هر آنچه که باید در مورد جاروبرقی صنعتی بدانید

دسته‌ها

تایمر آبیاری خانگی
تایمر آبیاری خانگی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
مارس 2, 2021
پمپ فشار قوی یا پمپ پیستونی
پمپ فشار قوی یا پمپ پیستونی؟
مارس 8, 2021
جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

هر آنچه که باید در مورد جاروبرقی صنعتی بدانید

همانطور که در مقاله قبلی گفته شده از اساسی ترین نیازهای انسان تمیزی محیط اطراف خود است. تمیزی علاوه بر اینکه رابطه مستقیم با سلامتی انسان دارد از لحاظ روانی بر روح آدمی نیز تاثیر مثبت می­گذارد. از مهمترین معیارهای زیبایی محیط اطراف تمیز بودن آن است. در گذشته پاک کردن آلودگی از محیط­ اطراف مخصوصا اگر وسعت زیادی داشت کار سخت و زمان بری بود همسو با پیشرفت علم دانشمندان دستگاهی بنام جاروبرقی را تولید کردند که کمک شایانی به پاک کردن آلودگی­های محیط کرد. در طول زمان انواع جاروبرقی­ها تولید شدند که بالاخره امروزه جاروبرقی­ صنعتی برای محیط­های بزرگ و صنعتی تولید می­شود. در این مقاله آنچه که لازم است در مورد جاروبرقی­ های صنعتی بدانید را قصد داریم شرح دهیم. در ادامه مقاله بیشتر با این دستگاه کاربردی آشنا خواهید شد.

جاروبرقی صنعتی در یک نگاه

جاروبرقی­های صنعتی بر اساس عملکردی که دارند با هم متفاوت هستند در واقع میحطی که قرار است در آنجا جاروبرقی را استفاده کنید مشخص کننده آن است که چه نوع جاروبرقی تهیه کنید. جاروبرقی دستگاهی است که با ایجاد خلاء یا همان اختلاف فشار باعث کشیده شدن مواد به داخل مخزن خود می­شود.

جاروبرقی­ها از نظر کاربرد و کارایی به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می­شوند که اگر بخواهیم ریز تقسم بندی کنیم جاروبرقی­های صنعتی نیز خود دو نوع می­شوند جاروبرقی نیمه صنعتی و صنعتی ، که به مراتب جاروبرقی­های صنعتی از قدرت و توان بیشتری برخوردار هستند. لازم به توضیح است در بعضی از مدل­های جاروبرقی صنعتی علاوه بر پاکسازی مواد جامد امکان پاک سازی مواد مایع نیز وجود دارد.

جاروبرقی صنعتی

در چه مکانهای می­توان از جاروبرقی صنعتی استفاده کرد؟

برای پاسخ دادن به اینکه در چه مکانهای می­توان از جاروبرقی­های صنعتی استفاده کرد باید بگویم در تمام محیط­ها می­شود از این دستگاه کاربردی استفاده کرد. مانند صنایع چوب ، صنایع شیمیایی ، صنایع فلزات ، هتل­ها ، بیمارستان­ها ، دانشگاه­ها و … حتی در خانه­ها نیز می­توان از جاروبرقی­های صنعتی استفاده کرد تنها چیزی که باید به آن دقت کنید بر اساس محیط و نوع کاری که دارید باید جاروبرقی را انتخاب کنید .

برای اینکه این موضوع برایتان شفاف شود با یه مثال توضیح می­دهم اگر شما کارتان مواد شیمیایی است باید جاروبرقی انتخاب کنید که هم قادر است جامدات و مایعات را تمیز کند در کنار از مخزنی با مقاومت بالا به مواد شیمیایی تشکیل شده باشد. یا اگر در صنعت چوب قرار است استفاده کنید باید جاروبرقی انتخاب کنید از قدرت بالایی برخوردار است و فیلتراسیون قوی داشته باشد.

مزایای جاروبرقی­های صنعتی

تا این قسمت مقاله با جاروبرقی صنعتی آشنا شدید حال برای اینکه دلیل تاکید ما برای استفاده از جاروبرقی­های صنعتی را بدانید بهتر به مزایای این نوع جاروبرقی­ها که در زیر قید می­شود دقت کنید:

  • استحکام بالا : به دلیل اینکه فشار کاری و حجم آلاینده­های صنعتی بالا است بنابراین باید دستگاه مقاومت بالای داشته باشد.
  • توان بالا : این نوع جاروبرقی­ها از توان بالای برای جمع آوری مواد صنعتی و نیمه صنعتی را دارند.
  • موتور پر قدرتمند : جاروبرقی­های صنعتی به دلیل اینکه از حجم کاری بالای برخوردار است موتور پرقدرتمندی هستند.
  • سرعت عملیات بالا : حداقل زمان و سرعت بالا در نظافت و پاکسازی محیط با استفاده از این نوع جاروبرقی­ها میسر است.

جاروبرقی صنعتی

اجزای تشکیل دهنده جاروبرقی

اجزای اصلی تشکیل دهنده جاروبرقی صنعتی عبارت است از : موتور ، پمپ ، فیلتراسیون و مخزن.

لازم به توضیح است هر کدام از اجزای که گفته شد بر اساس نوع جاروبرقی و قدرت و توان آن متفاوت است. که هر کدام از آنها انواع متفاوتی دارند برای آشنایی با انواع هر یک می­توانید به مقاله صفر تا صد جاروبرقی­ صنعتی رجوع کنید.

جاروبرقی­های صنعتی نیز انواع متفاوتی دارند که انواع آن عبارت است از :

  • دو موتوره صنعتی
  • سه موتوره صنعتی
  • سه موتوره اتومات صنعتی

تفاوت جاروبرقی خانگی و صنعتی

جاروبرقی­های خانگی وسیله­ای هستند برای جمع آوری زباله ، گرد و غبار و آلودگی­های خانه­ها ، آپارتمان­ها ، دفاتر کوچک و یا محیط­های کوچک . معمولا این نوع جاروبرقی­ها سبک بوده و از ابعاد کوچکی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که جاروبرقی­های خانگی قادر به جمع آوری مواد خشک می­باشند و توان انجام کارهای سنگین را ندارد. اما جاروبرقی صنعتی در واقع کار مشابه به جاروبرقی خانگی را انجام می­دهد با این تفاوت که قادر به جمع آوری مواد جامد و مایع است ، توان کاری بالای دارد ، از قدرت بالای برخوردار است ، ابعاد آن بزرگ بوده و وزن سنگینی دارد. لازم به توضیح است که این نوع جاروبرقی مناسب مکانهای بزرگ می­باشد.

جاروبرقی صنعتی 

 

نکته طلایی در خرید جاروبرقی

از رایج­ترین اشتباهات مصرف کنندگان هنگام خرید جاروبرقی به توان مصرفی یا همان W توجه می­کنند. باید بگویم W به تنهایی نشان دهند جاروبرقی خوب یا قدرتمند نیست فقط میزان برق مصرفی را مشخص می­کند. برای ارزیابی درست جاروبرقی­ها باید به واحد توان مکش یا همان Vacumn/mBar و دبی مکش هوا یا همان Air flow دقت کنید. جاروبرقی صنعتی خوب است که از توان برق مصرفی پایین­تر با توان مکش و دبی مکش بالای برخوردار باشد.

برای اطلاع از لوازم مه پاش مرغداری کلیک نمایید 

دیدگاه ها بسته شده است