سیستم مه پاش نازلی

دسته‌ها

کارواش صنعتی
دانستنی هایی درباره نوآوری در صنعت کارواش
آوریل 30, 2020
سیستم مه پاشی گیاهان
سیستم مه پاشی گیاهان
دسامبر 11, 2020
سیستم مه پاش نازلی

سيستم مه پاش خانگي

سیستم مه پاش نازلی

سیستم مه پاش نازلی یا همان سیستم های خنک سازی در انواع مختلف کاربرد های متفاوتی دارند. از آنجا که می توان بخش عظیمی از مشکلات بالا رفتن دما و کاهش رطوبت را با رطوبت ساز ها برطرف نمود، لذا استفاده از این محصولات با اقبال زیادی مواجه شده است.

مه پاش نازلی یکی از محصولاتیست که در سالن های مختلف برای ایجاد رطوبت به کار می رود. پودر کردن ذرات توسط اینگونه مه پاش ها می تواند منجر به ایجاد رطوبت و مه می گردد.
ذرات مه نیز به سرعت در فضا منتشر شده و سریعا با جذب گرما به خنک سازی محیط کمک می کنند.

بسیاری از کاربرد های مه پاش نازلی به دلیل سهولت در استفاده در سالن های مختلف می باشد ، اما انواع ساده تر این سیستم را برای منازل، رستوران ها و فضا های کوچک استفاده می کنند.
سیستم مه پاش نازلی شامل اجزای مختلفیست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نازل در مه پاش نازلی

مهم ترین بخش در اینگونه مه پاش ها ، نازل می باشد که وظیفه ی خرد کردن قطرات آب را به قطرات کوچکتر بر عهده دارد. نوع مواد سازنده در نازل ها متفاوت است و از طرفی در سایز های مختلفی برای هر سیستم طراحی و استفاده می شود. نازل ها بر اساس مواد تشکیل دهنده به نازل های استیل و برنج تقسیم می شوند.

سیستم مه پاش نازلی

همچنین در سال های اخیر تعدد استفاده از نازل های از جنس پلاستیک افزایش یافته است.

اندازه نازل نیز یکی دیگر از عوامل موثر در سیستم مه پاش نازلی است که بر حسب میکرون بوده و بازه ای میان ۱۰ تا ۱۰۰ میکرون را در بر می گیرد. هر یک از این نازل ها با اندازه ی مختلف می توانند در موارد مختلف به کار روند و انتخاب نوع نازل به کاربرد آن وابسته است.

لوله تحت فشار

یکی از اجزای مهمی که وظیفه ای برای عبور آب را از پمپ به سمت نازل بر عهده دارد، شلنگ می باشد. آب تحت فشار زیادی درون این لوله جریان دارد و به همین خاطر لازم است تا شلنگ های تحت فشار در این موارد استفاده نمود.

لوله های تحت فشار در سیستم مه پاش نازلی به دو دسته ی پلی آمیدی و هیدرولیکی تقسیم می شوند.

سیستم مه پاش نازلی

هر نوع شلنگ تحت فشار را می توان بر حسب فشار تقسیم بندی کرد و از آنجا که این شلنگ ها در انواع مختلفی ساخته می شوند لذا هر کدام بر اساس پمپ و نازل استفاده می شوند. بیشترین تحمل فشار در شلنگ ها تا ۲۰۰ بار است.

پایه نازل

در سیستم مه پاش نازلی پایه نقشی مهم را برای اتصال نازل و شلنگ بر عهده دارد. نازل ها روی این پایه ی مخصوص قرار می گیرند.

پایه نازل در دو نوع فیتینگی و رزوه ای در بازار عرضه می گردد و جنس آن ها نیز همانند جنس نازل ها خواهد بود.
هنگامی که پایه نازل انتخاب می شود باید توجه نمود که پایه با شلنگ هماهنگی داشته باشد و این عدم انطباق امکان اتصال را از بین می برد.

فیلتر در مه پاش نازلی

مه پاش نازلی نیاز به محافظت نیز دارد و از آنجا که ممکن از منابع آب تامینی برای راه اندازی این سیستم دارای مواد جامد مختلف باشند، لذا از در این سیستم از فیلتر استفاده می شود. ذرات موجود در آب ممکن است در نازل و شلنگ رسوب کرده و کارایی سیستم را زیر سوال ببرد. از این رو همواره از فیلتر برای افزایش عملکرد و راندمان سیستم کمک می گیرند.

سیستم مه پاش نازلی

فیلتر ها در دو نوع نمدی و پلی فسفات به کار می روند. فیلتر نمدی از عبور اجسام جلوگیری کرده و منافذ آن در سایز های مختلف طبقه بندی می شود.
فیلتر پلی فسفات نیز با بی بار کردن سیالات درون آب باعث چسبیدن ذرات مختلف به این فیلتر شده و از عبور و رسوب مواد معلق به درون سیستم جلوگیری می کند. اساسا استفاده از فیلتر در سیستم مه پاش نازلی برای افزایش کارایی و طول عمر دستگاه خواهد بود.

پمپ فشار

در مه پاش نازلی از الکتروپمپ برای ایجاد یک سیستم تحت فشار استفاده می شود. در برخی از انواع این سیستم از پمپ استفاده نمی شود و فشار حاصل تنها از طریق فشار آب به جریان افتاده از منبع آب است.

سیستم مه پاش نازلی خانگی معمولا بدون استفاده از پمپ کار می کند.در انواع پیشرفته تر پمپ ها برای افزایش فشار در این سیستم به کار می روند.

نکته قابل توجه در این سیستم آن است که کلیه ی اجزای به کار رفته می بایست قابلیت تحمل فشار حاصل از پمپ را داشته باشند؛ از این رو متریال های متفاوتی در آن استفاده می شود.
در مه پاش های تحت فشار می توان به جرات گفت که پودر کردن ذرات با دقت بیشتری انجام می شود ؛ لذا کارایی این سیستم بالاتر است.
اینگونه مه پاش ها با کاربرد های متنوع می توانند در موارد صنعتی نیز به کار رود. پس باتوجه به کاربردهای گوناگون آنها انتخاب مدل های متنوع این سیستم رطوبت ساز بر اساس کاربرد آن باید انجام شود.

سیستم مه پاش نازلی

دیدگاه ها بسته شده است