دسته‌ها

تایمر آبیاری
تایمر آبیاری؛ هوشمند سازی آبیاری باغچه
فوریه 1, 2022
الکتروموتور جمکو
بررسی انواع الکتروموتور جمکو
فوریه 9, 2022
پمپ سمپاش برتولینی

پمپ سمپاش برتولینی

پمپ سمپاش از جمله اصلی ترین لوازم مورد استفاده در سمپاشی به شمار می‌ رود. این قطعه مهم کمک می‌ کند تا فرآیند سمپاشی باغ ها و مزارع با سرعت بیشتری انجام شود. در حال حاضر انواع پمپ سمپاش با مشخصات مختلف و با برندهای گوناگون در بازار به فروش می رسد. از آن جمله می‌ توانیم به پمپ سمپاش برتولینی اشاره کنیم که یکی از معروف ترین و باکیفیت ترین پمپ های موجود در بازار است. کیفیت بالای پمپ سمپاش برتولینی در کنار عملکرد پرقدرت آن موجب شده که همواره به عنوان یکی از محبوب‌ ترین پمپ های سمپاش بازار شناخته شود.

پمپ سمپاش برتولینی
پمپ سمپاش چیست؟

پمپ سمپاش وسیله ای است که وظیفه تولید فشار لازم برای پودر کردن سموم کشاورزی را بر عهده دارد. هم زدن و ایجاد جریان در مخزن سمپاش نیز از دیگر وظایف پمپ سمپاش به شمار می‌ رود. پمپ سمپاش ممکن است از نوع پیستونی یا رفت و برگشتی، دیافراگمی، گریز از مرکز، توربینی یا غلطکی باشد. پمپ های سمپاش همچنین از نظر مشخصاتی چون کیفیت، میزان مقاومت، سرعت و ظرفیت در انواع مختلف تولید می شوند. به طور معمول در کشور ما از پمپ های دیافراگمی و پیستونی بیشتر استفاده می‌ شود.

پمپ پیستونی

پمپ های پیستونی که با نام پمپ های رفت و برگشتی هم شناخته می‌ شوند، از قدرت بالایی برای ایجاد فشار بر خوردارند. فرآیند مکش و فشرده سازی مایعات در این پمپ ها از طریق حرکت پیستون ها در سیلندر انجام می‌ شود. از آنجایی که این پمپ ها قادرند تا فشار بالایی ایجاد کنند، معمولاً از آنها در شرایطی استفاده می‌ شود که میزان فشار اهمیت زیادی دارد. بازدهی بالا، مقاومت در برابر سیالات ساینده، قابلیت استفاده برای مواد شیمیایی متنوع و قیمت مناسب از جمله مزیت های انواع پمپ پیستونی به شمار می رود.

عملکرد پمپ سمپاش

عملکرد پمپ های دیافراگمی شبیه به عملکرد پمپ های پیستونی است. البته در پمپ های دیافراگمی فرآیند مکش و کمپرس از طریق حرکت رفت و برگشتی پیستون و اعمال نیرو بر لاستیک دیافراگم صورت می‌ گیرد. پمپ های سمپاش دیافراگمی به دلیل عملکرد پرقدرت از بازدهی بالایی برخوردارند و محبوبیت زیادی دارند. این پمپ ها می توانند به خوبی در برابر مواد شیمیایی با خواص خورندگی مقاومت کنند. پمپ های دیافراگمی همچنین قادرند فرآیند سمپاشی را با فشار زیاد و در حجم بالا انجام دهند. با این حال و از آنجایی که پمپ های دیافراگمی نسبتاً گران هستند، نسبت به پمپ های پیستونی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ سمپاش برتولینی

معرفی پمپ سمپاش برتولینی

در میان انواع پمپ سمپاش موجود در بازار پمپ های ایتالیایی از شهرت خاصی برخوردارند. از آن جمله می توانیم به پمپ سمپاش برتولینی اشاره کنیم که امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین و باکیفیت ترین پمپ های موجود شناخته می‌ شود. پمپ سمپاش برتولینی به دلیل طراحی حرفه ای از مقاومت بالایی برخوردار است، به طوری که می‌ تواند انواع مواد شیمیایی، محلول ها و مایعات با خواص خورندگی و سایندگی را تحمل کند.

این پمپ بدنه ای مقاوم و ضخیم دارد، به همین دلیل از استحکام مناسبی در برابر فشار و ضربه برخوردار است. پمپ سمپاش برتولینی را می‌ توان بر روی انواع سمپاش تراکتوری، فرغونی و ذنبه ای نصب نمود. این پمپ با توجه به نیاز کشاورزان و باغداران با مشخصات مختلف تولید می شود. فشار، دبی، وزن، ابعاد و توان مصرفی از جمله ویژگی هایی است که در انواع پمپ سمپاش برتولینی متغیر می باشد.

خرید پمپ سمپاش برتولینی

خرید پمپ سمپاش برتولینی عموماً با هدف به کارگیری در فرآیند سمپاشی و بهبود کیفیت و سرعت این فرآیند انجام می‌ شود. کشاورزان و باغداران با استفاده از این پمپ پرقدرت و بادوام می‌ توانند سطوح وسیعی از زمین های کشاورزی و باغات را در مدتی کوتاه سمپاشی کنند. برای خرید پمپ سمپاش برتولینی با بهترین کیفیت در ابتدا لازم است که به مراجع فروش معتبر مراجعه شود. در ادامه باید مشخصات فنی پمپ سمپاش بررسی شود. مشخصاتی چون فشار، توان مورد نیاز، دبی، تعداد دور در دقیقه، نوع روغن پمپ، ظرفیت مخزن روغن و سرعت برخی از مشخصاتی هستند که باید پیش از خرید پمپ سمپاش مورد توجه قرار بگیرند.

پمپ سمپاش برتولینی
بررسی قیمت پمپ سمپاش برتولینی

قیمت پمپ سمپاش برتولینی ایتالیا با توجه به عوامل متنوع تعیین می شود. مطمئناً مدل و نوع پمپ سمپاش از اصلی ترین عوامل تعیین کننده قیمت این دستگاه است. انواع پمپ سمپاش که در مدل های مختلف و با مشخصات و قابلیت های متنوع تولید می شوند، از قیمت فروش متفاوتی برخوردار هستند. هر یک از این پمپ ها از نظر ویژگی هایی چون ظرفیت، دبی، فشار کاری، قدرت مورد نیاز، ابعاد و دیگر مشخصات با یکدیگر تفاوت دارند و طبیعتا از نظر قیمت نیز یکسان نیستند.
قیمت پمپ سمپاش برتولینی از نوسانات قیمت ارز نیز تأثیر می‌ پذیرد.

قیمت این قطعه همچون بسیاری از کالاهای وارداتی به شکل مستقیم تحت تاثیر قیمت ارز قرار دارد. همچنان که مشاهده می کنیم با افزایش قیمت ارز در طی یک سال گذشته قیمت این پمپ نیز افزایش پیدا کرده است. بررسی دقیق تر نمودار قیمت پمپ سمپاش برتولینی نشان می‌ دهد که این افزایش قیمت در چند ماه اخیر نیز ادامه داشته است.

دیدگاه ها بسته شده است