تایمر آبیاری خانگی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

دسته‌ها

کارواش خانگی
بهترین کارواش خانگی و انواع آن؟
فوریه 27, 2021
جاروبرقی صنعتی
هر آنچه که باید در مورد جاروبرقی صنعتی بدانید
مارس 5, 2021
تایمر آبیاری خانگی

تایمر آبیاری خانگی

تایمر آبیاری خانگی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

شاید در ذهن شما هم سوال پیش بیاید که دستگاه تایمر آبیاری خانگی چیست؟ و چه کاربردی دارد ؟ در این مقاله همه این سوالات را پاسخ خواهیم داد . با توجه به اینکه جمعیت جهان روبه افزایش است و با توجه به اینکه با کاهش آب مواجه شده ایم بهترین روش صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفتن بی رویه آب استفاده از این دستگاه  تایمر آبیاری اوربیت است. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که بدون دخالت خودتان با برنامه ریزی دقیق و معین به گیاه شما آبرسانی میکند شما میتوانید این دستگاه را به گونه ای برنامه ریزی کنید که گیاهان نه آب زیادی و نه آب کمی مصرف نماید و به همین علت گیاه شاداب و بهتری را پرورش خواهید داد. این دستگاه از دو بخش تهیه شده است که بخش اول آن تجهیزات آبیاری است که شامل:

-لوله آبرسانی

– گسیلنده ها ( قطره چکان های آبیاری قطره ای )

و بخش دوم آن تایمر آبیاری است که مانند مغز انسان عمل میکند .

تایمر آبیاری خانگی

اجزای تشکیل دهنده تایمر آبیاری خانگی

اجزای تشکیل دهنده تایمر آبیاری خانگی شامل :

تایمرهای آبیاری از یک برد الکترونیکی تشکیل شده است. این قطعه در پشت پنل تنظیمات قرار دارد و با استفاده از آن می تونین زمان های دقیق را برای آبیاری مشخص کنید.  همچنین دارای یک محفظه برای باتری ها و یک شیر برقی است. کل این مجموعه داخل یک محفظه پلاستیکی قرار گرفته است.

فیلتر توری یا خط اول چیست ؟

بعضی از  تایمرها یک فیلتر در ورودی دستگاه دارند. این فیلتر  از  وارد شدن ذرات ریز به تایمر جلوگیری  میکند  . مخصوصا اگر از تانکر و یا محفظه برای ورودی آب استفاده می‌کنید امکان دارد برخی ذرات و شن‌های کوچک داخل آب وجود داشته باشند و وارد تایمر شوند و آن را خراب کند .

توری اول خط باعث می‌شود تا فقط آب وارد دستگاه شود و از آن خارج شود. این فیلتر کمی از فشار آب هم کم می‌کند پس باید در تنظیم فشار آب بسیار دقت نمایید و فشار آب را کمی بیشتر در نظر بگیرید.

ویژگی های تایمر آبیاری خانگی چیست؟

-نصب بسیار آسان.

-باتری کم مصرف .

-جلوگیری از مصرف و هدر رفتن بی رویه آب .

-بادقت و حذف خطاهای انسانی .

-آبیاری گلها هنگام نبودن شما .

کدام برندها تایمر آبیاری هوشمند و اتوماتیک تولید میکند؟

  • برند آکوا
  • اوربیت
  • راشیو
  • بکو
  • رین برد
  • هانتر

نکات فنی نصب تایمر

بسیار دقت نمایید که در قسمت خروجی تایمر که به لوله متصل میشود حتما از بست فلزی برای محکم کردن اتصال و عدم نشست آب استفاده کنید .در هنگام بستن سر شلنگ تایمر آن را خیلی محکم با آچار نبندید چون ممکن است باعث شکستگی سر شلنگ تایمر شود همین که با زور عادی بسته شود کفایت میکند.

آبیاری خانگی

نکات فنی نگهداری از تایمر

  • سعی کنید تایمر را در نور مستقیم خورشید قرار ندهید چون باعث فرسودگی آن میشود و دقت کنید که حتما از یک سایه بان استفاده نمایید یا از یک پارچه ضخیم  استفاده کنید .
  • در شرایط نرمال از فیلتر استفاده نکنید ولی در نظر داشته باشید که هر چند وقت یکبار فیلتر آن را تمیز و پاکیزه گردانید ولی اگر در مکانی هستید که آب کم فشار و کم کیفیت ناخالصی در دسترس دارید از یک فیلتر استفاده نمایید که هم باعث میشود تایمر دچار آسیب و خرابی نشود هم باعث سلامتی و رشد سریع تر گیاه میشود .
  • در فصل های سرد سال مانند دی بهمن و اسفند که هوا به زیر صفر درجه میرسد تایمر را خارج نمایید تا از یخ زدگی جلوگیری شود .
  • یکی دیگر از نکات مهم این است که در زمانی که حضور نداشتیم حواسمان باشد که باتری مناسبی استفاده کنیم که در صورت عدم نبودنمان تمام نشود سعی کنید از باتری الکالاین یا به عبارتی دیگر از باتری قوی و پرقدرت استفاده نمایید و همچنین توصیه میشود که هر ۴ ماه یکبار باتری را تعویض کنید .
  • پنجمین نکته مهم دیگر توجه بسیار داشته باشید که حتما در هنگام نصب باتری حتما باتری خشک باشد .

تایمر آبیاری خانگی در چه فضا و مکان هایی قابل استفاده میباشد ؟

-حیاط

-روف گاردن

– تراس

-باغ

-دیوار سبز

مزایای تایمر آبیاری خانگی

و در کل یک تایمر آبیاری خانگی میتواند کار های زیر را انجام دهد که عبارت اند از  :

■ وقتی خانه نیستید با برنامه ریزی دقیق تمام گیاهان شما را آبرسانی و آبیاری میکند .

■  در مصرف آب بسیار صرفه جویی  و از هدر رفتن آن جلوگیری میکند.

■ مصرف باتری بسیار کم.

■ اگر نگران هستید که وقتی به جایی یا مسافرت میروید گل های شما دچار بی آبی و خشک میشود این دستگاه همه نگرانی های شما را بر طرف خواهد کرد و با آبیاری دقیق و منظم گیاهی شاداب و سالم تری را پرورش خواهید داد.

■ با کم ترین هزینه میتوانید این دستگاه را بخرید تا دچار تحمیل هزینه های زیادی ناشی از مصرف بی رویه آب نشوید .

■ نصب  آسان.

دیدگاه ها بسته شده است