دسته‌ها

پمپ
پمپ
نوامبر 7, 2018
کارواش صنعتی
دانستنی هایی درباره نوآوری در صنعت کارواش
آوریل 30, 2020

کف کش استریم چین

کف کش استریم

کف کش استریم چیست و چه کاربردهایی دارد؟ چنانچه شما هم یکی از خریداران کف کش یا همان لجن کش استریم هستید و می خواهید از تمامی موارد مربوط به آن اطلاعات لازم را کسب کنید. به شما پیشنهاد می کنیم ما را تا اتمام شدن این مقاله یاری رسانید.

کف کش استریم

برای معرفی کامل کف کش استریم به مثال زیر توجه کنید.

چاه عمیقی را در نظر بگیرید که قصد تخلیه آب های داخل آن را دارید. در چنین شرایطی بهترین انتخاب، استفاده از دستگاهی است که بتواند در درون چاه قرار گیرد و پساب آن را بالا آورد. عمدتاً به این نوع پمپ، کف کش گفته می شود که یکی از انواع رایج آن کف کش استریم می باشد.

بنابراین کف کش استریم یا همان پمپ چاهی به یکی دیگر از دسته پمپ های سانتریفوژ و مستغرق گفته می شود که در جهت هدایت آب های صاف و صیقلی و آب های آلوده ای که املاح و آلاینده های زیادی در آن ته نشین شده اند استفاده می شود. به این شیوه که با قرار گیری آن در درون سیالات، خارج کردن آب هایی که با آلاینده های مختلفی نظیر گل و لای،  لجن های ته نشین شده و پسمانده های کوچک باران مخلوط هستند را کف کشی و تصفیه می کند. از آنجایی که این دستگاه برای پیشبرد مکانیسم خود در داخل مایعات قرار می گیرد لذا ضروری است دارای خاصیت ضد آب باشد و الکتروموتور موجود در آن از کلاس حفاظتی ip68 برخوردار باشد.

کف کش استریم همان پمپ  کف کش EPS می باشد که طراحی و ساختار آن، شباهت های بسیاری به پمپ های توربین عمودی دارد. از نوع کف کش دارای ویژگی های خاص و ویژه ای هستند که در بخش های مختلف صنایع به کار برده می شوند. به همین علت می توان گفت کف کش های استریم یکی از پرکاربردی ترین سیستم ها در صنایع آب رسانی به شمار می آید که از جمله انواع آن شامل کف کش های تک فاز و سه فاز است. یکی از جنس های پرفروش این دستگاه، استنلس استیل است که در اندازه و توان های مختلفی طراحی و تولید می شود. حداکثر ارتفاع قابل قبول برای کف کش استریم ۲۰ متر و بالاترین میزان دمای آن، ۳۵ درجه سانتی گراد است به طور عمده از انواع مدل های کف کش استریم به منظور زه کشی، پمپاژ دوغاب، تخلیه آب اماکنی مانند: چاه مخازن و کف استخرها، فواره ها و تخلیه آب موجود در ساختمان ها و گلخانه ها استفاده می شود.

بدنه کف کش استریم

معمولاً بدنه کف کش استریم از آب بندی مکانیکال ساخته شده است. از این جهت آب به درون موتور آن نفوذ نمی کند. جالب است بدانید که انواع مدل های این کف کش چدن، استنلس اصل و مواد پلیمری و آلومینیوم در بازار موجود است. کیفیت و مرغوبیت تمامی اجزای تشکیل دهنده آن دست به دست هم داده اند تا این نوع کف کش در برابر خوردگی و عوامل محیطی مخرب مقاوم و با دوام باشد.

کاربرد دستگاه کف کش استریم

درباره کاربردهای کف کش استریم و موارد استفاده از آن، گفتنی های بسیاری است. اما لازم است بدانید که از این دستگاه به عنوان سیستم پمپاژ کننده نیز استفاده می شود. برخی از کاربردهای بارز این دستگاه عبارت اند از:

پمپاژ آب های صاف و گل آلود

تخلیه لجن های مخلوط با آب

تخلیه ی پساب های باران

تخلیه مایع های دارای هوا و گاز

پمپاژ فاضلاب های فعال

صنایع چرم سازی

صنایع کاغذ و چوب

صنایع ساختمانی

لجن کشی فاضلاب هایی با الیاف های بلند

صنایع کشاورزی و مزارع پرورش ماهی

آبیاری باغ ها و گلخانه ها

انتقال آب یا مایعات در صنایع غذایی

فواره های حوض

لجن کشی استخرهای، چاه ها و مخازن

صنایع ساختمانی

کف کش استریم به شیوه ای عمل می کند که زمانی آب به پایین تر از پمپ دستگاه پایین تر آید فلوتر موجود در پمپ آن اخطار می دهد که کف کش قطع شود.

 

چگونه طول عمر کف کش استریم خود را افزایش دهیم

یکی از سوالات مهمی که در رابطه با کف کش باید به آن پرداخته شود، کیفیت و مرغوبیت دستگاه است. در کنار آن طریقه نگهداری و نصب کف کش به مراتب با اهمیت تر و ضروری تر است. چرا که اگر افراد بی تجربه و ناآگاه نسبت به نصب آن اقدام کنند و تجربه و دانش کافی نسبت به این دستگاه نداشته باشند ممکن است آسیب های جدی به آن وارد شود. بنابراین در چنین شرایطی، ضروری است از دانش و تخصص افراد با تجربه کمک بگیرید. نکته مهم دیگر در رابطه با افزایش طول عمر کف کش استریم این است که به هنگام نصب آن از یک عدد صافی استفاده شود تا به این طریق از نفوذ ذرات جامد و معلق در انتهای گودال یا چاه جلوگیری شود.

 

انواع کف کش استریم

کف کش مستغرق

کف کش شافت و غلاف

اجزای تشکیل دهنده کف کش استریم

پروانه

موتور

حلزون

محور

مکانیکال سیل

کابل و ملحقات

دیدگاه ها بسته شده است