معرفی مدل های الکتروموتور الکتروژن

دسته‌ها

کاربرد های کف پاش کارواش صنعتی
کاربرد های کف پاش کارواش صنعتی
فوریه 17, 2022
مه پاش دامداری
مه پاش دامداری چیست؟
فوریه 25, 2022
الکتروموتور الکتروژن

الکتروموتور الکتروژن

معرفی مدل های الکتروموتور الکتروژن

شرکت الکتروژن از جمله بزرگ ترین و مهم ترین تولیدکنندگان الکتروموتورهای موجود در بازار ایران و خاورمیانه است. این شرکت اولین تولیدکننده ایرانی الکتروموتورهایی است که راندمان بالایی دارند. این شرکت انواع الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز استاندارد، الکتروموتورهای هود، کولری، مشعل، فن، دربازکن، آسانسور و غیره را طراحی و تولید می کند. الکتروموتورهای الکتروژن بیش از پنجاه مدل هستند. در این نوشته قصد داریم به معرفی انواع مدل های الکتروموتور الکتروژن بپردازیم.

الکتروموتور الکتروژن
انواع الکتروموتورهای استاندارد الکتروژن

معمولا الکتروموتورهای استاندارد الکتروژن در انواع مختلف و به صورت های تک فاز و سه فاز تولید و به بازار می شوند. هر کدام از این مدل ها از نظر ابعاد، سایز، محدوده توان نامی، جنس بدنه و غیره تنوع زیادی دارند. انواع تک فاز به صورت خازن دائم و دو خازنه طراحی و تولید می شوند. معمولا سایز فریمی که برای تولید این مدل ها استفاده می شود، حداکثر تا ۱۰۰ میلی متر خواهد بود.

در انواع سه فاز که در آنها فریم آلومینیومی استفاده می شود، فریم سایز ۱۶۰ میلی متری به کار می برند. اما فرقی ندارد این نوع الکتروموتورها از نوع خازن دائم، دو خازنه و یا سه فاز باشند، در هر حال حداقل سایزی که می توان برای فریم آنها به کار برد، ۶۳ میلی متر است.
نکته دیگر در مورد الکتروموتور استاندارد الکتروژن آن است که در همه انواع آن هم می توان از نصب مدل Flange-mounted (B5) استفاده کرد و هم از مدل نصب Foot-mounted (B3). همچنین باید توجه داشت که روتور همه انواع الکتروموتور الکتروژن استاندارد از نوع قفس سنجانی هستند، اما انواع تک فاز به صورت Capacitor Run & Start (CRS) نیز در دسترس می باشند.

انواع الکتروموتور الکتروژن کولری

شرکت الکتروژن انواع الکتروموتورهای کولری خود را مخصوص کولرهای آبی تسمه ای را طراحی و تولید می کند. این الکتروموتورها در دو نوع فاز شکسته و خازن دائم تولید می شوند و مهم ترین ویژگی آنها کار دائم در شرایطی است که به عنوان شرایط سخت نامیده می شوند و رطوبت بالایی هم دارند. نکته ای که باید در مورد انواع الکتروموتور الکتروژن فاز شکسته در نظر داشت آن است که می توان در صورت درخواست مشتری سوییچ Overload را بر روی آن نصب کرد تا به صورت دقیق تری از الکتروموتور الکتروژن محافظت نمود. انواع کولری الکتروموتورهای الکتروژن ۱۸ ماه گارانتی دارند و در نه مدل تولید می شوند.

انواع الکتروموتور الکتروژن مخصوص هود

در واقع الکتروموتورهایی که شرکت الکتروژن به صورت اختصاصی برای هودهای آشپزخانه طراحی و تولید می کند، به شدت کاربردی هستند. ساختار آنها به صورت خازن دائم است که همین امر باعث می شود نسبت به سایر انواع الکتروموتورها هم راندمان بالاتری داشته باشد و هم اینکه از نظر محدوده توان تنوع بیشتری داشته باشند. این نوع الکتروموتور دارای گستره سرعتی بالاتری هم نسبت به سایر انواع موتورهای قطب چاکدار هستند.
از طرف دیگر انواع الکتروموتور الکتروژن که برای هودهای آشپزخانه طراحی می شوند، میزان نویز کمی دارند و می توان از آنها در محیط های گرم نیز استفاده کرد.
طراحی این نوع الکتروموتورها کاملا اختصاصی و منحصر به فرد بوده، در سه مدل تولید می شوند؛ الکتروموتور الکتروژن مخصوص هود تیپ K، الکتروموتور الکتروژن مخصوص هود دو سر شافت و الکتروموتور هود تک سر شافت.

الکتروموتور الکتروژن
انواع الکتروموتورهای الکتروژن مخصوص آسانسور

شرکت الکتروژن، الکتروموتورهایی را نیز به صورت اختصاصی برای آسانسور طراحی و تولید می کند که هم دور تند دارند و هم دور کند. ضمن اینکه این نوع الکتروموتور الکتروژن دارای دو سیم پیچ استاتور به صورت جداگانه هستند. نکته مهم این است تعداد قطب هایی که در انواع الکتروموتور دور کند به کار می رود، چهار برابر قطب های دور تند هستند. همین امر باعث شده است که سرعت این مدل چهار برابر تندتر از سرعت الکتروموتور الکتروژن دور کند شود. توان اسمی الکتروموتورهای آسانسور الکتروژن ۵٫۵ کیلو وات هستند و معمولا انواع آنها بر اساس ابعاد و اندازه تعیین می شوند. این نوع الکتروموتورها بر دو نوع هستند؛ الکتروموتورهای الکتروژن مخصوص آسانسور، مدل E و الکتروموتورهای آسانسور مدل S.

انواع الکتروموتور الکتروژن از نوع دربازکن

محصول دیگر برند معتبر الکتروژن در تولید انواع الکتروموتورها تجربه و توانایی فوق العاده ای دارد، الکتروموتوری است که برای جک های الکترومکانیکی ریموت دربازکن به کار می رود و به نام الکتروموتور الکتروژن دربازکن شهرت دارند. این نوع الکتروموتورها معمولا در دو مدل مختلف با توان های ۹۰ وات و ۱۱۰ وات تولید می شوند و اندازه های آنها با یکدیگر متفاوت می باشند.

الکتروموتور الکتروژن
الکتروموتور الکتروژن مدل مشعل

الکتروموتورهای الکتروژن که مخصوص مشعل طراحی و تولید می شوند، این قابلیت را دارند که حرارت را از مشعل به سیستم منتقل کنند. این نوع الکتروموتورها در سه سری HN، HA و BU551 طراحی و تولید می شوند که هر کدام دارای توان مختلفی می باشد. اگر الکتروموتورهای الکتروژن مخصوص مشعل از نوع تکفاز باشد، توان آنها بین ۵۰ تا ۵۵۰ وات متغیر خواهد بود. اما اگر در مدل سه فاز طراحی و تولید شود، توان آن ۷۵۰ وات است. این نوع الکتروموتورها معمولا به صورت گازی یا گازوئیلی طراحی و تولید می شوند.

دیدگاه ها بسته شده است