دسته‌ها

دسته کارواش
دسته کارواش
دسامبر 29, 2020
سیستم‌های‌ جدید در کارواش‌ صنعتی
چه سیستم‌های‌ جدیدی در کارواش‌ صنعتی وارد بازار شده است؟
ژانویه 4, 2021
سمپاش زنبه ای

سمپاش زنبه ای

سمپاش زنبه ای چیست؟

ابتدا برای آشنایی با دستگاه سمپاش زنبه ای مقدمه ی زیر را بخوانید.

بسیاری از افراد به ویژه کسانی که در و مزارع و باغات، با انواع گیاهان و محصولات کشاورزی سرو کار دارند از آثار منفی سموم نباتی و عوارضی که بر محیط زیست می گذارند مطلع هستند. یکی از اقدامات اساسی برای حفظ و نگه داری گیاهان و درختان، محیط زیست و حتی کاربران و مکان هایی که با انواع گیاهان در ارتباط است انجام می شود سمپاشی و استفاده از آفت کش ها برای از بین بردن آفات و سموم است که معمولا این اقدامات به وسیله تجهیزاتی به نام سمپاش ها صورت می گیرد.

در واقع سمپاشی یکی از روش های خاص و منحصر به فردی است که با کمک سم های شیمیایی، هر گونه موجودات مزاحم و تخریب کننده انواع گیاهان و درختان را از بین می برد. اصولا سمپاش ها در شکل ها و ابعاد متفاوتی طراحی و تولید می شوند. یکی از مدل های پرفروش و محبوبی که در بسیاری از مزارع برای حذف و از بین بردن سموم مختلف به کار گرفته می شود سمپاشی حرفه ای است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این روش سمپاشی آشنا سازیم.

سمپاش موتوری بنزینی یا (زنبه ای)

سمپاش زنبه ای یکی از دستگاه های مدرنیته و پیشرفته در اصول سمپاشی است که در بسیاری از باغات و مزارع مختلف برای حفظ و نگهداری گیاهان و محصولات کشاورزی استفاده می شود. این دستگاه دارای یک موتور بنزینی دو یا چهار زمانه و پمپ سمپاش پیستونی است که تمامی آن ها بر روی یک شاسی محکم و زنبه ای تعبیه شده است. شایان ذکر است که در این نوع دستگاه که به آن سمپاش موتوری بنزینی نیز گفته می شود البته برای شستشوی معابر عمدتا از پمپ کارواش بنزینی استفاده می شود، برای حمل و جا به جایی مایع سم بشکه های جداگانه به کار گرفته می شود. قدرت و توان موتور دستگاه سمپاش زنبه ای ۲ تا ۳ توان اسب بخار است. مخزن آن بسیار بزرگ می باشد و در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر ظرفیت را در خود دارد.

در یک تعریف ساده تر می توان این گونه بیان کرد که سمپاش زنبه ای همانند نمونه های مشابه آن، صرفا برای انواع باغ ها و مزارع طراحی شده است. تنها تفاوت آن در این است که چرخ و مخزن ثابت و مشخص شده ای ندارد. به گونه ای که می توان حجم و ظرفیت مخزن آن را تغییر داده و شیلنگ های مکش را به صورت موقت برای انجام عملیات مربوط به سمپاشی در آن قرار داد. به جرات می توان گفت سمپاشی زنبه ای برای مکان های کوچک و صعب العبور نیز بسیار مناسب می باشد.

سمپاش زنبه ای

مشخصه های اصلی سمپاش زنبه ای

به طور کلی انواع مختلفی از سمپاش های زنبه ای دارای موتورها و پمپ های مختلفی است که همراه با انواع شیلنگ های مرغوب، دسته لانس و همچنین شاسی های مقاوم و زنبه ای تولید و به بازار عرضه می شوند. کیفیت و مرغوبیت بالا و مشخصه های منحصر به فرد سمپاش های زنبه ای برای سهولت و آسانی در فرایند مربوط به سمپاشی و قیمت های بسیار مناسب آن موجب شد تا این محصول در زمره برترین سمپاش های تولید شده قرار گیرد.

همچنین این سمپاش توان و قدرت بسیار زیادی برای تولید فشار در مایع سم و پاشیدن آن بر روی محصولات کشاورزی و گیاهان دارد. از جمله مشخصه های اصلی این نوع سمپاش به شرح زیر می باشد:

مجهز به موتورهایی با دور پایین جهت افزایش دادن قدرت و کاهش استهلاک

مجهز به پمپ های پیستونی

دارای سیستم پیشرفته هیدرولیکی

حمل و نقل بسیار آسان و مناسب براب مناطق کوهستانی و صعب العبور

دارای یک عدد لانس مقاوم و با کیفیت

دارای شیلنگ مکش دار و برگردان و صافی

قدرت موتور ۵٫۵ اسب بخار

سمپاش موتوری بنزینی چه کاربردهایی دارد؟

سمپاش زنبه ای یا همان سمپاش موتوری بنزینی، یکی از دستگاه های رایج سمپاشی است که در انواع باغات و مزارع، دامداری ها، مرغداری ها، مزارع، گلخانه ها و بسیاری مکان های دیگر کاربرد دارد.

همچنین از آن می توان در مناطق کوهستانی برای سمپاشی بسیار آسان و سریع استفاده نمود. اما به هنگام استفاده و راه اندازی این دستگاه باید دقت شود که موتور آن از نوع دور پایین باشد. به این طریق از استهلاک و خراب شدن سیستم سمپاش جلوگیری به عمل می آید.

به طور کلی سمپاشی زنبه ای کاربردهای بارزی در موارد زیر دارد:

کشتن حشرات

از بین بردن قارچ ها

از بین بردن علف های هرز

پاشیدن کود مایع در میزان فشار بالا

اجزای تشکیل دهنده سمپاش زنبه ای

پمپ یا تلمبه سمپاش

مخزن سمپاش

همزن سمپاش

دسته لانس سمپاش

نازل

شکل و شمایل این سمپاش موتوری بنزینی همانند برانکارد است. یعنی طراحی آن به گونه ای است که دو دسته در اطراف شاسی آن قرار گرفته است که باید دو نفر به طور همزمان آن را دقیقا شبیه به برانکارد حمل و جا به جا نمایند. بهتر است این نوع سمپاش را بلافاصله پس از انجام عملیات مربوط به آفت کشی تمیز کرد تا باقیمانده مایعات سمی از مخزن تخلیه شود.

سمپاش زنبه ای

نکات ایمنی به هنگام استفاده از دستگاه سمپاش موتوری بنزینی

در هنگام کار با سمپاش زنبه ای همانند نمونه های مشابه آن، استفاده از ملزومات ایمنی مناسب و با کیفیت همانند: دستکش، کلاه، ماسک، کفش کار و همچنین لباس سرتا پای ضد مواد شیمیایی ضروری و الزامی است.

همچنین لازم به یادآوری است که در هنگام وزش باد نباید از این دستگاه برای انجام عملیات مربوط به سمپاشی استفاده شود. زیرا وزش باد نه تنها باعث می شود محلول سمی بر روی گیاهان و محصولات درختان ننشیند بلکه انجام این کار ممکن است آسیب و خطرات جدی را برای سلامتی کاربران به همراه داشته باشد.

 

برای مشاهده محولات پمپ برتولینی ایتالیا کلیک نمایید 

دیدگاه ها بسته شده است