دسته‌ها

الکتروموتور موتوژن
الکتروموتور موتوژن و دانستنی هایی در مورد آن
فوریه 13, 2022
الکتروموتور الکتروژن
معرفی مدل های الکتروموتور الکتروژن
فوریه 21, 2022
کاربرد های کف پاش کارواش صنعتی

کاربرد های کف پاش کارواش صنعتی

برای شست و شوی سطوح مختلف مانند بدنه خودرو یا هر وسیله دیگری، نیاز به تجهیزاتی داریم که این نظافت به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. یکی از تجهیزاتی که برای شست و شو نیاز داریم، کف پاش کارواش می باشد. قبل از این که با کاربرد های کف پاش کارواش صنعتی آشنا شویم، بد نیست در مورد ساز و کار آن بدانیم.

کف پاش کارواش صنعتی

ساز و کار کف پاش کارواش به این صورت است که شوینده و آب درون مخزنی به میزان مناسب مخلوط شده، سپس با فشار هوا به صورت فوم یا کف به بیرون اسپری می شود. این فرآیند باعث استفاده حداکثری از شوینده شده و میزان مصرف آن را تا مقدار زیادی کاهش می دهد. به طور کلی کف پاش کارواش به سه دسته خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شود. در ظاهر این کف پاش ها شبیه هم هستند و تقریبا مکانیزم کار آنها نیز مشابه است.

اما چه چیزی باعث اختلاف قیمت زیاد بین این دستگاه ها مخصوصا کف پاش کارواش صنعتی می شود؟

روش سنتی شستن خودرو

 

  • قدرت و سرعت شست و شو

میزان فشار خروجی سر نازل کف پاش صنعتی نسبت به کف پاش خانگی و نیمه صنعتی بیشتر است و این فشار با عددی که روی گیج فشار سنج نشان میدهد نیز همخوانی بیشتری دارد. به همین علت می توان با قدرت و سرعت بالاتری فوم را ایجاد کرد و سطح مورد نظر را پوشاند. میزان فشار مخزن نیز به وسیله همین گیج های فشار سنج نمایش داده می شود. همچنین میزان مایع داخل دستگاه به وسیله لوله شیشه ای که در کنار آن نصب شده، مشخص می گردد.

  •  موتور قدرتمند

کف پاش کارواش صنعتی، به لطف موتور قدرتمندی که دارد می تواند مداوم روشن بماند و بدون آنکه داغ کند یا خراب شود به فعالیت خود ادامه دهد. در واقع جنس بکار رفته در موتور این کف پاش بسیار با کیفیت تر از مدل های خانگی است و بر این اساس ساخته شده که به صورت طولانی مدت در کارواش کار کند.

کف پاشی روی بدنه به کمک کف پاش کارواش صنعتی

  • جنس بدنه

به علت تحت فشار بودن این مخازن، بدنه این کف پاش از ورقی به ضخامت ۲ میلی متر در مخازن کوچکتر، و ورق هایی به مراتب ضخیم تر در مخازن بزرگتر تر ساخته شده است. نوع جوشکاری نیز در این ورق ها از اهمیت زیادی برخوردار است و باید کاملا یک دست و استاندارد باشد تا تحت فشار بالا دچار خرابی و نشتی نشود.

  •  قطعات با کیفیت

قطعات کف پاش صنعتی کیفیت بسیار بالایی دارند. پیستون ها به دلیل فشار زیاد و حرکت رفت و برگشتی پیاپی، نباید دچار ساییدگی و خوردگی شود. همچنین جنس سرسیلندر های آن نیز از آلیاژ برنج با کیفیت است.

  •  شلنگ فشار قوی

شلنگ کف پاش کارواش خانگی و صنعتی، هردو از نوع فشار قوی هستند. اما شلنگ فشار قوی نوع صنعتی از نوع فولاد بافت می باشد و توانایی تحمل فشاری بیشتر از ۱۵۰ بار را نیز دارد. به همین علت این نوع شلنگ در برابر فشار، کشیدگی، خم شدن و استفاده طولانی مدت مقاومت بسیار خوبی دارد.

  •  سوپاپ اطمینان

البته وجود سوپاپ اطمینان در هر سیستم تحت فشاری که بیشتر از ۱ بار را تحمل می کند الزامیست. در مخازن کف پاش صنعتی، به علت فشار بسیار بالایی که در سیستم وجود دارد، در صورتی که به هر دلیلی پمپ باد قطع نکرده و فشار مخزن افزایش یابد، برای جلوگیری از انفجار مخزن این سوپاپ طراحی و نصب می گردد تا هوای اضافی را از مخزن خارج و سیستم را در حالت تعادل و ایمن نگه دارد.

  •  رنگ کوره ای

محیط کارواش همیشه مرطوب است و این رطوبت به راحتی موجب فرسایش فلزات می شود. پوشش روی ورق مخزن از نوع رنگ کوره ای است که نه تنها مقاومت و کیفیت خوبی دارد بلکه مانع از زنگ زدگی مخزن و فرسایش آن به واسطه رطوبت می شود.

  •  کیفیت چرخ ها

این دستگاه در محیط کارواش به طور مرتب در حال حرکت است و گاهاً بسیار خشن روی زمین کشیده می شود. بنابراین وجود چرخ هایی با کیفیت و دارای انعطاف لازم در حرکت برای این کف پاش ضروریست تا در مدت کوتاهی آسیب نبیند. ضمن اینکه این چرخ ها باید در برابر تغییرات دمایی و رطوبت نیز مقاوم باشد.
تا اینجا با نحوه عملکرد کف پاش کارواش صنعتی آشنا شدیم و بد نیست کمی در مورد کاربرد های کف پاش کارواش صنعتی نیز بدانیم.

کف پاش کارواش صنعتی
کاربرد های کف پاش کارواش صنعتی

در کارواش های صنعتی باید بتوان در مدت کوتاهی تمامی آلودگی ها و چربی را از روی سطوح زدود. این کار فقط به کمک فشار آب ممکن نیست و قبل از آن باید سطح را با مواد شوینده به شکل کف یا فوم بپوشانیم و ساخت این فوم ها بر عهده کف پاش کارواش صنعتی می باشد.
کف پاش های صنعتی به علت حجم زیادی که دارند، می توانند مدت زمان طولانی تری به کار خود ادامه دهند. به عنوان مثال یک کف پاش با مخزنی به حجم ۲۰۰ یا ۳۰۰ لیتر، بدون وقفه می تواند یک شیفت کاری کامل را به پایان برساند و اپراتور را به زحمت نیندازد.

قیمت بالای کف پاش کارواش صنعتی

کاربرد های کف پاش کارواش صنعتی بر کسی پوشیده نیست و مزایای فراوانی دارند اما اگر برای محیط های خانگی نیاز به کف پاش کارواش دارید، باید به این نکته توجه کنید که مدل های صنعتی قیمت بالایی دارند، اندازه آنها بزرگ است، وزن زیادی دارند و هزینه نگه داری آنها نیز نسبت به مدل های معمولی بیشتر است. بنابراین قبل از خرید به این نکات توجه کنید.

کارواش های امروزی

دیدگاه ها بسته شده است