دسته‌ها

پمپ سمپاش برتولینی
آشنایی با پمپ سمپاش برتولینی
فوریه 5, 2022
الکتروموتور موتوژن
الکتروموتور موتوژن و دانستنی هایی در مورد آن
فوریه 13, 2022
الکتروموتور جمکو

الکتروموتور جمکو

بررسی انواع الکتروموتور جمکو

شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین که به صورت اختصاری با عنوان جمکو شناخته می شود، یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده انواع الکتروموتور است که در ایران فعالیت دارد. در واقع الکتروموتور جمکو از جمله پرطرفدارترین انواع الکتروموتورهایی است که کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند. این الکتروموتورها بر اساس ولتاژ، به دسته های ولتاژ ضعیف، ولتاژ متوسط و خاص تیپ بندی شده اند و در نتیجه کاربران می توانند بر اساس نیازهای خود، مدل و تیپ مناسب خود را انتخاب کنند. محصولات جمکو از نوع سه فاز و صنعتی هستند.

توان نامی این محصولات ۵٫۵ کیلووات به بالا بوده و کاملا هماهنگ با استاندارد IEC طراحی و تولید می شوند. در حال حاضر شرکت جمکو سالیانه حدود سیزده هزار دستگاه الکتروموتور طراحی و تولید می کند.

الکتروموتور جمکو
انواع الکتروموتور جمکو مدل YD

الکتروموتور جمکو مدل YD به صورت سه فاز تولید می شوند. بدنه این نوع دستگاه ها از نوع چدنی است و البته بسیار هم پرطرفدار و پرفروش می باشد. در قسمت پشتی این الکتروموتور یک عدد فن نصب شده است و به همین دلیل به آن الکتروموتور هوا خنک هم می گویند.
سری YD الکتروموتور جمکو دارای توان نامی بین ۳ تا ۹۰ کیلووات است. این دستگاه ها دارای دورهای ۱۰۰۰، ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ بوده و معمولا سایز فریم های آنها بین ۱۳۲ تا ۲۸۰ می باشد. البته در صورتی که مشتری نیاز داشته باشد می توان از توان های متفاوت و سایزهای دیگری برای فریم الکتروموتور جمکو سری YD استفاده کرد.

نکته مهم درباره الکتروموتور جمکو سری YD آن است که این سری بر اساس شرایطی طراحی و تولید می شوند که به آن شرایط سخت گفته می شود؛

یعنی شرایطی که در آن دمای محیط در بیشترین حد ممکن یعنی ۶۵ درجه سانتی گراد باشد و محل نصب نیز حدود یک هزار متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته باشد. البته اگر شرایط استفاده، شرایط سخت نبود، باید طبق دستورالعمل تولیدکننده حتما توان خروجی را متناسب با محیطی که دستگاه در آن نصب می شود، تنظیم کرد.
همچنین باید توجه داشت که اگر مشتری بخواهد، می توان انواع سنسورها و سوییچ های لازم را بر روی الکتروموتور جمکو نصب کرد تا امنیت و سلامت دستگاه طبق خواسته مشتری افزایش پیدا کند.

خصوصیات محصولات جمکو

درجه حفاظت محصولات جمکو از نوع IP55 بوده و می توان همه آنها را به صورت های پایه دار و یا پایه دار و فلنج دار نصب کرد. روتورهای به کار رفته در الکتروموتورهای سری YD از نوع قفس سنجابی هستند و کلاس عایق به کار رفته در آن از نوع F می باشد. همچنین کلاس حرارتی این نوع الکتروموتور جمکو از نوع کلاس B است. مدل خنک کنندگی این نوع دستگاه ها نیز از نوع استاندارد IC 411 می باشد.

جمکو
الکتروموتور جمکو سری YU

الکتروموتورهای سری YU جمکو به صورت سه فاز طراحی و تولید می شوند و معمولا در زمره موتورهایی هستند که با ولتاژ متوسط به بازار عرضه می شوند. این نوع الکتروموتورها نیز دارای پوسته و بدنه ای چدنی هستند و روتور آنها از نوع قفس سنجابی است. نحوه خنک کنندگی دستگاه نیز دقیقا مانند الکتروموتور جمکو سری YD می باشد.

نکته مهم درباره انواع الکتروموتور جمکو مدل YU آن است که این نوع دستگاه ها در زمره موتورهای سنگینی قرار می گیرند که کاربری فوق العاده پیشرفته ای دارند.

به همین دلیل معمولا از آنها در صنایعی مانند کشاورزی استفاده می کنند. راندمان این نوع الکتروموتورها بسیار بالا بود، به راحتی راه اندازی می شوند و در زمان کار کردن و روشن بودن، صدای چندان زیادی ندارند.
توجه داشته باشید که انواع الکتروموتور جمکو سری YU با توان نامی بین ۷۵ تا ۴۵۰ کیلو وات طراحی و تولید می شوند و تعداد دوری که بر اساس آن طراحی می شوند از میان سه مدل ۷۵۰ دور، ۱۰۰۰ دور و ۱۵۰۰ دور انتخاب می شوند. سایز فریم بدنه نیز بین ۳۱۵ تا ۴۰۰ میلیمتر خواهد بود.

الکتروموتورهای جمکو سری YK

این نوع الکتروموتورهای برند جمکو معمولا پوسته ای فولادی داشته و به صورت سه فاز طراحی می شوند. سیستم خنک کنندگی دستگاه الکتروموتور سری YK از نوع استاندارد IC611 می باشد و معمولا نصب آنها به صورت بدون پایه انجام می گیرد.
الکتروموتور جمکو سری YK برای انواع ماشین های صنعتی مثل انواع هواکش ها و کمپرسورها و یا انواع پمپ های آب بسیار کاربردی می باشد. سایز فریم دستگاه نیز معمولا بین ۳۵۵ میلیمتر تا ۵۶۰ میلیمتر بنا به سفارش مشتری و توان دستگاه متغیر است.

الکتروموتورهای جمکو سری YR

پوسته و بدنه الکتروموتورهایی که در سری YR تولید می شوند از نوع فولادی است و روتور به کار رفته در آنها از نوع قفس سنجاب می باشد. معمولا این نوع الکتروموتورها که دارای گشتاور بالا هستند در ماشین های صنعتی به کار برده می شوند. سیستم خنک کنندگی آنها مانند سری YK است و نوع نصبشان نیز از نوع بدون پایه می باشد. قدرت راه اندازی آنها بالاست و معمولا سایز فریم آنها بین ۳۵۵ تا ۵۶۰ میلیمتر متغیر است.

جمکو
الکتروموتور جمکو سری YJS

سری YJS از دیگر تولیدات سه فاز برند جمکو هستند که روش خنک کنندگی آنها از نوع استاندارد IC411 است و می توان آنها را هم به صورت بدون پایه و هم پایه دار نصب کرد. کلاس حرارتی این سری از نوع B و کلاس عایقی آن از نوع F می باشد.

فروش تجهیزات صنعتی کارواش 

دیدگاه ها بسته شده است