نحوه عملکرد و مشخصات آبپاش مخفی شونده

دسته‌ها

روش نصب شیر برقی هانتر یا نحوه عملکرد شیر برقی Hunter
روش نصب شیر برقی هانتر یا نحوه عملکرد شیر برقی Hunter
می 8, 2024
آشنایی با روش نصب آبپاش مخفی شونده هانتر (Hunter)
آشنایی با روش نصب آبپاش مخفی شونده هانتر (Hunter)
می 29, 2024
نحوه عملکرد و مشخصات آبپاش مخفی شونده

نحوه عملکرد و مشخصات آبپاش مخفی شونده

آبپاش مخفی شونده چیست؟

آبپاش مخفی شونده نسل جدیدی از آبپاش است که با کیفیت و کارایی بالا جهت آبیاری مناطق مورد آبیاری طراحی و تولید شده است. آبپاش های مخفی شونده در برندهای مختلفی در بازار وجود دارند. از معروف ترین و معتبرترین انواع آبپاش ها می توان به آبپاش هانتر اشاره کرد.

با توجه به نام آبپاش مخفی شونده می توان پی برد که به صورت توکار نصب می شود و در زیر زمین قرار دارد. هنگامی که نیاز به آبیاری زمین های مورد آبیاری است، این نوع آبپاش به سطح زمین آمده و در صورت پایان آبیاری، مجدداً به مکان اولیه خود بر می گردد. توکار بودن نصب این نوع آبپاش، زیبایی خاصی به زمین می بخشد. علاوه بر آن، عدم نمایان بودن آن در سطح زمین سبب جلوگیری از سرقت و بروز دیگر خطرات احتمالی خواهد شد.

در انتخاب آبپاش فضای سبز مخفی شونده باید به نکات مهمی توجه کرد

باید عنوان کرد که در انتخاب آبپاش فضای سبز مخفی شونده باید به نکات مهمی توجه کرد تا بتوانید آبپاش متناسب با نیاز خود خریداری کنید. در ابتدا، نوع نیاز آبیاری را مشخص کنید؛ نوع گیاه آبیاری شده، میزان آب مورد نیاز و مساحت زمین تحت پوشش آبیاری در انتخاب یک آبپاش فضای سبز باید مدنظر قرار دهید. نوع و مدل آبپاش مورد نیاز خود را مشخص کنید.

کیفیت، نحوه نصب و نگهداری آبپاش فضای سبز را مدنظر قرار دهید. همچنین، مساحت تحت پوشش، ابعاد پاشش، نوع و مدل پاشش، میزان آبدهی، مدت زمان و درجه پاشش آب در یک مساحت مشخص از دیگر موارد مهم در هنگام انتخاب آبپاش فضای سبز است که توجه به آن ها شما را در انتخاب یک آبپاش مناسب یاری می کند.

آبپاش مخفی شونده

آبپاش مخفی شونده

مشخصات و ویژگی های آبپاش مخفی شونده

آبپاش مخفی شونده به سبب برخورداری از ویژگی های خاص و مزیت های متعدد خود در صنعت آبیاری از سوی مشتریان مورد استقبال قرار گرفته است. آبپاش مخفی شونده هانتر از مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و وضعیت آب و هوایی مختلف بهره مند است. در واقع این نوع آبپاش، مقاومت بالایی از خود در فصول سرد سال نشان می دهد. مخفی ماندن این آبپاش در زیر زمین و یکدست بودن زمین از دیگر ویژگی های بارز آبپاش مخفی شونده خواهد بود. همچنین باید اشاره کرد که آبپاش های مخفی شونده به راحتی و آسانی در زیر زمین نصب می شوند. برای نصب آن ها نیازی به استفاده از وسایل پیچیده و سنگین نیست و در کوتاه ترین زمان ممکن راه اندازی می شوند.

قابلیت تنظیم شعاع پاشش

آبپاش فضای سبز مخفی شونده به قابلیت تنظیم شعاع پاشش مجهز شده است. در واقع می توان شعاع پاشش آن را متناسب با نیاز آبیاری مدنظر خود تنظیم کرد. همچنین در کنار این موارد باید گفت که آبیاری به روش سنتی، زمان و انرژی زیادی را می طلبد اما استفاده از آبپاش های فضای سبز سبب صرفه جویی در زمان و انرژی شما خواهد شد و عمل آبیاری را در سریع ترین زمان انجام می دهد.

آبپاش های مخفی شونده هانتر در انواع و مدل های مختلفی وجود دارند که هر یک از آن ها دارای ویژگی ها، مزایا و کاربرد خاصی هستند. شعاع پاشش این انواع مدل بین ۴۰ الی ۳۶۰ درجه می باشد.

آبپاش مخفی شونده یک نوع سیستم آبیاری به روز است که جهت آبیاری مناطق گلخانه، چمنزارها، باغ ها، بوستان ها، پارک ها و دیگر فضاهای سبز مورد استفاده قرار می گیرد.

آبپاش هانتر

آبپاش هانتر

نحوه عملکرد آبپاش های مخفی شونده

تحقیقاتی در زمینه کشاورزی و دلایل کم آبی انجام شده است که بر اساس آن دلیل اصلی کم آبی را به روش های غلط آبیاری در صنعت کشاورزی تعمیم داده اند. به جهت استفاده از شیوه های نادرست آبیاری و هدر رفت حجم زیادی از منابع آبی در زمینه کشاورزی تصمیم به ابداع روشی نوین برای رفع این مشکلات قوت گرفت. ساخت آبپاش های مخفی شونده ایده ای نوین و موثر برای آبیاری در صنعت کشاورزی می باشد. در واقع این نوع محصول مانع از هدررفت و مصرف حجم زیادی از منابع آبی خواهد شد. همچنین آبیاری را به صورت یکنواخت در سطح زمین انجام می دهد.

آبپاش مخفی شونده در انواع چرخشی و روتری وجود دارد. در خصوص عملکرد آن می توان گفت که در زمان آبیاری، به سطح زمین آمده و عملیات آبیاری را انجام می دهد. این امر ناشی از فشار آب پشت رایزر بوده که سبب بالا آمدن آن به سطح زمین تا ارتفاع مشخصی می باشد. پس از اتمام آبیاری، آبپاش به درون زمین باز می گردد و قابل رویت نخواهد بود. در واقع، این نوع آبپاش از دو قسمت مجزا تشکیل شده است. قسمت اول آن به صورت ثابت درون زمین قرار گرفته و قسمت دوم آن در هنگام آبیاری به صورت متحرک عمل خواهد کرد. در ساخت آبپاش های مخفی شونده از فنری استفاده شده است که پس از اتمام آبیاری، جمع می شود. در واقع این امر، سبب همسطح گردیدن آبپاش با سطح زمین می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =