دسته‌ها

مه پاش
مه پاش خانگی و مه پاش صنعتی و تفاوت آنها
ژانویه 6, 2022
تایمر آبیاری
تایمر آبیاری برای درختان آنها را سرسبزتر میکند؟
ژانویه 14, 2022
تایمر آبیاری در وقت مسافرت

تایمر آبیاری در وقت مسافرت

وقت مسافرت با گلدان های خود چه کار کنیم؟

تمام علاقه مندان به گل و گیاه که در خانه گلدان های زیبایی با انواع گل های مختلف نگهداری می کنند، این دغدغه را دارند که در زمان رفتن به مسافرت با گلهای خود چه کنند؟ همانطور که می دانیم در طول یک سفر چند روزه ممکن است گل ها پژمرده و از بین روند. پس باید به گونه ای تایمر آبیاری آنها را بررسی نموده و انتخاب کرد، که در طی چند روز سفر نیازی به آبیاری نداشته باشند.

استفاده از تایمر آبیاری د زمان مسافرت

اما نمی توانیم به صراحت مدت زمان سفر خود را مشخص کنیم. پس در چنین شرایطی با گلدان های گل خود در خانه چه کنیم؟ برخی از افراد در چنین شرایطی کلید خانه خود را به دیگر اعضای خانواده می دهند تا در مدتی که نیستند گل های آنها را آبیاری کند. اما برخی دیگر تمایلی به انجام این کار ندارند. آنها از روش های دیگری برای تنظیم تایمر آبیاری گل و گیاه خانگی استفاده می کنند.
می توان از راهکارهای ساده ای برای آبیاری گیاهان در مسافرت استفاده کرد. تا بتوان شادابی و طراوت گیاهان را در خانه تا زمان بازگشت حفظ کرد. تمامی این راهکارها، روش های مطلوبی هستند که کمک می کنند تا در طول سفر نگرانی برای خشک شدن گیاهان نداشته باشید.
آبیاری گیاهان در زمان مسافرت

بهترین روش تنظیم تایمر آبیاری گل در مسافرت

روش های مختلف بسیاری وجود دارد که در عین سادگی، بسیار برای تنظیم زمان آبیاری گیاهان در طول مسافرت مناسب هستند. از جمله این روش ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

• ساخت گلخانه پلاستیکی:

بسیاری از مردم زمانی که تصمیم می گیرند به مسافرت روند، گلخانه ای پلاستیکی برای گیاهان خود می سازند تا بتوانند تایمر آبیاری آنها را به خوبی تنظیم کنند. در این روش تنها نیاز به یک پلاستیک ساده و چند میله برای نگه داشتن آن خواهید داشت. البته باید به دقت گلخانه پلاستیکی را بر روی گلدان درست کنید، تا به شاخ و برگ گیاه آسیبی وارد نشود.
این تکنیک ساده کمک می کند تا آب از داخل گلدان بخار شده و پس از برخورد با دیواره پلاستیکی، تبدیل به قطره های آب شود. سپس این قطره ها بر روی گیاه ریخته و منجر شود که خاک گلدان رطوبت خود را از دست ندهد.

• استفاده از بطری آب وارونه:

در این روش می توان با استفاده از یک بطری آب وارونه، تایمر آبیاری گیاهان را تنظیم کرد. لازم است بطری آبی را پر کرده و مقدار کمی درپوش آن را شل کنید. سپس آن را به صورت وارونه درون گلدان قرار دهید تا به صورت قطره قطره آب از بطری بیرون آمده و به داخل گلدان نفوذ کند. این روش یکی از راهکارهای ساده ای است که می توانید در زمان مسافرت برای آبیاری گلهای خود از آن استفاده کنید.
تنطیم تایمر آبیاری گل ها در مسافرت

• استفاده از بطری آب در داخل گلدان:

از دیگر روش های ساده برای تنظیم تایمر آبیاری گل و گیاه در زمان مسافرت، استفاده از بطری آب در داخل گلدان است. بطری هایی که برای نوشیدن آب استفاده می کنید را می توانید نگه داشته و از آن برای آبیاری گیاهان خود در زمان مسافرت استفاده کنید. کافیست یک بطری آب را با چند سوراخ کوچک در داخل گلدان قرار دهید.
پیش از مسافرت گیاه خود را آبیاری نمایید تا آب داخل بطری بتواند برای مدت زمان طولانی تری باقی بماند. بطری را باید به گونه ای در داخل گلدان قرار دهید که تنها ۲ یا ۴ سانتی متر از بدنه آن خارج از گلدان باقی بماند. حال می توانید بطری را پر از آب کرده و سیستم مناسبی درست کنید که در زمان سفر شما، رطوبت گلدان از بین نرود.

• استفاده از زیرگلدانی پر آب:

یکی دیگر از راهکارهای ساده ای که تایمر آبیاری گل و گیاه را در زمان مسافرت تنظیم می کند، استفاده از زیرگلدانی پر از آب است. زیرگلدانی ها علاوه بر آن که کمک می کنند تا آب مورد نیاز گیاه حفظ شود، از خارج شدن خاک گلدان نیز در زمان آبیاری جلوگیری می کنند. اما می توان از این زیرگلدانی ها برای یک کار دیگر نیز استفاده کرد. آن هم تامین آب گل در طول مسافرت است.
تنها کافیست زیرگلدانی کمی بزرگتر از گلدان انتخاب کنید و آن را شن و آب پر کنید. با این تکنیک شما قادر خواهید بود رطوبت لازم را برای مدت زمان مشخصی برای گیاه تامین کنید. تا سیستم آبرسانی به گیاه در طول مسافرت به درستی انجام شود.

دیدگاه ها بسته شده است