چگونه فشار پمپ را زیاد کنیم؟ بهترین روش افزایش فشار پمپ آب خانگی

دسته‌ها

اختلاف پمپ آب فلوتر دار است یا بدون فلوتر
اختلاف پمپ آب فلوتر دار است یا بدون فلوتر
نوامبر 9, 2023
دلیل سوختن پمپ آب کف کش و راه های جلوگیری از آن
دلیل سوختن پمپ آب کف کش و راه های جلوگیری از آن
نوامبر 19, 2023
بهترین روش افزایش فشار پمپ آب خانگی

بهترین روش افزایش فشار پمپ آب خانگی

بهترین روش افزایش فشار پمپ آب خانگی احتمالا ذهن شما را نیز درگیر کرده است. فشار آب بسیاری از ساختمان‌ها جهت جلوگیری از نشتی آب کاهش پیدا کرده است. همچنین ساختمان‌های نوساز ارتفاع بسیاری پیدا کرده‌اند که یک لوله‌ی آب مشترک نمی‌تواند به خوبی جوابگوی تعداد زیاد ساکنین در طبقات مختلف باشد. کم شدن فشار پمپ خانگی معمولا در زمان‌های اوج مصرف اتفاق می‌افتد اما به مرور زمان منجر به نارضایتی ساکنین می‌شود.

بسته به نوع سیستم گرمایشی که دارید، روش افزایش فشار پمپ آب خانگی تفاوت دارد. در صورتی که یک سیستم گرمایشی برای گرم کردن کل خانه دارید، حتی اگر تنها دغدغه‌تان گرم نبودن فقط آب شیر آشپزخانه است، باید فشار پمپ کل خانه را بالا ببرید. در صورتی که سیستم گرمایشی از کف دارید، می‌توانید تنها برای بالا بردن فشار پمپ آب حمام یا آشپزخانه اقدام کنید. معمولا افزایش کلی فشار پمپ خانگی توصیه می‌شود؛ به این صورت تنها با یک بار اقدام به طور کامل از فشار کم آب و مشکلات احتمالی رها می‌شوید.

چند نمونه روش افزایش فشار پمپ آب خانگی

  1. افزایش فشار آب خانگی با نصب پمپ آب
  2. استفاده از تنظیم کننده‌ی فشار آب.
  3. جایگزین کردن تاسیسات قدیمی لوله کشی به عنوان روش افزایش فشار پمپ آب خانگی.
  4. از بین بردن نشتی‌ها.
  5. جایگزین کردن سردوش حمام.
  6. جایگزین کردن آبگرمکن.

بهترین روش افزایش فشار پمپ آب خانگی چیست؟

اول از همه باید یک تانک نصب کنید تا برای پمپ فشار آب خانگی، آب تامین کند. برای آپارتمان، یک تانک ۱۲۵ لیتری و برای خانه‌ی ویلایی با تعداد اعضای متوسط، یک تانک ۲۰۰ لیتری توصیه می‌شود. نیازی به خرید یک تانک ویژه نیست و یک مدل معمولی بدون نشتی و دارای شیر توپی می‌تواند کار شما را راه بیندازد. این تانک باید در طبقات پایین و نزدیک به منبع آب ورودی ساختمان قرار گیرد تا آب ورودی تحت حداقل میزان جاذبه قرار گیرد و در نتیجه تانک سریع‌تر پر شود. با استفاده از سایز بزرگ تانک، خطر کمبود آب را کاهش دهید. توجه داشته باشید که نصب تانک در اتاق زیر شیروانی توصیه نمی‌شود.

روش افزایش فشار پمپ آب خانگی

روش افزایش فشار پمپ آب خانگی

به عنوان یک روش افزایش فشار پمپ آب خانگی، پمپ گریز از مرکز از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است. در بیشتر موارد خرید پمپ ۳ اسب توصیه می‌شود. خرید پمپ بزرگ تر تنها وقتی پیشنهاد می‌شود که خانه‌ی شما بیش از دو طبقه دارد یا تعداد حمام‌ها و دفعات استفاده از آن‌ها زیاد است. در این موارد بهتر است پمپ ۴ اسب خریده شود.

آیا می‌توان به طور مستقیم پمپ را به منبع آب ورودی وصل کرد؟

بله. با این وجود یک سری قوانین هستند که از نصب هر گونه پمپ که بیش از ۱۲ لیتر آب بر دقیقه تامین می‌ کند، ممانعت می‌کنند. نصب پمپ ۱۲ لیتر/ دقیقه روش افزایش فشار پمپ آب خانگی تضمین شده‌ای نیست و کاملا به توانایی سیستم آبرسانی شما برای ارسال این حجم از آب وابسته است. برای مثال یک بار حمام کردن معمولا چیزی حدود ۹-۱۵ لیتر/دقیقه آب نیاز دارد.

مهم‌تر از همه پمپ‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که تنها آب را هل می‌دهند و مکش ندارند؛ بنابراین اگر منبع آب ناکافی باشد، پمپ دچار کمبود آب می‌شود و فشار کم آب گرم خواهیم داشت. در این صورت پمپ عملکرد مناسبی نخواهد داشت و به زودی از کار خواهد افتاد.

فشار کم آب گرم

فشار کم آب گرم

چگونه پمپ کنترل می‌شود؟

فلو سوئیچ یا سوئیچ جریان پمپ آب و همچنین سنسور فشار آب، تجهیزاتی پرکاربرد برای تنظیم جریان پمپ آب هستند. سنسور آب در صورتی که افزایش فشار در لوله را حس کند، پمپ را به کار می‌اندازد و در صورتی که جریان آب متوقف شود، از فعالیت پمپ جلوگیری می‌کند. در هر دو صورت از پمپ در برابر آسیب‌های ناشی از کار کردن بدون ذخیره‌ی آب کافی محافظت می‌کند. بعضی از کنترلرهای سرعت پمپ به شما اجازه می‌دهند تا یک فشار مشخص از آب را تعیین کنید تا در سرتاسر خانه حفظ شود و در صورتی که تعداد خروجی‌های باز کاهش یا افزایش یابند، سرعت پمپ را بالا و پایین می‌برد. به این صورت در تمامی خروجی‌ها فشار آب ثابت خواهد بود.

جمع بندی

در صورتی که یافتن روش افزایش فشار پمپ آب خانگی به یکی از دغدغه‌های اصلی شما تبدیل شده است، بهتر است بدانید که جاذبه و فاصله از منبع آب دو عامل اصلی این مشکل هستند. آب خانگی باید فاصله‌ی زیادی را به سمت بالا طی کند تا به خروجی خانه شما برسد. جهت افزایش سرعت جریان آب نصب پمپ آب توصیه می‌گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + دو =