پاک کردن رنگ سطوح با استفاده از واترجت یا پمپ کارواش صنعتی

دسته‌ها

مه پاش صنعتی
دلایل استفاده از مه پاش صنعتی در سالن های مرغداری
فوریه 3, 2021
تمیز بودن ماشین
۸ دلیل اصلی برای تمیز بودن ماشین؟
فوریه 9, 2021
واترجت یا پمپ کارواش صنعتی

واترجت یا پمپ کارواش صنعتی

پاک کردن رنگ سطوح با استفاده از واترجت یا پمپ کارواش صنعتی

در مقدمه موضوع مربوط به واترجت یا پمپ کارواش صنعتی باید این را بگویم ،همانطور که می­دانید ذات انسانی بر این است که دنبال زیبایی باشد و بر هیچکس پوشیده نیست که زیبایی ، از لحاظ روانی بر روحیه انسان تاثیر مثبت گذاشته و به انسان آرامش درونی می­بخشد به قول بزرگان زیبایی غذای روح است.

حال در دنیای امروزی که همه چیز مدرن شده است زیبایی محیط شهری از اهمیت ویژه­ای برای ساکنین و مسافران آن شهر دارد یکی از رایج­ترین روشهای زیبا کردن محیط شهری رنگ آمیزی دیوارها و سطوح است اما به مرور زمان این رنگها از بین می­رود که برای رنگ آمیزی طرح جدید باید کاملا این رنگها از سطوح پاک شوند بهترین روش برای پاک کردن رنگ سطوح استفاده از واترجت یا پمپ کارواش صنعتی می­باشد برای اینکه با روش پاک کردن رنگها از سطوح به کمک واترجت آشنا بشوید ما تصمیم بر ارائه این مقاله کرده­ایم. با ما تا انتها مقاله همراه باشید.

واترجت یا پمپ کارواش صنعتی چیست؟

واترجت معروف به دستگاه شوینده با فشار بالا می­باشد که در واقع وظیفه دستگاه واترجت تبدیل آب کم فشار به آب پر فشار برای شست و شو است به کمک این دستگاه شما قادر هستید با آب فشار بالا در کمترین زمان ممکن رنگها یا رسوبات و یا هر گونه آلودگی را از سطوح و دیوارها پاک کنید. می­توان گفت با وجود واترجت امور شست و شو بسیار راحت شده است. در گذشته برای تمیز کردن رنگ و آلودگی سطوح روشهای زمان بری همچون از شلنگ آب یا سطل آب استفاده می­کردند که نتیجه مطلوب را نمی­داد. زمان که بزرگترین دارایی هر فرد است که در روشهای سنتی اتلاف وقت زیاد صورت می­گرفت.

باید بگویم از ویژگی­های بارز استفاده از واترجت یا کارواش صنعتی صرفه جویی در زمان ، آب و نیروی انسانی است زیرا توسط این دستگاه یک نفر به تنهایی قادر است در کمتر زمان با حداقل میزان آب مصرفی رنگ سطوح را پاک کند لازم به توضیح است بر خلاف تصوری که بعضی از افراد دارند که مصرف آب در واترجت یا پمپ کارواش صنعتی زیاد است باید بگویم به دلیل اینکه واترجت چون با فشار بسیار بالایی آب را بیرون می­دهد میزان آب مصرفی در این دستگاه کم است در واترجت ورودی آب کم فشار بوده ولی خروجی آب پرفشار است.

پاک کردن رنگ سطوح با واترجت یا پمپ کارواش صنعتی

دلیل شست و شوی سطوح با واترجت یا پمپ کارواش صنعتی قبل از رنگ آمیزی

شستن سطوح به منظور پاک کردن آلودی یا رنگ قبلی است حال اگر شما بخواهید سطحی را از رنگ و آلودگی قبلی تمیز نکنید و مستقیم بخواهید رنگ بزنید اولا این مراحل رنگ زدن طولانی و سخت خواهد بود دوما در انتهای کار نتیجه مطلوبی که انتظار داشتید را نخواهد داد بنابراین باید سطوح را پاک کنید بهترین ابزاری که می­توانید برای پاک کردن سطوح استفاده کنید واترجت یا پمپ کارواش صنعتی است چون قدرت شویندگی آن بسیار بالا می­باشد.

تعیین نوع و جنس سطح قبل از واترجت یا پمپ کارواش صنعتی

قبل از اینکه از دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی برای تمیز کردن رنگ سطوح استفاده کنید باید جنس سطحی را که قصد تمیز کردن آن را دارید شناسایی کنید تا بتوانید فشار آب واترجت را تنظیم کنید چون احتمال آسیب زدن به سطوح مورد نظر را دارد برای مثال برای تمیز کردن رنگ دیوار بتنی فشار ۴۰ بار و دبی ۲۰ لیتر بر دقیقه با آب گرم مناسب است. لازم به توضیح است اگر جنس سطح مد نظر را شناسایی کنید برای اینکه قدرت تمیز کنندگی واترجت زیاد باشد به آب می­توانید بر اساس نوع جنس سطح ماده تمیز کننده نیز اضافه کنید.

تمیز کردن سطوح به کمک واترجت یا پمپ کارواش صنعتی

اجزای تشکیل دهنده واترجت یا کارواش صنعتی

قبل از اینکه اجزای واترجت یا پمپ کارواش صنعتی را بگویم بهتر است بدانید واترجت­ها از نظر انرژی مصرفی دو نوع هستند دسته اول واترجت­هایی که دارای موتور الکتریکی هستند و دسته دوم واترجت­هایی دارای موتور بنزینی یا گازوئیلی هستند. واترجت­ها از موتور ، پمپ ، شیلنگ و نازل تشکیل شده­اند البته نازل­ها نیز متفاوت هستند که بر اساس نوع سطح می­توان نازل مناسب را انتخاب کرد. در مواقعی که ارتفاع زیاد است و دسترسی به آن نقاط کم است می­توان از لانس استفاده کنید.

روش کار واترجت یا کارواش صنعتی

برای پاک کردن رنگ سطوح با واترجت یا کارواش صنعتی ابتدا دستگاه را به منبع آب ( یا مخلوط آب و ماده تمیز کننده بر اساس نوع سطح ، البته در خیلی مواقع فقط آب کافی می­باشد) وصل کنید سپس نازل مناسب را انتخاب کنید و شروع کنید سطح مورد نظر را از بالا به پایین شستن ؛

بعد از آن که عملیات شستن به پایان رسید اجازه دهید سطح مورد نظر خشک شود حداقل زمان خشک شدن بر اساس شرایط آب و هوایی حداقل ۴۸ ساعت می­باشد لازم به توضیح است که سطحی را که قصد پاک کردن آن را دارید مطمئن شوید که سیم برق نداشته باشد در صورت داشتن سیم برق برای جلوگیری از اتصال برق ابتدا جریان برق آن قسمت را قطع کنید سپس در هنگام شستن قسمتی که سیم برق دارد به منظور جلوگیری از پارگی سیم برق فشار دستگاه را پایین آورده و با فشار پایینی آن قسمت را بشویید.

دیدگاه ها بسته شده است