نکات مهم در خرید دستگاه پمپ کارواش صنعتی

دسته‌ها

مه پاش در گاوداری
استفاده از مه پاش در گاوداری
فوریه 21, 2021
کارواش خانگی
بهترین کارواش خانگی و انواع آن؟
فوریه 27, 2021
دستگاه پمپ کارواش صنعتی

دستگاه پمپ کارواش صنعتی

نکات مهم در خرید دستگاه پمپ کارواش صنعتی

برای خرید دستگاه پمپ کارواش صنعتی این مقدمه را بخوانید؛ در مقالات قبلی در مورد تمیزی و اهمیت آن بر انسان توضیح دادیم به دلیل اینکه این پارامتر یعنی تمیز بودن محیط اطراف بسیار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دوباره قید می کنم تمیز بودن محیط اطراف ما از دو جهت اهمیت بسزایی دارد بزرگترین تاثیر آن بر سلامت انسان است. وقتی شما در محیطی کثیف و آلوده زندگی کنید به مراتب در مرض انواع میکروب و آلودگی قرار می گیرد. در نتیجه سلامت جسمی شما به خطر میفتد.

دومین تاثیر آن بر سلامت روحی و روانی است تمیز بودن محیط از معیارهای مهم زیبایی اطراف به حساب می آید. که هرچقدر محیط تمیز باشد انسان از آرامش بیشتری برخوردار است. از جمله دستگاه های که کمک شایانی برای تمیزی محیط اطراف ما می کنند می توان به جاروبرقی صنعتی و دستگاه پمپ صنعتی اشاره کرد. ما قصد داریم در این مقاله نکات کلیدی و مهم در مورد خرید دستگاه پمپ کارواش صنعتی را برایتان شرح دهیم. لازم به توضیح است برای به دست آوردن اطلاعات در مورد جاروبرقی صنعتی و پمپ صنعتی به مقالات قبلی می توانید رجوع کنید.

پمپ کارواش صنعتی
خرید دستگاه پمپ کارواش صنعتی

توصیه ما برای شما این است قبل از خرید هر وسیله ای خوب در مورد آن دستگاه تحقیق کنید حال اگر قصد خرید دستگاه پمپ کارواش را دارید. باید بگویم که پمپ کارواش ها به دو دسته تقسیم می شوند پمپ کارواش خانگی و پمپ کارواش صنعتی ، اگر وسعتی که میخواهید برای شستشو استفاده کنید کوچک است می توانید از پمپ کارواش خانگی استفاده کنید در غیر اینصورت در سطح وسیع و با فشار بالا بهتر است از پمپ کارواش صنعتی استفاده کنید. هنگام خرید پمپ کارواش صنعتی بر اساس کار و محل استفاده باید موارد زیر دقت کنید:

  •  قدرت پمپ کارواش : یکی از اساسی ترین پارامتر های که در هنگام خرید کارواش باید به آن توجه کنید قدرت پمپ کارواش است برای تشخیص قدرت پمپ کارواش صنعتی به پارامترهای مساحت شستشو در هر دقیقه ، دبی آب خروجی و فشاری کاری باید دقت کنید. قدرت پمپ کارواش به فشار کاری و دبی آب خروجی بستگی دارد هر چقدر فشار کاری و دبی آب خروجی بالا باشد قدرت دستگاه بالا می باشد.
  •  جنس سطح مورد استفاده : همانطور که گفتیم یکی دیگر از پارامترهای که در خرید دستگاه پمپ کارواش صنعتی تاثیر بسزایی دارد جنس سطح مورد شست وشو است چون تحمل فشار انواع سطوح با همدیگر متفاوت است.
  • نوع آلودگی
  • مساحت شستشو و…

نکته طلایی : در هنگام خرید کارواش صنعتی بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که فشار کاری آن قابل تنظیم است. چون در صورتی که قابلیت تنظیم شدن داشته باشد در انواع محیط می توانید از آن استفاده کنید و دیگر نیاز نیست برای دو محیط یا دو سطح مختلف دو دستگاه خریداری کنید به راحتی با تنظیم فشار کاری میتوانید از یه دستگاه در هر دو محیط استفاده کنید.

دستگاه پمپ کارواش صنعتی

اقدامات لازم برای سرویس و نگهداری دستگاه پمپ کارواش صنعتی

برای اینکه پمپ کارواش صنعتی شما کارایی بهتری داشته باشد باید آن را سرویس کنید لازم به ذکر است برای سرویس و افزایش عملکرد پمپ کارواش باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تخلیه کامل آب بعد از هر بار استفاده : معمولا بعد از هر بار استفاده مقداری آب در داخل پمپ دستگاه باقی می ماند که در صورت تخلیه نشده باعث ایجاد رسوب در داخل پمپ می شود که به مرور زمان باعث کاهش کارایی و خرابی دستگاه می¬شود پس بعد از هر بار استفاده آب را به طور کامل از دستگاه خارج کنید.
  • تعویض روغن موتور دستگاه : برای افزایش طول عمر دستگاه بهتر است بعد از هر بار استفاده ، روغن موتور را تعویض کنید. حتما بعد ریختن روغن موتور تازه دستگاه را روشن کنید تا روغن تازه تمام قسمتهای داخلی موتور را پوشش دهد.
  • چک کردن واشرها و اتصالات : خیلی از کاربران دستگاه پمپ کارواش صنعتی به اتصالات و واشرها توجه خاصی ندارند. باید بگویم یکی از موارد حساس و مهم در پمپ کارواش صنعتی واشر و اتصالات آن است حتما در فصول زمانی مشخص واشرها و اتصالات را چک کنید و با روغن سیلیکون یا گریس یا هر ماده موثر چرب کنید.

پمپ کارواش صنعتی
تجهیزات جانبی کارواش

برای اینکه پمپ کارواش ها از کارایی بالایی برخوردار باشند لوازم جانبی مانند لنس ، تفنگ و نازل لازم می باشد لنس برای افزایش ارتفاع و شستشوی قسمت های که دسترسی انسانها به آن قسمت مقدور نیست لازم است و به کمک تفنگ تسلط بر شستشو راحت می باشد و عملیات شستشو بهتر صورت می گیرد. اما نازل ها انواع مختلفی دارند نازل وظیفه پایش آب بر روی آلودگی را به عهده دارد. برای مثال نازل های دوار برای شستشو عمیق و سطح سخت کاربرد دارد و یا نازل های که زاویه پایش کوچکی دارند برای شستشوی سطوح ضعیف مورد استفاده قرار می¬گیرد.

دیدگاه ها بسته شده است