الکتروموتور موتوژن و دانستنی هایی در مورد آن

دسته‌ها

الکتروموتور جمکو
بررسی انواع الکتروموتور جمکو
فوریه 9, 2022
کاربرد های کف پاش کارواش صنعتی
کاربرد های کف پاش کارواش صنعتی
فوریه 17, 2022
الکتروموتور موتوژن

الکتروموتور موتوژن

دانستنی هایی در مورد الکتروموتور موتوژن

الکتروموتور موتوژن از جمله محصولات شرکت موتوژن است که بیش از ۴۵ سال است در تبریز مشغول فعالیت می باشد. این شرکت به خاطر طراحی و تولید الکتروموتورهای مرغوب و باکیفیت، شهرت و اعتبار فراوان دارد. در حال حاضر موتوژن انواع الکتروموتورهای خود به صورت سه فاز و تک فاز برای انواع مصارف خانگی و صنعتی تولید و ارائه می کند.

الکتروموتور موتوژن

الکتروموتورهای موتوژن چیست؟

الکتروموتور دستگاه مبدل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی است. الکتروموتورها معمولا از استاتور، روتور و براکت تشکیل شده اند. استاتور بخش ثابت الکتروموتور موتوژن است که معمولا از آلومینیوم یا آهن تولید می شود. روتور بخش متحرک الکتروموتورهاست که معمولا از جنس فولاد و مس و آلومینیوم تولید می شود.
روتورهای الکتروموتور موتوژن معمولا از مدل قفس سنجابی تولید می شوند که در آن یک سیلندر بر روی یک محور نصب می شود. میله های درون سیلندر به صورت میله های رسانای طولی هستند و جنس آنها معمولا از آلومینیوم و یا مس می باشد. این میله ها درون شیارهایی قرار دارند. این میله ها از هر دو سمت خود به حلقه هایی که کوتاه کننده هستند، وصل می شوند و حالت قفس را به وجود می آورند.

براکت نیز که جنس آن بسته به جنس الکتروموتور مشخص می شود، با سه پیچ به الکتروموتور متصل می گردد.

انواع الکتروموتور موتوژن

موتوژن الکتروموتورهای در انواع مختلف طراحی و تولید می کند، برای مثال الکتروموتورهایی که سه فاز و آلومینیومی هستند. این نوع الکتروموتور موتوژن به صورت مدل های یک دور و دو دور طراحی می شوند. انواع تک دور دارای فن خنک کننده هستند و به همین دلیل می توان آنها را دائم را به کار گرفت و استفاده کرد. توجه داشته باشید که درجه حفاظت و کلاس حرارتی این نوع الکتروموتورها کاملا استاندارد هستند.
مدل های دو دور هم دقیقا همین گونه عمل می کنند و تنها تفاوت میان آنها در تعداد دورهایشان است.

الکتروموتورهای سه فاز

انواع دیگر الکتروموتورهای موتوژن، انواعی هستند که به صورت سه فاز چدنی طراحی و تولید می شوند. این الکتروموتورها معمولا بین ۱۸٫۵ کیلووات تا ۹۰ کیلووات تولید می شوند. درجه حفاظت این مدل الکتروموتور موتوژن از نوع IP54 بوده و کلاس حرارتی آن نیز از نوع F است. این نوع الکتروموتور نیز می تواند به صورت دائم کار کند.

الکتروموتور موتوژن

نوع تکفاز الکتروموتورهای موتوژن

نوع دیگر الکتروموتور موتوژن، نوع تکفاز است که در دو مدل خازن دائم و دو خانه طراحی و تولید می شود. مدل تک خازنه که به صورت خازن دائم طراحی می شود، مطابق با استانداردهای ICE34 طراحی و تولید می شود و برای کار دائم مناسب می باشد. درجه حفاظت این مدل از نوع IP54 بوده و کلاس حرارتی آن از نوع F است.
الکتروموتورهایی که دو خازنه هستند نیز مطابق با استانداردهای ICE 34 طراحی و تولید می شوند و برای کار دائم مناسب هستند. توجه داشته باشید که این نوع الکتروموتور دارای درجه حفاظت IP54 و کلاس حرارتی F است.
از دیگر انواع الکتروموتورهای موتوژن می توان به انواع خانگی آنها اشاره کرد که معمولا به صورت دو سرعته، تک خازن و خازن دائم تولید می شوند و از آنها برای کولرهای آبی، کولرهای گازی و اسپیلت ها و مشعل ها و موتورخانه ها استفاده می کنند.

کاربردهای الکتروموتورهای موتوژن

معمولا الکتروموتور موتوژن تک فاز دو خازنه به خاطر استحکام بالای خود در محیط هایی به کار می رود که شرایط کاری نسبتا سخت است. از این نوع الکتروموتورها در ماشین آلات کشاورزی، ماشین های تراشکاری، آسیاب ها، دمنده ها، میکسچرهای مصالح ساختمانی و غیره به کار گرفته می شوند.
الکتروموتور موتوژن از نوع تک فاز خازن دائم آلومینیومی را معمولا در گرم کننده های هوا، بلوئرها، کمپرسورهای تهویه مطبوع و فن ها به کار می برند. از جمله مهم ترین ویژگی های این نوع محصولات موتوژن داشتن راندمان مناسب و ضریب توان نسبتا خوب می باشد.

الکتروموتور موتوژن
ضمانت الکتروموتورهای موتوژن

الکتروموتورهای موتوژن معمولا تا دو سال ضمانت دارند. طی این مدت اگر دچار اشکال شوند، به شرطی که دستورالعمل های استفاده از آنها رعایت شده باشد، تعمیر و تعویض می شوند.
برای مثال باید حتما محافظ جریان الکتریکی نصب شده باشد و یا اینکه الکتروموتور موتوژن در فضایی که قابلیت اشتعال داشته باشد، نصب نشده باشد. همچنین نباید آب به درون الکتروموتور نفوذ کند. ضمن آنکه اگر در محیط بخارات و گازهای مضری وجود داشته باشند و باعث آسیب رساندن به الکتروموتور شده باشند، ضمانت شامل آنها نمی شود. توجه داشته باشید که اگر الکتروموتور موتوژن بر روی پایه ای که لرزان و غیرمستحکم باشد، نصب شده باشد، آسیب به آن شامل ضمانت موتوژن نمی شود.

از دیگر نکاتی که باید به آنها اشاره کرد، وارد نشدن آسیب به الکتروموتور به خاطر حمل و نقل و جابجایی غیر اصولی می باشد.

به خاطر نوسانات بازار و تغییر مداوم قیمت مواد اولیه تولید، نمی توان قیمت الکتروموتورهای موتوژن را به صورت دقیق و رسمی اعلام کرد. برای آگاهی در مورد قیمت انواع الکتروموتورهای موتوژن و نیز برای مشاوره خرید می توانید با ما تماس بگیرید. فروش تجهیزات صنعتی کارواش 

دیدگاه ها بسته شده است