آشنایی با روش نصب آبپاش مخفی شونده هانتر (Hunter)

دسته‌ها

نحوه عملکرد و مشخصات آبپاش مخفی شونده
نحوه عملکرد و مشخصات آبپاش مخفی شونده
می 18, 2024
مشخصات فنی آبپاش مخفی شونده فضای سبز هانتر Ps Ultra
مشخصات فنی آبپاش مخفی شونده فضای سبز هانتر Ps Ultra
ژوئن 8, 2024
آشنایی با روش نصب آبپاش مخفی شونده هانتر (Hunter)

آشنایی با روش نصب آبپاش مخفی شونده هانتر (Hunter)

آشنایی با دستگاه آبپاش مخفی شونده

آبپاش مخفی شونده در دسته بندی نازل ها با قابلیت اسپری قرار می گیرد. به طور کلی از وظایف عمده و مهم این آبپاش ها اسپری کردن آب به صورت بارانی می باشد. همچنین لازم به ذکر است در صورتی که شما نازل مناسب را انتخاب کنید، به شکل یکنواخت و منظم می توانید منطقه مورد نظر را آبیاری نمایید.

برای معرفی هر چه دقیق تر این محصول باید بگوییم که آبپاش مخفی شونده هانتر، از انواع نازل ها با سایز ها و قابلیت تنظیم مختلفی ساخته شده است. این نازل ها با قابلیت تنظیمی که دارند، به اپراتور این امکان را می دهند تا با هر قوسی که مد نظر دارند، عملیات آبیاری را انجام دهند. معمولا قوسی که به نازل های آبپاش مخفی شونده برای آبیاری یکسان و یکنواخت می دهند، حدودا ۴۵ تا ۳۶۰ درجه می باشد.

انواع نازل آبپاش هانتر

نازل آبپاش مخفی شونده معمولا به چند دسته تقسیم می شود، نازل ثابت آبپاش مدل PRO با یک قوس ثابت، می تواند یک محدوده مشخص از فضای سبز شما را پوشش دهد. با توجه به این که در منطقه ای مشخص آبپاشی را انجام می دهد، به هدر نرفتن آب نیز بسیار کمک می کند.

نازل بعدی آبپاش مخفی شونده نازل های مدل روتیتور (Rotator) می باشد. این آبپاش ها با توجه به قابلیت چرخشی که دارند، می توانند چندین جریان را پخش نموده و مقدار آب لازم را جهت رشد گیاه به فضای سبز مورد نظر بدهند. از مزیت های این نوع آبپاش ها نسبت به نوع ثابت آن کاهش مصرف آب تا ۳۰% می باشد. همچنین این نازل آبپاش معمولا بر روی بیشتر لوله های پلی اتیلنی اسپری قابلیت نصب دارد.

انواع نازل آبپاش

انواع نازل آبپاش

یکی دیگر از مدل های آبپاش مخفی‌شونده مدل PGP می باشد، این مدل یک ورودی آب با قطر ¾ اینچ دارد که شعاع پاشش آب در آن به ۷ الی ۱۶ متر نیز می رسد. لازم به ذکر است که عملکرد این مدل آبپاش مخفی شونده به همان شکل مدل های قبلی است، به این صورت که با وارد شدن فشار آب بر این نازل محفظه ورودی آن بالا آمده آب را اسپری می کند، در نهایت بعد از قطع جریان آب محفظه کاملا بسته شده و در خود بدنه نازل مخفی می گردد.

آبپاش مخفی شونده مدل I-90 از مدل آبپاش های است که برای آبیاری زمین چمن فوتبال از آن استفاده می کنند. این آبپاش شعاع پاشش بلندی دارد و هنگام آبپاشی با زاویه ۳۶۰ درجه می چرخد. طول پاشش آب در این مدل از آبپاش حدوداً ۳۰ متر می باشد.

مدل بعدی مدل الترا PS است که از پرطرفدار ترین آبپاش های مخفی شونده است. از این آبپاش معمولا برای فضای کوچک استفاده می کنند، به این دلیل که شعاع پاشش آب در این مدل کمتر از ۵ متر می باشد.

مزایای استفاده از آبپاش مخفی شونده

استفاده از این آبپاش مزایای بسیاری دارد که در این مقاله به چند مورد از این دستگاه اشاره می کنیم. یکی از مزیت های آن تنوع در انتخاب نازل ها با پاشش های مختلف و انتخاب زوایای مختلف می باشد. همچنین خریدار می تواند نازلی را انتخاب کند که قابلیت تنظیم شعاع پاشش داشته باشد.

لازم به ذکر است یک نکته مثبتی که این آبپاش مخفی شونده دارد و خریدار حتما باید به آن دقت کند این است که تمام این نازل های آبپاش مخفی شونده دارای کلاهک های هستند که می توانند از ورود گرد و خاک به درون نازل ها جلوگیری کند. از دیگر مزایای این آبپاش ها می توان به طول عمر بالا و مقاومت آن ها اشاره کرد، همچنین قابلیت نصب بسیار آسانی دارند.

نصب آبپاش مخفی شونده هانتر (Hunter)

برای نصب آبپاش مخفی‌شونده هانتر (Hunter) باید بدانیم که نقطه ای در قسمت بالای اسپریر وجود دارد که بر روی سطح پلاستیکی می باشد، این نقطه را باید در سمت راست ناحیه پاشش تنظیم کنید.

این آبپاش ها یک آچار مخصوص دارند، باید آچار را روی پیچ فولادی قرار داده و خلاف عقربه های ساعت آن را بچرخانید. با این عمل شما می توانید مقدار دبی آب و قدرت پاشش در نازل را تنظیم نمایید.

نکته ای را که هنگام نصب باید در نظر بگیرید این است که اگر پیج را خلاف عقربه های ساعت بچرخانید، شعاع پاشش و دبی آن را افزایش می دهید. اگر پیچ فولادی را موافق عقربه های ساعت بچرخانید، شعاع پاشش و دبی را کاهش می دهید.

همچنین لازم به ذکر است که شعاع پاشش را نباید از ۲۰% بیشتر کاهش بیابد، به طور معمول هنگام تحویل این دستگاه از کارخانه، شعاع پاشش بر روی مقدار حداکثری خود تنظیم شده است. همچنین در رابطه با تنظیم شعاع پاشش بهتر است بدانید که اگر پیچ را بیش از ۵ مرتبه به صورت کامل بچرخانید، به طور کامل آن را از کار خواهید انداخت.
امید بر آن است که این مقاله مشخصات فنی، مزایا و نحوه نصب آبپاش مخفی شونده هانتر (Hunter) را به خوبی معرفی کرده و هنگام راه اندازی کمک شایانی به اپراتور کند.

نازل آبپاش

نازل آبپاش

منبع فارسی: سایت /famcocorp allver.center
منبع انگلیسی : hunter industries

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 9 =