چرا باید از تایمرهای آبیاری در باغچه ها استفاده کرد؟

دسته‌ها

پمپ فشار قوی یا پمپ پیستونی
پمپ فشار قوی یا پمپ پیستونی؟
مارس 8, 2021
پمپ کارواش صنعتی در شستشوی نمای ساختمان ها
استفاده از پمپ کارواش صنعتی در شستشوی نمای ساختمان ها
مارس 14, 2021
تایمر های آبیاری

تایمر های آبیاری

چرا باید از تایمرهای آبیاری در باغچه ها استفاده کرد؟

امروزه برای راحت تر شدن آبیاری گیاهان در باغچه ها و یا زمین های کشاورزی از آبیاری های اتوماتیک استفاده می کنند. فرض کنیم که ما یک باغچه داریم و میخواهیم که این باغچه را آبیاری کنیم اما خودمان نمی توانیم به طور مداوم برای آبیاری حضور داشته باشیم. برای این جور مواقع یک سیستم آبیاری هوشمند در نظر گرفته شده است. تایمرهای آبیاری از ۲ بخش تشکیل شده است :

۱– بخش اول این سیستم را تجهیزاتی که مربوط به آبیاری است تشکیل می دهد. این بخش شامل لوله و نازل و… است.

۲ – بخش دوم  این سیستم را تایمرهای آبیاری تشکیل می دهند. در واقع مهمترین بخش این سیستم هم تایمر آبیاری است. این سیستم ابیاری به ما کمک می کند تا بفهمیم هر چند وقت یک بار باید آبیاری را انجام دهیم و در هر بار چند دقیقه.

آبیاریزمان بندی آبیاری گیاهان

گیاهان هم مثل ما انسان ها جزو موجودات زنده محسوب می شوند. در واقع همان طور که آب خوردن برای ما جزو عوامل مهم در زنده ماندن است برای گیاه هم همین طور می باشد. در مورد گیاهان می توانیم بگوییم که به مقدار آبی که در اطرافشان هست و در دسترس دارند بسیار حساس هستند.

منظور از اینکه گیاهان حساس اند این است که اگر آب کم داشته باشند باعث خشک شدنشان  می شود و اگر آب زیاد در دسترس آن باشد پژمرده می شوند و ریشه ی گیاه خراب می شود. نکته ی دیگر اینکه هرچه به آبیاری گیاه بیشتر اهمیت بده یک گل و گیاه شاداب تری خواهیم داشت و این ها با هم رابطه ی مستقیم دارند.

تایمر آبیاری و زمان بندی آبیاری

برای مثال اگر ۲ تا گیاه داشته باشیم و هر روز به یکی راس ساعت ۹ صبح ۲۰۰ سی سی آب بدهیم و به گل دیگر یک روز در میان و ان هم در ساعت های مختلف آب بدهیم میتوانیم ببینیم که گل اول بسیار شاداب تر و با طراوت تر گل دوم است.

در واقع می توانیم بگوییم که گل ها به برنامه ای که ما برای آبیاری شان استفاده می کنیم عادت می کنند و خودشان را با آن برنامه وفق تطبیق می دهند. و اگر این برنامه به صورت مرتب پیش برود گل و یا گیاه به خوبی رشد می کند. و برعکس وقتی در ساعت  وعادت گیاه برای ابیاری تغییر ایجاد میکنیم انگار که به گیاه یک تنش وارد می شود.

البته این تنش زمانی که ما آبیاری را به روش سنتی و یا دستی انجام می دهیم بیشتر به گیاه وارد می شود. بنابراین می توانیم به اهمیت تایمر آبیاری اوربیت پی ببریم چه برای زمان هایی که مسافرت هستیم و نمیتوانیم گل و یا گیاهان را آبیاری کنیم. و یا زمان هایی که آبیاری را فراموش می کنیم. به همین دلیل از این سیستم در گلخانه ها و حتی در باغچه ها استفاده می کنند زیرا آبیاری گیاهان از مسائل مهم محسوب می شوند.

دلایل استفاده از تایمر آبیاری

به طور کلی ما به دلایل زیر از تایمرهای آبیاری استفاده می کنیم :

۱ – جلوگیری از رفت آمد ها و همچنین کاهش هزینه در رفت و آمد یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود افراد از این وسیله استفاده کنند.

۲ – ایجاد یک زمان مشخص برای آبیاری به موقع گیاهان باعث می شود که گیاهان رشد بسیار خوبی داشته باشند. این در حالی است که در گذشته بیشتر از روش های سنتی استفاده می شود و همین امر باعث می شد تلفات زیاد باشد.

۳ – در مصرف آب صرفه جویی می شود که این نکته بسیار مهم و قابل توجه است. به طوری که ۲۶ در صد مصرف آب را کاهش می دهد. این عدد را اگر بخواهیم برای مشاغل کشاورزی مثال بزنیم مقدار آب بسیار قابل توجهی است.

موارد دیگر استفاده از تایمرهای آبیاری

  •  می توانیم این وضعیت آبیاری را به درستی با استفاده از تکنولوژی های روز مدیریت کنیم.
  •  دستگاه اینگونه است که  یک بار آن را تنظیم می کنیم و دیگر حتی اگر ما یادمان برود دستگاه فراموش نمی کند. این دستگاه ها به دو نوع هستند.

نوع اول آن هایی که خودمان تنظیم شان می کنیم و آن ها تا مدت زمانی که ما مشخص می کنیم و به مکانی که می خواهیم گیاه را آبیاری می کند و سپس اینکه در هر نوبتی که آبیاری را انجام می دهد چند بار به گیاهان آب دهد. این دو زمان بندی برای رشد بهتر گیاه و بهبود محصولات بسیار تاثیر گذار است.

  •  می توانیم در مقیاس های گوناگون برای گیاه هزینه کنیم. منظور این است که فرد می تواند برای آبیاری گیاهان خود از مقدار خیلی کم تا مقدار خیلی زیاد هزینه کند. فرد می تواند کارش را با خریدن یک تایمر آبیاری ارزان با سیستمی ساده شروع کند و یا برعکس از سیستم قدرتمند در این زمینه می تواند بهره ببرد. البته معمولا مردم دوست دارند ویژگی های عالی در یک دستگاه ارزان باشند و هزینه ی کمی برای وسیله ی مورد نیازشان صرف کنند.

تایمرهای آبیاری

دیدگاه ها بسته شده است