ساده ترین روش دریافت قبض آب با شماره کنتور و غیر حضوری

دسته‌ها

تعمیر و عیب یابی پمپ کارواش
تعمیر و عیب یابی پمپ کارواش
می 20, 2023
تابلو برق تایمردار
تابلو برق تایمردار
نوامبر 4, 2023
ساده ترین روش دریافت قبض آب با شماره کنتور و غیر حضوری

ساده ترین روش دریافت قبض آب با شماره کنتور و غیر حضوری

شناسه قبض برای دسترسی به همه اطلاعات قبض و پرداخت بدهی دوره‌ای به شرکت آب و فاضلاب ضروری است. یک روش دریافت قبض آب با شماره کنتور است که اجازه‌ی دسترسی به شماره قبض را نیز می ‌دهد. با مراجعه به شماره بدنه کنتور آب مورد نظر، یک رشته عدد معمولا در قسمت پایینی بارکد کنتور خواهید یافت. البته باید توجه داشته باشید که در کنتورهای قدیمی بارکد یا این رشته عدد هشت رقمی وجود ندارد یا تعداد رقم آن بیشتر است. همچنین در کنتور قدیمی شماره کنتور ممکن است به صورت عمودی یا افقی در هر کجای آن نوشته شده باشد.

طرح توزیع قبض سبز و حذف قبض کاغذی، منجر به توقف ارسال قبض‌های کاغذی و بروز مشکل عدم دسترسی به شناسه قبض برای پرداخت صورتحساب بدهی آب شده است. بهترین روش پمپ کارواش برای رفع این مشکل، دریافت قبض آب از طریق شماره کنتور است. اگر شما نیز شناسه قبض آب خود را پیدا نمی‌کنید، این مطلب به شما در استعلام قبض آب از طریق شماره بدنه کنتور، کمک خواهد کرد.

راه های مختلف دریافت قبض آب با شماره کنتور

۱٫ روش دریافت قبض آب با شماره کنتور غیر حضوری

برای فعالسازی صدور پیامک قبض آب یا لغو این روند، کد پیامک ۸ رقمی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۴۲ ارسال کنید. همچنین برای تغییر شماره پیامک قبض آب کافی است کاربران مصرف کننده شناسه قبض * ۲ را به شماره ی ۱۰۰۰۱۵۲۲ پیامک کنند.

پرداخت قبض آب با شماره کنتور

پرداخت قبض آب با شماره کنتور

۲٫ مراجعه به سایت شرکت آب و فاضلاب، یک روش پرداخت قبض آب با شماره کنتور

در صورتی که انجام روش دریافت قبض آب با شماره کنتور برای شما ممکن نبود، به وب سایت اداره آب و فاضلاب استان محل زندگی خود مراجعه کنید. برای این منظور عبارت اداره آب و فاضلاب در گوگل جستجو کنید تا قبض آب خود را از طریق شماره کنتور دریافت کنید. سپس روی عبارت پرداخت قبض آب کلیک کنید. شما باید در بخش “خدمات صورت حساب قبض” سایت شماره بدنه کنتور را وارد کنید تا به اطلاعات لازم در قبض خود دسترسی پیدا کنید.

۳٫ اپلیکیشن همراه آب یک راه ساده برای دریافت شناسه قبض آب

به عنوان یک روش دریافت قبض آب با شماره کنتور، شما می‌توانید اپلیکیشن استعلام قبض آب به نام نرم افزار همراه آب را روی تلفن همراه اندروید خود نصب کنید. در صورتی که دستگاه‌ IOS دارید، می‌ توانید از نسخه تحت وب همراه آب استفاده کنید. پس از اجرا اپلیکیشن، یک حساب کاربری بسازید. ابتدا روی نماد قبض و سپس روی دکمه “ایجاد شناسه قبض جدید” یا “جستجو با شماره بدنه کنتور” کلیک کنید. حالا شماره بدنه کنتور را وارد کنید؛ پس از انتخاب استان و شهر خود می ‌توانید شناسه قبض و صورتحساب بدهی خود را نیز دریافت کنید.

۴٫ تلفن گویا ۱۵۲۲

به عنوان یک روش دریافت قبض آب با شماره کنتور، با شماره تلفن گویا آب و فاضلاب تماس بگیرید. پس از برقراری تماس با تلفن گویا، با راهنمایی‌های گوینده به بخش خدمات مشترکین وصل شوید. در این بخش، پس از شماره گیری شماره بدنه کنتور، شناسه قبض آب برای شما خوانده می‌شود.

۵٫ مراجعه حضوری برای دریافت شناسه قبض آب

شما می‌توانید از اطلاعات بر روی بدنه کنتور عکس بگیرید و سپس به شرکت آب و فاضلاب مراجعه کنید تا کارشناسان مربوطه پس از بررسی عکس، در مورد اطلاعات قبض شما را راهنمایی کنند.

شرکت آب و فاضلاب

شرکت آب و فاضلاب

چگونه تشخیص دهیم کدام کنتور برای ما است؟

شما می‌توانید شماره اشتراک کنتور را روی قبض‌های کاغذی قدیمی به راحتی پیدا کنید.

شماره بدنه کنتور آب چند رقم دارد؟

یک شماره‌ هفت یا هشت رقمی پشت سر هم روی بدنه کنتور نوشته شده است. البته گاهی یک سری حروف انگلیسی ادغام شده با این اعداد روی کنتور مشاهده می ‌شود.

آیا می‌توان از طریق شماره کنتور، شناسه قبض را پیدا کرد؟

بله. شما می‌توانید از طریق مراجعه حضوری به اداره آب و فاضلاب یا دفاتر پیشخوان، تماس با تلفن گویا (۱۵۲۲) یا اپلیکیشن همراه آب، شناسه قبض را دریافت کنید.

جمع بندی

منظور از شماره کنتور آب، عدد درج شده روی صفحه کنتور آب است که میزان آب مصرفی مشترک را نشان می دهد. در واقع مامور اداره آب وظیفه‌ی مشاهده قبض آب از شماره بدنه کنتور تهران و یادداشت کردن شماره کنتور را برعهده دارد تا بر اساس آن میزان پرداختی مشترک آب تعیین شود. برای اطلاع از آخرین قیمت تایمر آبیاری با ما در تماس باشید.

دیدگاه ها بسته شده است