دسته‌ها

پمپ کارواش ایتالیا
پمپ کارواش ایتالیا و معرفی آن
مارس 24, 2022
پمپ کارواش 300 بار
معرفی پمپ کارواش ۳۰۰ بار
آوریل 5, 2022
پمپ کارواش سه فاز

پمپ کارواش سه فاز

شما هم به دنبال بهترین نوع پمپ کارواش می گردید؟ بهترین نوع پمپ کارواش شناخته شده کدام کارواش است ؟ پمپ کارواش سه فاز چه نوع پمپی است؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید .

پمپ کارواش سه فاز چیست ؟

پمپ کارواش از نمونه دستگاه های مکانیزه و بسیار کاربردی می باشد که در سه نوع بر اساس کارکرد آن مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ کارواش سه فاز در سه مدل صنعتی و نیمه صنعتی و خانگی در بازار عرضه می شود. در هر دو نمونه ی صنعتی و نیمه صنعتی موتور  از قدرت بالایی برخوردار است. تفاوت اصلی این سه ، در قدرت موتور این پمپ ها و فشار بار الکتریکی آنها می باشد.

پمپ کارواش صنعتی یا همان پمپ کارواش سه فاز چیست؟

کارواش صنعتی یا واترجت کارواش صنعتی یک کارواش پر قدرت است. کارواش صنعتی از دو قسمت اصلی پمپ پیستونی و الکتروموتور تشکیل شده است. بعضی از مدل ها از سوخت بنزینی یا دیزلی استفاده می کنند . در قسمت پمپ پیستونی معمولا از پمپ های پیستونی ایتالیایی و یا چینی استفاده شده است. از بهترین مارک پیستون به کار رفته در کارواش صنعتی می توان به پیستونهای برتولینی، اینتر پمپ، آنووی، کمت، پمپاک و بوش اشاره کرد.

متعلقات پمپ شامل:

 گیج فشار سنج

شیر فشار شکن

 گان و لانس

آکومولاتور

فیلتر پمپ پیستونی می‌باشد.

نمونه ای از پمپ کارواشجنس بدنه ی دستگاه با توجه به شرکت تولیدی متفاوت می باشد . اکثر پمپ ها از جنس  استیل یا برنز می باشد .

کارواش صنعتی از نظر دمای خروجی آب به دو دسته ی کارواش صنعتی آب سرد و کارواش صنعتی آب گرم دسته  بندی می شود.بیشتر کارواش های صنعتی عرضه شده  به حالت کارواش صنعتی آب سرد هستند . پمپ پیستونی استفاده شده در پمپ کارواش سه فاز صنعتی آب را تا دمای ۳۰-۴۰ درجه تحمل می کند اما در صورت افزایش دمای آب  سرامیک های پمپ پیستونی با گذشت زمان دچار خوردگی خواهند شد .

شما با دانستن معنی علامت های نوشته شده بر روی دستگاه می توانید کارایی آن را افزایش دهید .  برای مثال GPM به معنای فشار اب است . هرچه میزان فشار آب افزایش یابد ، از بین بردن آلودگی ها آسان تر می شود.  با استفاده از پمپ کارواش سه فاز شما بهترین فشار آب را برای استفاده ی دستگاه در هر سطح را متوجه می شوید . کارایی دستگاه با افزایش فشار آب افزایش می یابد .

PSI یکی دیگر از علامت های دستگاه می باشد. این علامت به معنای فشار بار الکتریکی است . این قسمت فشار وارده به موتور دستگاه را نشان می‌دهد . این فشار بیشتر به نازل و فاصله‌ی نازل از سطح بستگی دارد . در اخر حاصل ضرب GPM و PSI میزان قدرت پاک کنندگی دستگاه را به نمایش می‌گذارد.

انواع پمپ‌ کارواش‌ صنعتی

پمپ کارواش سه فاز به دو دسته ی اصلی پمپ جابه‌جایی مثبت و پمپ سانتریفیوژ تقسیم می شوند .

از نمونه پمپ‌های سانتریفیوژ میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. پمپ‌های لجن کش
  2. پمپ کف کش
  3. پمپ خود مکش
  4. سانتریفیوژ افقی و عمودی
  5. پمپ چند طبقه شناور

پمپ سیرکولاتور خطی بلند کاست سه فازیکی از انواع پمپ‌کارواش‌صنعتی پمپ پیستونی می‌باشد . فشار خروجی این پمپ‌کارواش‌صنعتی گاها به صد تا هزار بار می‌رسد . به دلیل فشار خروجی بالا به آنها پمپ‌ پیستونی فشار قوی هم گفته می‌شود.

انواع پمپ پیستونی عرضه شده در بازار :

  1. پمپ پیستونی آب
  2. پمپ پیستونی سمپاش
  3. پمپ پیستونی مه‌ پاش
  4. پمپ کارواش
  5. پمپ کارواش برتولینی
  6. پمپ‌کارواش‌صنعتی
  7. پمپ دو دور یا دور متغیر

کاربرد اصلی پمپ کارواش سه فاز

از کاربرد‌های اصلی پمپ‌کارواش‌ صنعتی میتوان به ۱-رسوب‌زدایی ۲-پاک کنندگی چربی ۳-رنگبری ۴-شست و شوی دستگاه‌ها و تاسیسات صنعتی اشاره کرد.  از این پمپ در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و‌…. استفاده می شود.

کاربرد پمپ سرد بیشتر است یا گرم ؟

جهت  شستن ۱- کف و دیوار ۲- ماشین آلات صنعتی ۳- شستن نماهای ساختمان به شما کارواش صنعتی آب سرد پیشنهاد می شود اما در صورتی که سطح و ماشین آلات شما دچار آلودگی های بالا و روغن می باشد می توانید از کارواش صنعتی آب گرم استفاده نمایید.

دیدگاه ها بسته شده است