کارواش صنعتی و نگاهی کوتاه بر ساختار آن

دسته‌ها

آشنایی با انواع نازل کارواش صنعتی
مزایای آشنایی با انواع نازل کارواش صنعتی
دسامبر 17, 2021
مه پاش صنعتی
مه پاش صنعتی و صفر تا صد آن
دسامبر 25, 2021
کارواش صنعتی

کارواش صنعتی

کارواش صنعتی نوعی شستشوی صنعتی است که از سرعت عمل بالایی برخوردار است؛ شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که به هنگام شستشوی اتومبیل شخصی تان خواسته باشید خودتان وارد عمل شوید و در این راستا سختی های بسیاری را به جان خریده باشید. میان شستشوی صنعتی و دستی تفاوت چشمگیری در زیبایی و تمیز شدن وسیله نقلیه وجود دارد. نتیجه شستشوی صنعتی رضایت بخش تر است. حال اگر نخواهید خودرو را به کارواش ببرید توصیه ما به شما خرید یک واتر جت در ابعاد کوچکتر است.

کارواش صنعتی که به واترجت نیز شهرت یافته است وسیله ای ست که آب را تحت فشار توسط پمپ به محل مورد نظر پاشیده و هر گونه آلودگی مثل زنگ زدگی های کهنه را کنده و با آب می برد. در این راستا شرکت های اینتر و برتولینی به مقوله ساخت تجهیزات صنعتی نظیر کارواش صنعتی و انواع پمپ های صنعتی ورود کرده اند و به اعتباری جهانی در میان مشتریان شان رسیده اند. و تجهیزاتی با استاندارد و گواهی صلاحیت به بازار عرضه کرده اند. از میان انواع تجهیزات صنعتی کارواش می توان به واترجت، انواع پمپ های صنعتی چون پمپ دیافراگمی، پلانجری، مه پاش و استنلس استیل… اشاره کرد.

دستگاه کارواش صنعتی:

وسیله ایست موتوری که توسط یک پمپ از نوع پلانجری با جابجایی مثبت و فشار قوی سیالات را به سمت هدف می پاشد. در این دستگاه دو مشخصه فشار و دبی از اهمیت بالایی برخوردارند. بالا بودن فشار بیانگر قدرت دستگاه و فشار قوی بودن آن است و بالا بودن دبی که همان میزان خروجی آب در واحد زمان است، بیانگر بالا بودن سرعت آب است. هر چه این دو شاخص بالاتر باشند، میزان نتیجه ای که برای رفع آلودگی ها از سطوح مختلف انتظار دارید، رضایت بخش تر خواهد بود. به پمپ پلانجری، پمپ کارواش هم گفته می شود که از سری پمپ های پرفشار محسوب می شود.

دستگاه کارواش صنعتی
انواع کارواش صنعتی از نظر کاربرد:

● آب گرم: برای تمیز کردن روغن و کثیفی های کهنه. دستگاه فشار قوی صنعتی ای است که علاوه بر پمپ و موتور دارای یک گرمکن است.
● آب سرد: شستن سطوح و زدودن گل و لای. دستگاه واترجت از همین نوع است.
از نظر میزان فشار کارواش های صنعتی به دو دسته تقسیم بندی می شوند:
● فشار قوی: برای کندن خزه ها و آلودگی ها و مصارفی چون رسوب گیری جرم زدایی و… دستگاه لجن کش از این نوع است.
● فوق فشار قوی: برای کندن بتن، برداشتن لایه های ضخیم، کارهای سنگین نظافت و پاکسازی.

تقسیم بندی کارواش صنعتی از نظر سوخت:

● برقی: دارای یک موتور الکتریکی است که برای کارهای خانگی و نیمه صنعتی استفاده می شود. این دستگاه خود به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم بندی می شوند. دسته تک فاز آن برق خود را از شهر تامین میکند و دارای فشار بار کمتر از ۲۰۰ است و نوع سه فاز که قوی تر از تک فاز است، به برق با ولتاژ ۴۰۰ نیاز دارد و فشار بار آنها بالای ۲۰۰ بار است.
● بنزینی: دارای موتور بنزینی یا دیزلی هستند و مورد استفاده آنها در دستگاه ها و ماشین آلات سنگین می باشد. تنها تفاوت آنها با نوع برقی در ایجاد سر و صدای زیاد است.

انواع نازل در دستگاه کارواش صنعتی:

● تخت: موارد مصرف در شستشوی انواع سطوح و از متداولترین نوع نازل واترجت می باشد. و به آن نازل گرد پاش هم گفته می شود.
● دوار: سرعت بیشتری نسبت به نوع تخت دارد و عملکرد بهتری در پاکسازی سطوح سخت دارد. نام دیگر آن نازل چرخان است.
● سوزنی: برای کندن بتن و برش اجسام مصرف می شود.
● تنظیمی: قابلیت تنظیم دارد.
● لوله بازکن
● واتر سند بلاست

نازل کارواش صنعتی
نکته حائز اهمیت در بحث کارواش صنعتی بررسی افت فشار دستگاه است که در این صورت باید بخش های ورودی خروجی و شیلنگ مورد بازرسی قرار گیرد. اگر مشکلی نبود باید از تعمیرگاه های مجاز کمک گرفت.

انواع تجهیزات و لوازم جانبی کارواش:

کمپرسور باد، پمپ، دسته لانس، شیلنگ، نازل و … می باشد که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشند.

دسته لانس کارواش:

انتهایی ترین بخش لوله خروجی دستگاه کارواش را دسته لانس می گویند که توسط گان کارواش که به آن تفنگی هم گفته می شود به دستگاه کارواش متصل شده است. دسته لانس کارواش قابلیت تعویض دارد و در دمای بالا مقاومت زیادی دارد. وزن آنها کم است و قدرت تحرک در جهات مختلف را دارند دسته لانس ها در دو مدل معمولی و ایتالیایی به بازار عرضه شده اند که نوع ایتالیایی آن مجهز به قطع کن می باشد.

عمر متوسط کارکرد بهینه یک دسته لانس معمولی ۲۵۰ دور چرخه کاری است که اگر برای استفاده های بالاتر مورد نیاز باشد، باید از نوع ایتالیایی آن استفاده کرد. این دسته در رنج دمای ۹۰ الی ۱۶۰ درجه سانتیگراد دارای تحمل خوبی است و دبی خروجی بخار آب آن از ۳۰ متر مکعب تا ۵۰ متر مکعب می تواند باشد. از نظر وزن سبک هستند و مابین ۶۰۰ گرم تا ۹۰۰ گرم وزن دارند.

نازل:

به ناحیه خروجی آب در دسته لانس، نازل کارواش گویند که از این نقطه آب به بیرون پاشیده می شود. شیلنگ: جنس شیلنگ در کارواش صنعتی از جنس فلز می باشد و استحکام بیشتری نسبت به کارواش های خانگی دارد.

پمپ کارواش برتولینی ایتالیا
دوام و کیفیت هریک از این تجهیزات بر میزان بهره وری، کیفیت دستگاه و در نهایت بر انتخاب مشتری، میزان رضایت مشتری و قیمت نهایی کالا تاثیر مستقیم دارد. لذا به هنگام خرید تجهیزات صنعتی حتما از افراد آگاه در این حوزه مشاوره بگیرید. در این راستا می توانید قبل از هر اقدامی از سایت های فروشگاهی این محصولات چون www.abniro.com آب نیرو کسب اطلاع کنید تا با دیدی بازتر، اقدام به خرید نمایید. بازرگانی آب نیرو پیشرو در فروش تجهیزات کارواش صنعتی و پمپ کارواش است.

دیدگاه ها بسته شده است