تایمر آبیاری برای درختان آنها را سرسبزتر میکند؟

دسته‌ها

تایمر آبیاری در وقت مسافرت
تایمر آبیاری در وقت مسافرت
ژانویه 10, 2022
پمپ کارواش پمپاک
نظافت آسان و بدون دردسر با پمپ کارواش پمپاک
ژانویه 28, 2022
تایمر آبیاری

تایمر آبیاری

آیا درختان با آبیاری در ساعت های منظم سرسبزتر می شوند؟

درختان و گیاهان همچون انسان ها دارای حیات هستند. حیاتی که مستلزم چند عامل اصلی همچون آب، نور، خاک و هوا است. با این تفاسیر آیا شما میدانید که درختان همچون انسان ها اگر در طولانی مدت به آنها آب نرسد زنده نمی مانند؟ از سوی دیگر نیز اگر آب زیادی به درختان برسد می تواند منجر به پوسیدگی ریشه آنها شده و به مرگشان منجر شود. پس لازم است تایمر آبیاری مشخصی برای درختان در نظر گرفت و در زمان های خاص نیاز آنها را برطرف کرد.

هر درختی تایمر آبیاری مخصوص به خود را دارد

بی نظمی در آبیاری درختان و گیاهان منجر می شود تا آنها دچار آفت شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که هر نوع درختی تایمر آبیاری مخصوص به خود را دارد. از این رو شما نمی توانید به همان میزان که درخت سرو به آب نیاز دارد، به درخت بید مجنون نیز آب دهید. یک باغبان خوب و باتجربه می داند که چه روش آبیاری و در چه زمانی برای هر درخت مناسب است.
زیرا به طور کلی هیچ الگوی مشخص و ثابتی برای آبیاری درختان نمی توانیم در نظر بگیریم. اما اگر درختان در زمان منظم آبیاری شوند و تایمر آبیاری آنها مشخص باشد، مسلما می توانند طراوت و شادابی خود را حفظ کنند. در ادامه به برخی از مواد مهم در خصوص آبیاری منظم درختان خواهیم پرداخت.
بهترین روش آبیاری درختان

عوامل تاثیرگذار در تعیین تایمر آبیاری

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که در تعیین زمان مناسب و نحوه آبیاری درختان تاثیر گذار هستند. از جمله مهمترین این عوامل باید به موارد زیر اشاره کنیم:

• اندازه و سن درخت:

این که درخت از چه میزان عرض و ارتفاعی برخوردار است، در تعیین میزان آب مورد نیاز آن موثر است. هر چه درختی از ارتفاع بیشتری برخوردار باشد، مسلما دارای ریشه های عمیق تری نیز خواهد بود. به همین دلیل نیز آب مورد نیاز این درخت بیشتر خواهد بود. آبیاری باید در زمان خاص و به گونه ای انجام شود که ریشه درخت که در عمق پایین قرار دارد، به آب مورد نیاز خود دست یابد.

• میزان رطوبت محیط:

این مسئله را در مورد تایمر آبیاری یک درخت در نظر داشته باشید، که هر چه میزان رطوبت محیطی بیشتر باشد، نیاز درخت به آب کمتر خواهد بود. هدف کلی از آبیاری مرطوب کردن خاک است. از این رو محیط هایی که از رطوبت کافی برخوردار هستند، درختان آن نیاز کمتری به آبیاری خواهند داشت. در حالی که در محیط های گرم و خشک لازم است در هفته درختان دو بار آبیاری شوند.

• نوع درخت برای تایمر آبیاری:

مهمترین فاکتوری که می تواند تایمر دقیق آبیاری یک درخت را مشخص کند، نوع درخت است. همانطور که پیش از این اشاره نمودم میزان آبیاری هر درختی با درخت دیگر متفاوت است. ممکن است برخی از درختان نیاز به خاک خشک و دارای زهکشی بالایی داشته باشند. در حالی که برخی دیگر از درختان نیاز به رطوبت خاک بالایی داشته باشند. از این رو نوع درخت می تواند در تعیین تایمر آبیاری بسیار مهم باشد.
تایمر آبیاری منظم

• نوع خاک محیط:

اگر دقت نموده باشید هر زمینی در محیط های مختلف دارای املاح متفاوت است. که همین مسئله منجر می شود تا بسته به نوع خاکی که در آن محیط وجود دارد، بتوان درخت مناسب با خاک آن را کشت نمود. در این میان نوع خاک، میزان زهکشی آن، ذرات سازنده و عمق آن نیز از دیگر عوامل است که می تواند در تعیین زمان آبیاری یک درخت تاثیرگذار باشد.
در این میان باید بگوییم خاک های رسی آب را برای مدت زمان طولانی تری در خود نگه می دارند. از این رو کمتر نیاز به آبیاری دارند. در حالی که تایمر آبیاری خاک های شنی و دانه درشت باید بیشتر باشد. زیرا این نوع خاک ها نمی توانند برای مدت زمان طولانی آب را در خود حفظ کنند.

• فصل آبیاری درختان:

همانطور که انسان ها در فصل های گرم سال نیاز بیشتری به استفاده از آب دارند، درختان نیز در این فصول آب بیشتری نیاز دارند. زیرا درختان در زمستان به خواب رفته و سرعت رشد آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.اما از ابتدای بهار تا اواخر تابستان، درختان نیاز به آب بیشتری خواهند داشت. تایمر آبیاری به گونه ای که در محیط های گرمسیری و محیط هایی که آب و هوای گرم و خشکی دارند، باید به درختان دوبرابر آب برسد.
این مسئله در تایمر آبیاری درختان در هر فصل تاثیر می گذارد. پس باید بسته به تمامی این عوامل بهترین زمان و بهترین شیوه آبیاری را برای درختان انتخاب کرد.

دیدگاه ها بسته شده است