سیستم آبیاری دیوار سبز

دسته‌ها

معرفی سیستم های آبیاری تحت فشار
معرفی سیستم های آبیاری تحت فشار
آوریل 14, 2023
آیا تاسیس کارواش صنعتی به صرفه است؟
آیا تاسیس کارواش صنعتی به صرفه است؟
آوریل 25, 2023
سیستم آبیاری دیوار سبز

سیستم آبیاری دیوار سبز

دیوار سبز و اهمیت استفاده از آبیاری دیوار سبز

دیوار سبز، فضاهای سبزی هستند که به صورت مستقل بر روی دیوار شکل می گیرند‌. مجموعه ای از گیاهان با روش آبکشت بر روی دیوار رشد می کنند که دیوار سبز را تشکیل می دهند. حتما می دانید که فضای سبز و وجود گیاه در محل زندگی شما بسیار اهمیت دارد. از مهمترین مزیت های فضای سبز و وجود گیاه در محل زندگی سرسبزی، شادابی و از بین رفتن آلودگی های محیط است. در ادامه مقاله سیستم آبیاری دیوار سبز همراه ما باشید.

امروزه با توجه به آلودگی هایی که در شهر وجود دارد کاشت گیاه یک جنبه مثبت است. لازم به ذکر است که کاشت گیاهان و سبزه ها بر روی دیوار به عنوان یک دیوار سبز احتیاج به رسیدگی و آبیاری دارد. برای آشنایی با نحوه آبیاری دیوار سبز ادامه این مقاله را مطالعه نمایید. معمولاً آبیاری دیوارهای سبز با سیستم آبیاری قطره ای انجام میشود.

روش استفاده از این برای آبیاری دیوار سبز

در استفاده از این روش برای آبیاری دیوارسبز، میزان آب به حداکثر می رسد و با استفاده از سیستم خودکار میزان آب قابل تنظیم است. امروزه دیوار سبز در محیط های مختلف و همچنین طراحی داخلی بسیار استفاده می شود. این دیوارها محیطی شاد و سرزنده را ایجاد می کنند و یک دیزاین متفاوت میسازند. اما اینکه ظاهر این دیوارهای سبز همیشه سرسبز و با نشاط باشد به عواملی مانند رسیدگی و آبیاری منظم نیاز دارد.

طراحی سیستم های آبیاری دیوارهای سبز به طور موثر آب را توزیع می کنند. این سیستم ها از آب بازیافت شده نیز می توانند برای آبیاری استفاده کنند. همانطور که گفته شد سیستم آبیاری دیوارسبز طراحی قطره ای دارد. طراحی دیوار سبز به صورت یکپارچه است و پیوستگی طراحی دیوار باعث می شود تا سیستم آبیاری در هر نقطه مورد نظر اجرا شود.

سیستم هوشمند آبیاری فضای سبز چیست؟

سیستم آبیاری دیوارسبز هوشمند است و دیگر نیازی به مراقبت های شما برای دیوار سبز نمی باشد. سیستم آبیاری دارای مخزن است که به شکل دستی پر میشود. این سیستم پمپ و تایمر دارد که تعبیه شده است. بهترین روش برای آبیاری و گیاهان سیستم آبیاری اتوماتیک است. نصب یک شیر برقی در مسیر جریان آب، سیستم زمان آبیاری و مقدار آب مورد نیاز گیاهان را تعیین می کند و دیوار سبز و گیاهان به روش آبیاری قطره‌ای در زمان مناسب به شکل خودکار آبیاری می‌شوند.

همانطور که گفته شد آبیاری هوشمند برای گیاهان مزیت های زیادی دارد. در ادامه به دلیل استفاده از آن اشاره میکنیم. سیستم هوشمند آبیاری دیوارسبز در سه وضعیت عمل می کند؛ ترکیبی، هوشمند و تایمری. در وضعیت تایمری قطع و وصل شدن آبیاری با توجه به زمان آبیاری صورت می گیرد.

آبیاری گیاهان و دیوار سبز

وضعیت هوشمند

در وضعیت هوشمند تایمرها نقش ندارند و قطع و وصل شدن آب بسته به رطوبت خاک است. در وضعیت ترکیبی زمان آبیاری، زمان استراحت و رطوبت خاک به صورت ترکیبی باهم کنترل کار را انجام میدهند. آبیاری دیوارسبز و گیاهان یکی از مهمترین عوامل در حفظ و نگهداری فضای سبز است. چرا که از مهمترین عوامل سرسبزی و ظاهر با نشاط فضای سبز آبیاری منظم است. یک سیستم آبیاری کارآمد برای فضای سبز از ضروریات است.

قرارگیری گیاهان در ارتفاع زیاد باعث می شود تا آبیاری آن ها به صورت دستی امکان پذیر نباشد. از طرفی دیگر این سیستم ها به صورت موثر آب را توزیع می کنند و حتی از آب بازیافت شده برای آبیاری استفاده می کنند. برای آبیاری دیوار سبز از سیستم های هیدروپونیک نیز استفاده می شود.

اجزای سیستم آبیاری برای دیوار سبز

این سیستم مانع از هدر رفتن آب میشود. از سال های اخیر یکی از موثرترین ابزار برای کشاورزی و محوطه سازی آبیاری قطره‌ای است. تولید کنندگان دیوار سبز با بهره گیری از تجهیزات اتوماتیک فناوری آبیاری هوشمند را بهینه تر میکنند. بنابراین برای رفع نیاز آبیاری دیوار سبز یک سیستم آبیاری قطره‌ای اتوماتیک پیشنهاد می شود.

سیستم آبیاری شامل چند بخش است؛

  • پمپاژ جهت افزایش فشار آب
  • لوله ها و اتصالات
  • نازل و قطره چکان
  • دستگاه کنترل گر برای آبیاری اتوماتیک

سیستم آبیاری قطره ای

فشار آب مورد نیاز برای سیستم ها آبیاری

فشار آب مورد نیاز برای سیستم‌ها آبیاری بستگی به ارتفاع دیوار سبز دارد. برای ارتفاع زیاد به افزایش فشار آب نیاز است و در صورتی که ارتفاع بیشتر از میزان فشار آب باشد به یک پمپ برای آبیاری نیاز است. اما در برخی موارد که آبیاری قطره ای از آب شهری تامین می شود فشار این آب مناسب است و نیازی به نصب پمپ نیست. برای تعیین میزان فشار آب برای دیوار سبز می بایست فشار دقیق آب را تست کنید و برای نصب پمپ و کافی بودن فشار آب شهری تصمیم بگیرید.

از جمله موارد مهم و ضروری در این باره تعیین منبع آب برای دیوارهای سبز است. در هنگام طراحی سیستم مخزن، اتصالات آب می بایست بررسی شود و در مواردی که مخزن آب در دسترس نباشد آب شیرین برای منبع مستقیم آب مورد استفاده قرار بگیرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هفت =