری گیاهان میتوان از مقدار کم تا مقدار بسیار زیاد هزینه کرد. میتوان با خرید یک تایمر آبیاری معمولی و ارزان آبدهی گیاهان را انجام داد. همچنین می توان سیستمی تهیه کرد که ویژگی‌ های عالی تری داشته باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 8 =