مزیت های کارواش مکانیز یا اتوماتیک؟

دسته‌ها

پمپ‌کارواش‌صنعتی
تمیزی پارکینگ ها با استفاده از پمپ‌کارواش‌صنعتی
ژانویه 28, 2021
مه پاش صنعتی
دلایل استفاده از مه پاش صنعتی در سالن های مرغداری
فوریه 3, 2021
کارواش مکانیز یا اتوماتیک

کارواش مکانیز یا اتوماتیک

مهمترین مزیت های کارواش مکانیز یا اتوماتیک؟

سرعت و راحتی اصلی ترین و مهمترین مزیت کارواش مکانیز یا اتوماتیک نسبت به کارواش های معمولی یا همان دستی است. این نوع سیستم ها زمان کمتری را برای شستشو صرف می کنند و مجهز به فناوری بسیار پیشرفته ای هستند که در صرفه جویی آب و نیز مساعد بودن با محیط زیست بهترین عملکرد را دارند.

  مناسب دستگاه کارواش

چنین سیستم های بسیار حرفه ای باعث کاهش هزینه های نظافت و شستشو نیز می شوند و در دراز مدت می توانند سود مناسبی را نصیب صنایع به خصوص صنعت شستشوی ماشین کنند. از مزیت های چنین سیستم هایی می توان به شستشوی وسایل نقلیه سبک و سنگین در خیلی از مراکز به خصوص در پایانه های اتوبوسرانی و تاکسی اشاره کرد. البته به غیر از صنعت شستشوی ماشین می تواند از آنها در حوزه قالیشویی ، حوزه کشاورزی، حوزه آبیاری و نیز در بخش خانگی  و خیلی از حوزه ها استفاده کرد.

از دیگر مزیت های مهم کارواش مکانیز یا اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چشمگیر مصرف آب
  • طول عمر زیاد نسبت به سیستم های سنتی
  • قابلیت استفاده در حوزه های مختلف
  • ایجاد کمترین میزان سر و صدا موقع شستشو
  • بهره گیری از مانیتور به منظور نظارت
  • قدرت و فشار بسیار مناسب
  • سازگار با محیط زیست
  • قابلیت شستشوی تمام اتومات در کارواش ها
  • راحتی بسیار خوب موقع شستشو
  • افزایش کیفیت شستشو
  • مجهز به سیستم قدرتمند PLC
  • مجهز به بهترین نوع پمپ کارواش با دبی بالا
  • قیمت ارزان و مناسب

آشنایی با خصوصیات مهم کارواش مکانیز یا اتوماتیک؟

کارواش مکانیز یا اتوماتیک از تجهیزات بسیار پیشرفته صنعتی به شمار می رود، که شبیه به معمای غول پیکر می ماند، معمولا چنین ماشین آلاتی از چندین قطعه کوچکتر و بزرگ در کنار هم تشکیل شده اند، تا یک تصویر منسجم ایجاد کنند. قطعات به کار رفته به صورت کاملا حرفه ای و مانند پازل در کنار هم چیده شده اند تا یک عملکرد واحد را از آنها شاهد باشیم.

همانطور که از نام آن مشخص است، کارواش مکانیز یا اتوماتیک تجهیزات مهمی هستند که در فرآیند شستشو، استفاده می شوند، البته بیشترین و مهمترین کاربرد آنها در حوزه شستشوی خودرو ها در کارواش است، اما باید به این موضوع توجه کرد که استفاده در کارواش ها فقط بخش کوچکی از کاربرد ماشین آلات مکانیزه یا اتوماتیک کارواش است، به غیر از این صنعت می توان از چنین تجهیزاتی در حوزه کشاورزی، حوزه قالیشویی، حوزه آبیاری و نیز خانگی استفاده نمود.

  کارواش مکانیز

معمولا این گونه از تجهیزات آب را با فشار معین از محفظه خود خارج می کنند تا کار شستشو و یا انتقال مایعات را انجام دهند. کارواش مکانیز یا اتوماتیک معمولا با تکنیک های پیشرفته مهندسی و با استانداردهای جهانی  طراحی و تولید شده اند. این نوع از تجهیزات شستشو از شهرت خوبی در جهان برخوردار هستند.

معمولا اکثر کارواش های مکانیزه یا اتوماتیک قابل حمل وجابجایی به سایرایستگاه های خدماتی را دارند و می توان آنها را در تعداد زیادی از حوزه های تمیز کاری وسایل نقلیه در ایستگاه های مختلف از جمله، صنایع تجاری و معدنی استفاده نمود. شما می توانید این گونه از سیستم ها را در قدرت های مختلف از ۱ اسب بخار تا ۴۰ اسب بخار و در فشارهای متفاوت از ۲۰ تا ۲۰۰ خریداری کنید، البته انتخاب آنها بستگی به نیاز شما دارد.

تجهیزات کارواش مکانیز یا اتوماتیک

تمام لوازم جانبی مورد نیاز کارواش مکانیز یا اتوماتیک مانند، شلنگ فشار، دسته لانس کارواش، شیر تخلیه بار و شیر تسکین فشار و غیره، نازل های پاشش آب زاویه متغیر همگی بخشی از سیستم های کارواش های مکانیز یا اتوماتیک هستند. معمولا دو نوع مختلف از سیستم های شستشوی کارواش در بازار وجود دارد، سیستم شستشوی کارواش معمولی، سیستم شستشوی اتوماتیک کارواش.

 کارواش مکانیز یا اتوماتیک

در پمپ شستشوی کارواش معمولی، دسته لانس کارواش یا همان شلنگ فشار وجود ندارد، به همین دلیل قیمت آنها نسبتاً پایین تر است، علاوه بر این تعمیر و نگهداری چنین کارواش هایی نیز نسبتاً راحت تر است، معمولا ترجیح داده می شود از این مدل کارواش ها برای کاربردهای سبک که به فشار کمتر برای شستشو نیاز دارند استفاده کرد، از آنجا که دسته لانس کارواش در آن وجود ندارد ، کار با آن کمی خطرناک است زیرا فقط با خاموش کردن جریان می توان جریان آب را کنترل کرد، بنابراین منجر به هدر رفتن انرژی و آب می شود.

البته این محدودیت ها را می توان با استفاده از کارواش مکانیز یا اتوماتیک جبران کرد، به این دلیل که چنین کارواش هایی مجهز به سیستم های خیلی پیشرفته هستند، و از دسته لانس کارواش، کمپرسور باد، پمپ کارواش، نازل کارواش و قطعات یدکی دیگر بهره می برند.

بنابراین قیمت کارواش مکانیز یا اتوماتیک نسبت به سیستم های معمولی بالاتر است و همچنین می توان تقریباً برای همه فشارها از این سیستم استفاده کرد. بسیاری از ایستگاه های مجاز تویوتا، هوندا، هیوندای، سوزوکی، رنو ، مرسدس، بی ام و، ماهیندرا، جنرال موتورز و فورد و غیره مشتریان دائمی استفاده از چنین سیستم هایی هستند.

  دستگاه مکانیزه شستشو برای اطلاع از لیست قیمت و مشاهده مه پاش مرغداری کلیک نمایید 

دیدگاه ها بسته شده است