تفاوت میان پمپ کارواش صنعتی با خانگی

دسته‌ها

مشخصات فنی آبپاش مخفی شونده فضای سبز هانتر Ps Ultra
مشخصات فنی آبپاش مخفی شونده فضای سبز هانتر Ps Ultra
ژوئن 8, 2024
تفاوت میان پمپ کارواش صنعتی با خانگی

تفاوت میان پمپ کارواش صنعتی با خانگی

کارواش صنعتی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

کارواش یا واتر جت نوعی دستگاه است که به منظور شست و شو و نظافت محل مورد استفاده قرار می گیرد. کارواش ها دارای قطعات متعددی می باشند که مهمترین آن ها، پمپ ها می باشد. اهمیت این قطعه به گونه ای است که کارواش بدون آن عملاً بدون کاربرد و استفاده خواهد بود. کارواش ها در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می شوند که هر یک از آن ها دارای ویژگی ها و کاربردهای خاص هستند. پرکاربردترین آن ها، کارواش صنعتی و کارواش خانگی است که در ادامه به بررسی ویژگی ها و تفاوت میان آن ها پرداخته ایم.

پمپ کارواش صنعتی را می توان تنها پمپ کارواشی عنوان کرد که از نوع پمپ پلانجری است. این نوع پمپ، به موتورهای ماشین شباهت بسیاری دارد.‌ پمپ کارواش صنعتی در محدوده کاربری با فشار حداقل ۵۰ بار تا فشار حداکثری ۵۰۰ بار کاربرد دارد. پمپ کارواش صنعتی بسیار کارآمد و دارای کمترین نشتی است. این نوع پمپ مجهز به آخرین تکنولوژی می باشد. همچنین می توان آن را به راحتی تعمیر و نگهداری نمود.

پمپ کارواش صنعتی

پمپ کارواش صنعتی

طیف کاربرد دستگاه کارواش صنعتی نیز بسیار گسترده است

از کارواش صنعتی به منظور شست و شوی انواع سطوح غیر حساس به فشار بالای آب، سطوح کف، دستگاه ها، لوله ها، ماشین آلات، تجهیزات، قطعات و مخازن استفاده می شود. البته باید افزود که این کارواش در مصارف دیگری همچون: رنگ بری، زنگ بری، سندبلاست و از بین بردن لایه های نامطلوب و حتی تخریب بتن نیز به کار می رود. همچنین نمی توان کاربرد و استفاده کارواش صنعتی در صنایعی همچون: صنایع غذایی، نفت، پتروشیمی، ساختمانی و فلزی جهت شست و شوی سطوح و حذف آلودگی های موجود را نادیده گرفت.

کارواش خانگی چیست و برای چه مصارفی به کار می رود؟

کارواش خانگی نوع دیگری از کارواش است. این نوع کارواش نیز همانند دیگر انواع کارواش ها دارای قطعه ای به نام پمپ است. پمپ کارواش خانگی اغلب تک فاز و راه اندازی اولیه آن سریع می باشد.

کارواش خانگی کوچک بوده و در هنگام استفاده، انرژی و هزینه کمتری مصرف خواهد کرد. این نوع دستگاه را می توان کارواش دستی سبک عنوان کرد که جهت استفاده در امور سبک تر و مدت زمان طولانی تر، مفید و مناسب تر خواهد بود. در واقع با کارواش خانگی می توان آلودگی های موجود روی سطوح را با کمترین زحمت و با کیفیتی بالاتر از بین برد. البته گفتنی است که به سطوح هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود و تنها شست و شوی آن ها انجام می شود. لازم به ذکر است که شما با استفاده از این دستگاه در مصرف آب صرفه جویی خواهید کرد و دیگر نیازی به نیروی زیاد جهت رفع آلودگی ها نخواهید داشت.

از کارواش خانگی می توانید جهت مصارف خانگی نظیر؛ شست و شوی پارکینگ، حیاط، اتومبیل، دیوارها و شیرآلات استفاده کنید. در واقع این نوع دستگاه، فشار آب را افزایش داده و از هدررفت و مصرف بی رویه آب جلوگیری خواهد کرد.

کارواش خانگی

کارواش خانگی

تفاوت میان کارواش های صنعتی و خانگی

کارواش صنعتی و خانگی وسیله هایی هستند که به دلیل مزایای متعدد بسیار گسترش یافته اند. برای عده ای این سوال پیش می آید که کارواش صنعتی با کارواش خانگی چه تفاوت هایی دارد و چه عواملی سبب متمایز ساختن آن ها از هم شده است. به همین دلیل در ادامه به تفاوت های میان کارواش های صنعتی و خانگی پرداخته ایم.

پمپ کارواش صنعتی از نوع سه فاز و دارای قدرت موتور بالایی است. درحالی که پمپ کارواش خانگی معمولاً به دلیل تک فاز بودن در مقایسه با پمپ کارواش های صنعتی دارای قدرت موتوری کمتری می باشد. کارواش های صنعتی نسبت به کارواش های خانگی از دوام و ماندگاری بالاتری برخوردار هستند. چراکه در ساخت قطعات کارواش های صنعتی از جنس باکیفیت‌تری استفاده شده است. کارواش های خانگی دارای شاسی ضعیف تری نسبت به نوع صنعتی هستند. درواقع می توان گفت که شاسی کارواش های صنعتی از عملکرد و قدرت بیشتری نسبت به کارواش های خانگی برخوردار هستند. همچنین اگر می خواهید که از کارواشی برای محیط های تحت فشار استفاده کنید، کارواش صنعتی انتخاب مناسب تری خواهد بود.

نوع و جنس شلنگ به کار رفته در کارواش های صنعتی و خانگی با هم متفاوت است. شلنگ هر دو نوع کارواش از جنس فشار قوی بوده اما در ساخت شلنگ کارواش خانگی برخلاف نوع صنعتی از فولاد استفاده نشده است. از دیگر تفاوت های میان کارواش صنعتی و خانگی می توان به وزن پایین تر کارواش خانگی نسبت به صنعتی اشاره کرد. همچنین باید عنوان کرد که به سبب کاربرد کارواش های صنعتی جهت رفع آلودگی های مختلف به قابلیتی تحت عنوان تنظیم فشار آب مجهز شده‌اند. در حالی که برای کارواش های خانگی این قابلیت تعبیه نشده است و امکان تنظیم فشار آب در این نوع دستگاه‌ها وجود ندارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =