دسته‌ها

آبپاش مخفی شونده هانتر
محصولی بی نظیر به نام آبپاش مخفی شونده هانتر
می 23, 2022
نمونه‌ای از پمپ کارواش 100 بار
بررسی ویژگی‌های پمپ کارواش ۱۰۰ بار
ژوئن 4, 2022
تایمر آبیاری هوشمند

تایمر آبیاری هوشمند

یکی از محصولات بسیار کاربردی و مفید به منظور آبیاری محصولات زراعی، باغات و گلخانه ها تایمر آبیاری هوشمند است. اگر شما هم تمایل به خرید این محصول دارید شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.
در این محصول کاربر قادر است ابزار را به منظور فعالیت اتوماتیک در زمان مورد نظر تنظیم کند. به علت تعبیه شیر برقی آب دیافراگمی دستگاه می تواند  نقش خود را به نحو احسنت ایفا کند.

این شیر عموما در حالت normally closed (معمولا بسته) قرار دارد. با این آپشن زمانی که تایمر به شیر آب اتصال یافته باشد و شیر باز گردد؛ آبی وارد لوله ها نخواهد شد. به عبارتی تایمر آبیاری هوشمند همانند یک رابط بین آب و پروسه آبرسانی گیاهان عمل می کند. این ابزار برای آن که بتواند فعالیت مربوطه را انجام دهد نیاز به یک منبع انرژی دارد. این انرژی به واسطه باطری های تعبیه شده درون آن فراهم می شود.

این محصول قادر است بر اساس بازه زمانی که به آن داده شده و با کمک جریان الکتریسیته، دیافراگم را باز و بسته کند. بدین صورت پروسه آبیاری گیاهان انجام خواهد شد. در نهایت هنگامی که آبیاری به اتمام رسید با قطع جریان برق با کمک تایمر، دیافراگم به حالت کاملاً بسته درآمده و دیگر هدایت آب انجام نخواهد شد. نکته ‌ای که در این بین وجود دارد این است که در تمام طول پروسه؛ شیر آب اصلی می ‌بایست باز باشد.

تایمر آبیاری هوشمند انواع تایمر آبیاری هوشمند

اگر قرار باشد این محصولات را بر طبق تعداد خروجی هایشان طبقه بندی کنیم در دو گروه کلی به شرح زیر تقسیم خواهند شد.

  • مدل های تک خروجی :

همانطور که از اسمشان پیداست این محصولات واجد یک ورودی و یک خروجی هستند. قسمت ورودی به شیر آب اصلی اتصال یافته و خروجی آنها به لوله هدایت آب به مکان مورد نظر وصل می شود. در هنگام خرید این موضوع را مد نظر قرار دهید که این نمونه ها تنها قادر به آبیاری یک منطقه می باشند.

  • مدل های واجد دو خروجی :

این محصولات شامل یک ورودی و دو خروجی هستند. دهانه ورودی تایمر به شیر آب اصلی وصل می گردد.  خروجی آن نیز می تواند به دو لوله آبیاری به منظور آبرسانی به دو مکان اتصال یابد.

موارد استفاده از این محصول :

  • آبیاری نمودن اتومات گیاهان ویلاهای شخصی و باغات
  • مورد استفاده برای فضاهای سبز ارگان ها، موسسه ها و تمامی اماکن دولتی و خصوصی
  • به منظور آبیاری فضاهای سبز بلوارها و میدان ها
  • مورد استفاده برای تمامی گلخانه ها
  • مناسب برای گیاهان تعبیه شده بر روی بام ها، تراریوم ها و دیوارهای سبز
  • به منظور تامین آب گیاهان بالکنی و فلاور باکس
  • مناسب برای تمامی گیاهان آپارتمانی و …

آبیاری هوشمندمزایای استفاده از تایمر آبیاری هوشمند

  • کاهش استفاده از نیروهای انسانی

با بهره گیری از این محصول دیگر نیازی به حضور یک فرد برای انجام این پروسه نخواهد بود. با تایمر آبیاری دیگر نیازی نیست که فردی را به منظور آبیاری درختان خود استخدام کنید. حتی زمان هایی که در سفر هستید نیز این پروسه به صورت مستمر انجام خواهد شد.

  • انجام آبیاری منظم

اگر با امور زراعی و پرورش گل و گیاه آشنا باشید بدین مسئله واقف هستید که پروسه آبیاری تا چه اندازه میتواند حائز اهمیت باشد. کم‌ آبی سبب خشک شدن گیاهان و آبیاری بیش از اندازه موجب هدر رفت آب و گندیدگی ریشه ها خواهد شد. اما هنگامی که از این محصول کمک بگیرید چنین وقایعی پیش نخواهد آمد. حتی در زمان هایی که شما در آن مکان حضور ندارید آبیاری گیاهان و درختان در زمان مقرر انجام خواهد شد. پس دیگر نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

  • بدون نیاز به برق

چنانچه باغ و ویلای شما فاقد برق شهری می باشد این محصول می تواند به شما کمک کند چرا که فعالیت آن تنها با کمک دو عدد باطری صورت می پذیرد. این آپشن حتی برای افرادی که قصد صرفه جویی در مصرف برق را دارند نیز می تواند مثمر ثمر باشد.

  • تنوع محصول

از دیگر مزایای این تایمرها میتوان به این مورد اشاره کرد که شما با توجه به بودجه خود می توانید انواع مدل ها را خریداری کنید. به طور مثال اگر حجم آبیاری مکان مورد نظر کم می باشد می توانید از نمونه های ساده تر استفاده کنید. اگر مکان مد نظر وسیع می باشد نمونه های پیشرفته تر عملکرد مفیدتری خواهند داشت.

تایمر آبیاری

دیدگاه ها بسته شده است